تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

در این مقاله، می‌توانید نکات بسیار مفیدی را در راستای تحقیق و یافتن خانه ایده آل خود برای خرید ملک در استانبول بیابید، از جمله کاهش قیمت، خدمات تماس، وام مسکن، چک‌های حقوقی و غیره. سرمایه گذاری در املاک و مستغلات در استانبول ترکیه می‌تواند دریافت اقامت و اخذ شهروندی ترکیه را بسیار آسان‌تر کند؛ اما بهترین راه برای انجام آن چیست؟

خرید ملک در استانبول

چگونه در استانبول ملک بخریم؟

برای بسیاری از افراد محلی در استانبول، خرید ملک از شروع تحقیق تا نهایی شدن آن، ممکن است تا یک هفته طول بکشد. با این حال، اگرچه می‌توان این کار را در مدت زمان کوتاهی انجام داد، کارشناسان توصیه می‌کنند که حداقل سه تا شش ماه به خود فرصت دهید تا بهترین ملک را برای سرمایه‌گذاری و دریافت شهروندی ترکیه، انتخاب کنید.

اجاره روزانه خانه در تهران

خود را برای خرید ملک در استانبول آماده کنید.

استانبول طیف گسترده‌ای از پروژه‌های جدید املاک و مستغلات را ارائه می‌دهد که برای هر بودجه‌ای مناسب هستند. علاوه بر پروژه‌های جدید در بسیاری از مناطق و محله‌های محبوب شهر، پروژه‌های تحول شهری نیز فرصت‌های خوبی را برای این بخش فراهم می‌کند. ساختمان‌های نوساز و آماده برای فروش، فرصتی ایده‌آل را با قیمت‌هایی بسیار مقرون به صرفه تضمین می‌کند. علاوه بر این، کاهش حدود 40 درصدی ارزش لیر ترکیه در برابر ارزهای خارجی در یک سال گذشته، فرصت خوبی را برای سرمایه‌گذاران به منظور بهره‌مندی از این وضعیت ایجاد کرده است. اگر بحران در بخش املاک و مستغلات را به واسطه میلیون‌ها واحد مسکونی، خانه و آپارتمان نوساز که به مدت 2 سال با کاهش قیمت‌ مواجه بوده و در انتظار خریدار می‌باشند را در نظر بگیریم، از این جهت نیز می‌توانید با خرید ملک، دو برابر سود ببرید. همین امر برای صاحبان ملک دوم که قیمت‌ها را کاهش داده و منتظر خریداران خود هستند نیز صدق می‌کند.

همچنین بسیاری از املاک هستند که در این مدت به فروش نمی‌رسند و هم شرکت‌ها و هم محلی‌ها، با مسئله رهن مالی درگیر هستند و این یعنی عجله زیادی برای فروش املاک خود دارند. بنابراین در چنین حالتی نیز می‌توانید یک معامله خوب داشته باشید.

انتخاب مکان مناسب

انتخاب مکان مناسب، بستگی به هدفتان از خرید ملک در استانبول دارد. برای زندگی یا سرمایه‌گذاری؟

خرید ملک در استانبول

بهترین مکان‌ها برای زندگی در استانبول

اگر واقعاً علاقه‌مند به زندگی شهری هستید، از شب‌های پر جنب و جوش شهر، خیابان‌های شلوغ، قرار گرفتن در مرکز شهر، در فاصله کم تا تمامی امکانات ضروری قرار گرفتن و در جوار مراکز حمل‌ونقل بودن لذت می‌برید، ما مناطق و محله‌های زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم. اگر هم مشغول به کار هستید، محل زندگی‌تان باید به محل کارتان نزدیک باشد تا از ترافیک معروف استانبول دوری کنید.

طرف اروپایی

بی اوغلو، شیشلی، جهانگیر، بشیکتاش، اورتاکوی، سارییر، باکرکوی، یشیلکوی، فاتح

سمت آسیایی

اوشکودار، کادیکوی، مودا، آجی‌بادم، بوشتانچی، آتاشهیر، سودیه، مالتپه

بهترین مکان‌ها برای سرمایه گذاری در استانبول

اگر واقعاً علاقه‌مند به زندگی شهری هستید، از شب‌های پر جنب و جوش شهر، خیابان‌های شلوغ، قرار گرفتن در مرکز شهر، در فاصله کم تا تمامی امکانات ضروری قرار داشتن و در نزدیکی مرکز حمل‌ونقل بودن لذت می‌برید، ما مناطق و محله‌های زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم. اگر هم مشغول به کار هستید، محل زندگی‌تان باید به محل کارتان نزدیک باشد تا از ترافیک معروف استانبول دوری کنید.

طرف اروپایی

بشیکتاش، تقسیم، شیشلی، باکرکوی، باشاکشهیر، بیلیکدوزو، آرناووتکوی (نزدیک فرودگاه IST)، باچلیولر، کوچوکچکمجه

سمت آسیایی

اوشکودور، کادیکوی، شانکاتپه، چکمکوی، عمرانیه، آتاشهیر، بوستانچی، مالتپه، کارتال، پندیک

فرآیند خرید ملک در استانبول و ترکیه

روند خرید ملک در استانبول و همچنین در کل ترکیه بسیار شبیه به روند خرید ملک در چندین کشور اروپایی است.

  • پس از امضای قرارداد با نماینده املاک، باید مبلغی را به عنوان سپرده پرداخت کنید.
  • پرداخت نهایی در رابطه با انتقال اسناد مالکیت (Tapu  به ترکی) داده می‌شود.

خرید ملک در استانبول

مدارک مورد نیاز:

  • پاسپورت شما به اضافه فتوکپی پاسپورت
  • شش عکس در ابعاد عکس پاسپورت
  • حساب بانکی در بانکی واقع در ترکیه
  • شماره مالیات ترکیه
  • یک کارمند دولتی با یک دفتر اسناد رسمی در صورتی که ملک را از طریق مشاور املاک خریداری می‌کنید.

هزینه‌های خرید:

  • پروکسی حدود 100 یورو
  • مترجم حدود 50 یورو
  • عکس حدود 10 یورو
  • هزینه معامله حدود 4 درصد ارزش ارزیابی شده ملک

بستن قرارداد:

  • پس از تصمیم نهایی خود برای خرید ملک، قرارداد خرید منعقد خواهد شد؛ و در آن زمان باید مبلغی را به صاحب ملک پرداخت کنید.
  • مبلغ ودیعه، از ملکی به ملک دیگر متفاوت است اما به عنوان یک قاعده کلی تا 10 درصد قیمت ملک می‌باشد.
  • با امضای همه طرفین قرارداد و دریافت سپرده، قرارداد لازم الاجرا می‌شود.
  • به خاطر داشته باشید که اگر بعداً تصمیم به لغو قرارداد خود بگیرید، حق پس گرفتن سپرده را نخواهید داشت. با این حال، اگر مالک ملک از توافق خارج شود، شما سپرده را پس خواهید گرفت، همچنین در چنین حالتی، یک بند جریمه اعمال خواهد شد.
  • پس از تکمیل فرآیند توافق، خریدار و مالک ملک (یا وکالتنامه آن) حضوری برای انتقال سند ملکی در اداره رسمی ثبت اسناد و املاک ملاقات خواهند کرد. این فرآیند حدود یک ساعت طول می‌کشد. خریداران خارجی نیز موظف به داشتن یک رابط برای تأیید ثبت نام خود هستند.

دریافت تابعیت ترکیه از طریق خرید ملک در استانبول

دریافت شهروندی ترکیه از طریق سرمایه‌گذاری، با هدف جذب سرمایه‌گذار مستقیم خارجی برای تقویت اقتصاد در حال ظهور این کشور و ارتقای بازار املاک و مستغلات این کشور می‌باشد. از آنجایی که ترکیه یک کشور بین قاره‌ای است، سرمایه‌گذاران خارجی با اخذ تابعیت ترکیه می‌توانند به بازارهای پررونق اروپا و آسیا دسترسی داشته باشند. برای دریافت شهروندی ترکیه، افراد باید حداقل 400000 دلار در املاک و مستغلات سرمایه‌گذاری کنند.

دریافت کمک حرفه‌ای هنگام خرید ملک

اگر این اولین بار است که ملک در استانبول می‌خرید، یا می‌خواهید ملکی را از خارج از کشور خریداری کنید، به شدت توصیه می‌شود که یک مشاور املاک مورد اعتماد پیدا کنید تا به شما کمک کند ملک ایده‌آل خود را در استانبول پیدا کنید و نیز وی فارسی صحبت کند.

منبع: /https://gunesinvest.com