تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

جاهای دیدنی بهاباد

شهرستان بهاباد با وسعت 8235 کیلومتر مربع، در فاصله‌ی 200 کیلومتری شهر یزد و 85 کیلومتری شهر بافق قرار دارد. این شهرستان دارای دو بخش «مرکزی» و «آسفیج» و مناطق حاصل‌خیز جلگه و ییلاقی بنستان و تعداد 249 روستا و آبادی و مزرعه است. مجموعه حاج مهدی شامل مسجد جامع، آب انبار، حمام و حسینیه از آثار باستانی بهاباد می باشد.نام قدیم این شهر تالی بوده‌ است و دارای آبهای زیرزمینی فراوان می‌باشد.بیشتر مردم این شهرستان به کشاورزی و دامپروری مشغول بوده و دین مردم، اسلام (شیعه) می‌باشد. در ادامه همراه هم اقلیم باشید تا با جاهای دیدنی بهاباد بیشتر آشنا شوید.

اجاره روزانه خانه در تهران

قلعه جنت آباد 

این قلعه در حوالی روستای احمد آباد، مرکز دهستان جلگه، در 12 کیلومتری بهاباد واقع شده است و هنوز حصار و چهار برج دیده بانی و نگهبانی این قلعه سالم مانده است. وجود صفه، اطاق ها و راه روهایی به سبک معماری دوره زندیه در این قلعه کاملا مشهود است.

جاهای دیدنی بهاباد

دریاچه نمک بهاباد

دریاچه نمک در کویر شرق بهاباد از دیدنی های این شهرستان است که توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کند.این دریاچه زیبا در فاصله ۸۵کیلومتری بهاباد و در دل کویر واقع شده و نداشتن راه ماشین رو و دور بودن از مرکز شهرستان موجب شده تا کمتر کسی از وجود آن اطلاع داشته باشد واین پتانسیل زیبا همچنان از نظرها دور بماند.

جاهای دیدنی بهاباد

مسجد جامع بهاباد

این بنا در بهاباد بافق یزد واقع گردیده و ظاهرا از آثار دوره صفوی است که بر طبق کتیبه موجود، در سال 1192 ه-. ق- سلطنت کریم خان زند- توسط حاج مهدی نامی تعمیر و تجدید شده است . سنگ دیگری نیز متضمن وضع موقوفات مسجد- مورخ1236 ه-. ق- وجود دارد . این بنا به علت قرار گرفتن در زمین شیب دار، در دو سطح و با شیوه ای خاص بنا گردیده است .

جاهای دیدنی بهاباد

قلعه قدیمی روستای ده عسکر

روستای ده عسکر از روستاهای تابعه‌ آسفیج است که قدمت بالایی دارد. از جمله آثار قدیمی باقیمانده آن می توان به قلعه قدیمی این روستا که با شکل و طراحی منحصر به فرد در دوران صفویه احداث شده است و برج دیده بانی تمام خشت و گل آن که حدود 400 سال قدمت دارد، اشاره کرد.

حمام حاجی آباد بهاباد

حمام حاجی آباد بهاباد که قدمت آن به دوران قاجار می رسد در شهرستان بافق، بخش بهاباد، روستای حاجی آباد واقع شده و این اثر در تاریخ ۱۱ مرداد ۱۳۸۴ با شمارهٔ ثبت ۱۲۶۶۱ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.عمده مصالح به کار رفته در این حمام قدیمی آجر و ساروج است که با آجرهای فرشی نماسازی شده است.لازم به ذکر است بعد از ورودی حمام هشتی وجود دارد که به وسیله یک راهرو باریک و کوتاه به صحن اصلی حمام متصل می‌شود.

جاهای دیدنی بهاباد

خانه سنگی بهاباد ( منزل آل طاها بهاباد )

خانه سنگی بهاباد ، خانه ای قدیمی و بی نظیر است که تماما از سنگ، همان مصالح بومی آن منطقه بنا شده است.این بنا که به خانه آل طاها نیز معروف است جهت نگهداری ساختمان در سرمای زمستان و گرمای تابستان به صورت تمام سنگی ساخته شده است. براساس تحقیقات محلی، قدمت خانه سنگی بهاباد را ۲۰۰ تا ۲۵۰ سال تخمین می زنند. از نکات قابل تأمل، نمای صاف و یکدست این بنا می باشد که به وسیله سنگ های صاف نما سازی شده است.جالب است بدانید که این خانه دارای سقف های کاذب است که در قسمت بالای درهای این بنا مشاهده می شود. طریقه اجرای این سقف به این صورت بوده که از نخ هایی در زیر این سقف به عنوان نگه دارنده استفاده می شده و سپس سنگ های صاف و کوچکی را به وسیله گچ که در همان منطقه تهیه می شده به این نخ ها متصل و محکم می شده است.

جاهای دیدنی بهاباد

بقعه شیخ ضیا الدین

بقعه ای با مساحت 105 متر مربع دارای یک ایوان در وسط و دو صفه در دو طرف و سقف گنبدی شکل به ارتفاع 5 متر که واقع در خیابان شهید صدوقی بهاباد و در محل قبرستان قدیم بهاباد می باشد.قدمت این زیارتگاه مربوط دوران قاجاریه می باشد.(وفات مرحوم شیخ ضیاءالدین:1276 ه.ق)

جاهای دیدنی بهاباد

مقبره ملا عبدالله بهابادی

آرامگاه ملاعبدالله بهابادی، بقعه ای است که مزار ملاعبدالله بهابادی، صاحب کتاب «حاشیه» در آن واقع است. این بقعه در حال حاضر به مجموعه فرهنگی – تفریحی تبدیل شده است.

جاهای دیدنی بهاباد

حدیله

بنایی زیبا که مقبره خان ها و کلانترهای بهاباد و بعضی از بزرگان بهاباد نظیر جناب فخرالواعظین می باشد.این بنا در محل قبرستان قدیم بهاباد واقع در خیابان شهید صدوقی واقع است.

جاهای دیدنی بهاباد

کوه سنگاب بهاباد

کوه سنگاب از جاذبه های دیدنی  شهرستان بهاباد است که هر روزه گردشگران زیادی را به سوی خود می کشاند.حوادث طبیعی  از جمله بارش های تگرگ و طوفان موجب تشکیل نقش و نگارهای زیبایی در این کوه شده است بطوریکه ، این نقش و نگارها که شبیه دست ساخته های بشر است که باعث شگفتی گردشگران می شود.کوه سنگاب، در شرق بهاباد و در منطقه کویری و در کنار جاذبه های فراوانی همچون تپه های ماسه بادی ؛ دق , دریاچه نمک و دشتهای زیبای این شهرستان قرار گرفته است.

جاهای دیدنی بهاباد

رودخانه شور

رودخانه شور بهاباد در شمال شهرستان بهاباد یزد واقع شده و علت شکل گیری آن، قرارگیری بر روی یک گسل فعال در این منطقه می باشد.رودخانه زیبای شور در شهرستان بهاباد با طول ۱۱ کیلومتر از جنوب کوه های آسفیچ و بنستان به شمال دشت کویر امتداد دارد و عرض آن در قسمت‌ های مختلف به علت تغییرات دیواره ‌ای متفاوت می‌باشد، آبدهی متوسط آن نیز ۸۵ لیتر در ثانیه است.رودخانه شور، تنها رودخانه دائمی بهاباد در تمام طول سال آب دارد و در مسیر عبور خود به سمت کویر، طبیعتی جالب و دیدنی خلق کرده است. پوشش گیاهی( نبکا ) و سرزمین های اطراف رودخانه شور بهاباد نیز از نظر زمین ‌شناسی و جغرافیایی بسیار حائز اهمیت می‌باشد، به گونه ای که کویرنوردی در اطراف رودخانه شور بسیار شورانگیز و خاطره ساز است.

جاهای دیدنی بهاباد
جاهای دیدنی بهاباد