تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

مالدیو به عنوان مقصدی برای گردشگری در بین توریست‌ها از سراسر جهان بسیار محبوب است. این کشور زیبای آسیایی که مجموعه‌ای از جزایر گوناگون است، در جنوب اقیانوس هند واقع شده است. اگر علاقه‌مند به سفر به مناطق شگفت‌انگیز و جدید هستید، مالدیو چیزهای زیادی برای ارائه دارد. این کشور زیبا هر ساله میزبان میلیون‌ها توریست از سرتاسر دنیا است. بیشتر توریست‌ها این کشور را برای ساحل زیبا و تفریحات دریایی، بازدید از اکوسیستم‌های دریایی و یا قیمت پایین‌تر خدمات گردشگری نسبت به مناطق نزدیک دیگر انتخاب می‌کنند. در این مقاله از مجله گردشگری هم اقلیم قصد داریم تا با جزیره مافوشی مالدیو و خصوصیات آن بیشتر آشنا شویم و ببنیم این منطقه چه جاذبه‌های گردشگری دارد.

درباره جزیره مافوشی مالدیو

Maafushi یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین جزایر محلی کشور مالدیو است. مافوشی در جزیره مرجانی ماله جنوبی واقع شده است و تنها 27 کیلومتر با ماله پایتخت مالدیو و بزرگ‌ترین جزیره این کشور، فاصله دارد. اندازه این جزیره کوچک تنها 1270 در 265 متر است. این جزیره به خودی خود، شکلی کشیده دارد. با وجود این 2700 نفر در این جزیره زندگی می‌کنند. اما شگفت انگیز است که چگونه این تعداد از مردم می‌توانند در چنین قطعه کوچکی از زمین زندگی کنند. با این حال مانند جزایر دیگر در این کشور، شما در آن احساس شلوغی نخواهید کرد.

اجاره روزانه خانه در تهران

جزیره مافوشی مالدیو

Maafushi، همچنین بهترین جزیره از نظر اقتصادی در مالدیو است. شما برای سفر به این جزیره و اقامت در آن در مقایسه با دیگر جزایر مشابه، هزینه کمتری پرداخت خواهید کرد. به همین علت این جزیره یک مقصد گردشگری خوب برای افرادی که نمی‌خواهند هزینه گزافی برای آن بپردازند، تبدیل شده است. سال به سال تعداد افراد محلی ساکن در این جزیره کاهش پیدا می‌کند. دلیل این موضوع ساده است. ساکنان برای درآمد بیشتر مکانی که در اختیار دارند را به توریست‌ها اختصاص می‌دهند و برای سکونت به مناطق مجاور کوچ می‌کنند.

گردشگری در این منطقه در سال 2012 توسط رئیس جمهور «نشید» آغاز شد و به تدریج رونق فراوانی پیدا کرد. چهار ساحل زیبا و بی‌نظیر برای گردش و آفتاب‌گرفتن و شنا برای توریست‌ها در این جزیره در نظر گرفته شده است. در ساحل «بیکینی» شما می‌توانید با لباس شنا، آفتاب بگیرید. در سواحل پابلیک که در نزدیکی ساحل بیکینی قرار دارد اما استفاده از لباس‌های شنای بدن نما ممنوع است. در ساحل Water Sports می‌توانید از تفریحات آبی و رستوران‌های ساحلی استفاده کنید و در ساحل Coral نیز می‌توانید از زیبایی‌های ساحل مرجانی استفاده کنید.

مکان‌های اقامتی و هتل‌های جزیره مافوشی مالدیو

از سال 2009 که مردم محلی جزایر خود را به روی گردشگران باز کردند، هتل‌ها و مهمانخانه‌های زیادی در سرتاسر مافوشی ایجاد شده است. هتل «بیچ والنا» یکی از بهترین و لوکس‌ترین هتل‌های این جزیره است که فقط 5 دقیقه با ساحل بیکینی فاصله دارد و تورهای گردشگری ورزش‌های آبی را ارائه می‌کند. هتل و اسپا «تریتون بیچ» همچنین یکی از بهترین و معروف‌ترین هتل‌های این جزیره زیبا است که دارای تراس بی‌نظیر از مناظر پانوراما از ساحل است. «زست کابانا» نیز یکی از بهترین و مقرون به صرفه‌ترین مهمانسراها در Maafushi همچنین دارای یک منطقه ساحلی خصوصی است.

هتل «آرنا بیچ» نیز یکی از هتل‌های زیبای این جزیره است که اتاق‌هایی با منظره ساحل ارائه می‌کند. همچنین این هتل، دارای یکی از بهترین رستوران‌ها در جزیره مافوشی مالدیو است.

یکی دیگر از اقامتگاه‌های شگفت انگیز این جزیره هتل Centara Ras Fushi Resort است که از کلبه‌هایی شناور بر روی آب دریا ساخته شده است. در این منطقه از جزیره نیز می‌توانید همراه با تفریحات دریایی و اقامت در این کلبه‌های لوکس از رستوران این رستوران نیز استفاده کنید.

جزیره مافوشی مالدیو

جاذبه‌های گردشگری جزیره مافوشی مالدیو

این جزیره زیبا به طور حتم به دلیل سواحل زیبا و آب و هوای خوب و آفتابی در سواحل مورد استقبال گردشگران در سراسر دنیا قرار گرفته است. اما جاذبه‌های گردشگری متنوع در این جزیره باعث شده تا همه سلیقه‌ها در آن احساس رضایت داشته باشند. با هم برخی از مهم‌ترین جاذبه‌ها و تفریحاتی را که در جزیره مافوشی مالدیو می‌توانید انجام دهید، مرور می‌کنیم:

ورزش‌ها و تفریحات آبی

در میان ویلاها و هتل‌های پرآب مالدیو، به ندرت از فرهنگ پررونق ورزش‌های آبی در این جزیره صحبت می‌شود. جدا از داشتن یک اکوسیستم دریایی غنی برای غواصی، Maafushi دارای فرهنگ ورزش‌های آبی پر رونقی نیز هست. قایق سواری، پاراسلینگ، ویک بورد، اسکی روی آب، موج سواری، فلای بورد، ماهیگیری و … برخی از تفریحات دریایی و آبی پرهیجان و پرطرفدار در این جزیره است.

مالدیو با ماسه‌های سفید و دریای آبی و فیروزه‌ای شفاف، خیره‌کننده‌ترین سواحلی است که تا به حال به آن‌ها سفر کرده‌اید. با این حال، بهترین قسمت سفر به مالدیو مربوط به تفریحات آبی و زیر آب است. اگر دوست دارید به تنهایی بیرون بروید نیز می‌توانید یک کایاک یا قایق یکی از مراکز ورزش‌های آبی را کرایه کنید و به اقیانوس بروید.

جزیره مافوشی مالدیو

غواصی و بازدید از دنیای زیر آب

یکی از بهترین و هیجان‌انگیزترین تفریحات در جزیره مافوشی مالدیو، غواصی و بازدید از اکوسیستم قوی و شگفت‌انگیز آبی این جزیره است. یکی از بهترین مکان‌های غواصی در مالدیو، Kadooma Thila است که در آن می‌توانید کوسه‌های نوک سفید، کوسه‌های نوک خاکستری، لاک‌پشت‌ها و دیگر موجودات آبی را که در اطراف پرسه می‌زنند ببنیید. به علاوه تعداد زیادی از ماهی‌های رنگارنگ کوچک در اطراف مرجان‌های این جزیره، همیشه توریست‌های زیادی را برای بازدید و غواصی به خود جذب می‌کنند. همچنین اگر می‌خواهید مهارت‌های غواصی را بهتر فرابگیرید، می‌توانید از مدرسه غواصی Maafushi  به عنوان غواصی در آب‌های آزاد، گواهینامه دریافت کنید.

تورهای ارزان‌ قیمت‌تری نیز برای سفرهای غواصی هر روز به صخره‌های نمو، صخره‌های نخل، صخره‌های لاک پشت و دیگر مکان‌های مخصوص گردشگری دریایی در این جزیره وجود دارد که بسته به بودجه‌تان می‌توانید در سفر به این جزیره زیبا از آن استفاده کنید. همچنین، بسته به فصل معمولاً بین ماه می و دسامبر می‌توانید از نزدیک و در کنار کوسه‌-نهنگ 80 متری غواصی کنید.

جزیره مافوشی مالدیو

بازدید از دلفین‌ها

اگر به جزیره مافوشی مالدیو سفر کردید، تماشای دلفین‌ها را از دست ندهید. در این جزیره شما می‌توانید با تورهای گردشگری ویژه‌ای به آب‌های اطراف جزیره و جایی که زیستگاه طبیعی دلفین‌ها است، سفر کنید و از تماشای این موجودات زیبا لذت ببرید. در این تورهای قایق‌رانی شما می‌توانید از نزدیک دلفین‌ها را ببینید و یا حتی به آن‌ها غذا بدهید.

اقامت در Centara Ras Fushi Resort

ویلاهای شناور روی آب و جزایر تفریحی یکی از منحصربه‌فردترین تفریحات مالدیو است. در این اتاق‌ها و مراکز اقامتی زیبا، شما می‌توانید در اتاق‌ها و یا کلبه‌هایی که بر روی دریا ساخته شده‌اند اقامت داشته باشید. در این مرکز و اتاق‌های آن امکانات عالی یک هتل برای اقامت وجود دارد. در این مجموعه همچنین می‌توان از غذاهای رستوران خاص آن و نیز  نوشیدنی‌های متنوع لذت برد.

آفتاب گرفتن و شنا در ساحل بیکینی

جزیره مافوشی مالدیو یک جزیره مسکونی است و در همه سواحل عمومی آن نیاز است که لباس پوشیده بپوشید. با این حال، سواحل بیکینی استثنا هستند. ساحل بیکینی Maafushi در قسمتی جدا شده از جزیره واقع شده است که با درختانی که به عنوان پارتیشن عمل می‌کنند از بقیه ساحل عمومی جدا شده است. این تنها جایی در جزیره است که می‌توانید با لباس باز و بیکینی آفتاب بگیرید و شنا کنید.

جزیره مافوشی مالدیو

ماهیگیری

اگر آب و هوای مالدیو اجازه دهد، ماهیگیری در شب یک فعالیت هیجان انگیز برای همه سنین است. بیشتر هتل‌های Maafushi خدمات ماهیگیری شبانه را ارائه می‌دهند که معمولاً در ساعت 5 بعد از ظهر، درست قبل از غروب آفتاب شروع می‌شود. ماهیگیری یکی از محبوب‌ترین تفریحاتی است که در مالدیو در شب انجام می‌شود. به طور معمول، از سبک سنتی ماهیگیری مالدیو در این تورهای ماهیگیری استفاده می‌شود. برخی از هتل‌ها در جزیره Maafushi  به شما اجازه می‌دهند ماهی صید شده را با استفاده از امکانات هتل برای شام خود آماده کنید و یا برای پخت آن از خدمات سرآشپز هتل استفاده کنید.

دسترسی به جزیره مافوشی مالدیو چگونه است؟

این جزیره زیبا در نزدیکی ماله پایتخت مالدیو قرار دارد. سه راه برای رسیدن از پایتخت این کشور به جزیره مافوشی وجود دارد. راه اول و ارزان‌ترین راه رسیدن به این جزیره، استفاده از فرابر محلی است. با استفاده از این قایق‌ها که هزینه آن 3 دلار برای هر نفر است می توانید از ماله تا این جزیره را طی کنید. با این وسیله اما در حدود 1 ساعت و نیم طول می‌کشد تا به مافوشی برسید.

راه دوم برای این کار استفاده از قابق‌های تندرو است. با استفاده از این قایق‌های موتوری محلی در حدود 35 دقیقه طول می‌کشد تا به این جزیره زیبا برسید و هزینه آن نیز برای هر نفر 25 دلار است.

راه سوم استفاده از قایق‌های موتوری خصوصی است. این وسیله‌ها گران‌تر از بقیه هستند و برای هر نفر 150 دلار آب می‌خورد. اما با استفاده از این قایق‌ها لازم نیست در صف بایستید و از همه راه‌های دیگر سریع‌تر هستند.

سخن آخر

جزیره مافوشی مالدیو یکی از زیباترین جزایر مالدیو برای گردشگری است. خدمات گردشگری و نیز اقامت در این جزیره در مقایسه با دیگر جزایر لوکس دیگر با همین خدمات، اقتصادی‌تر است. در این جزیره زیبا شما به سواحل زیبا و آفتابی، آب و هوای خوب و غذای دریایی بی‌نظیر دستری خواهید داشت. تفریحاتی مانند تفریحات آبی و دریایی، غواصی در اکوسیستم آبی بی‌نظیر، بازدید از دلفین‌ها و … سفر خاطره‌انگیزی را برای شما رقم خواهد زد.