تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

جنگل نیلبرگ رامیان

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری هم اقلیم شما را با جنگل نیلبرگ رامیان آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این منطقه دیدنی و زیبا در رامیان در ادامه با ما همراه باشید.

منطقه ی گردشگری رامیان معروف به نگین سرسبز گلستان، در 76 کیلومتری شهرستان گرگان واقع شده است. این مکان که حدود 487 کیلومتر با تهران فاصله دارد، به سرزمین اسب های وحشی نیز معروف است. رامیان با تاریخی کهن سرزمینی محصور در میان کوههای البرز شرقی با چشمه ساران ، آبشارها و جویبارهای متعدد و دارای جنگل ها و چشم اندازهای زیبای طبیعی است. یکی از نقاط بکر این منطقه جنگل نیلبرگ رامیان است.

اجاره روزانه خانه در تهران

جنگل نیلبرگ رامیان و چشمه های آن در ۴ کیلومتری جنوب شرقی مرکز شهر رامیان در استان گلستان واقع شده است و یکی از جاذبه های بی نظیر و زیبای منطقه می باشد. مناظری که آب های روان چشمه‌های نیلبرگ در دل این جنگل انبوه خلق می کنند، چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می کند.

منطقه ای که این جنگل در آن قرار دارد، دارای چشمه ها و آبشارهای فراوانی است به حدی که اهالی رامیان آب آشامیدنی خود را از این چشمه ها تأمین می نمایند. در جاهایی از جنگل، انشعابات این چشمه‌ها به یکدیگر رسیده و در جایی دیگر با رسیدن به پستی و بلندی‌ها، آبشارهای کوچک و تماشایی خلق می‌کنند.

10917411 745

با سفر به رامیان پس از تفریح در چشمه نیلبرگ حتما از چشمه گل رامیان، مجموعه آبشار های نعیم آباد با 28 متر طول، آبشار های سید کلاته و جوزک و قله 2400 متری این منطقه دیدن کنید.

بهترین فصل سفر

این منطقه در تمامی فصل های سال چهره های متنوع و چشم نوازی را به نمایش می گذارد و در تمامی روزهای سال، پذیرای گردشگران بسیاری با سلیقه های متنوع است. گل های زیبای بهاری، طراوت و سرسبزی مراتع در کنار چشمه های زلال نیلبرگ در بهار و رقص رنگ های گرم در پاییز هزار رنگ شمال ایران، باعث شده تا این 2 فصل بهترین زمان سفر به نیلبرگ باشند. اما زمستان نیلبرگ نیز با وجود سرمای شدید، برف و صعب العبور بودن جاده های آن، مقصد عده خاصی از طبیعت دوستان است.

جنگل نیلبرگ رامیان
جنگل نیلبرگ رامیان

چطور به جنگل نیلبرگ برویم؟

برای دسترسی به این جنگل می بایست ابتدا به شهر رامیان سفر کنید و در ۴ کیلومتری جنوب شرقی مرکز رامیان جنگل و چشمه نیلبرگ را پیدا کنید. برای رفتن به این منطقه باید جاده ای خاکی را بپیمایید که مسیر مورد استفاده کشاورزان و ماشین های کشاورزی است. در طول مسیر می توانید از دیدن اراضی کشاورزی و طبیعت زیبا و خرم منطقه لذت ببرید.

87011230

آدرس: ایران، استان گلستان، 4 کیلومتری جنوب شرقی شهر رامیان