تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

دریاچه آویدر نوشهر

در این مطلب از وب سایت گردشگری هم اقلیم شما را با دریاچه آویدر نوشهر آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

سدخاکی آویدر نوشهر (دریاچه آویدر) یکی از مناطق گردشگری مازندران است که در نزدیکی پارک جنگی سی سنگان قرار دارد. این سد خاکی با نوشهر 30 کیلومتر فاصله دارد و پیرامون آن پوشیده از جنگلهای هیرکانی است . این سد به نام آویدر و یا صلاح الدین نیز شناخته می شود و دلیل احداث آن ذخیره آب برای مصارف کشاورزی زمین های اطراف در منطقه است .

اجاره روزانه خانه در تهران

به جرات می‌ توان گفت دریاچه آویدر نوشهر جایی است که آن را فقط در رویاها می‌ توان تصور کرد! یک جاذبه گردشگری بکر و بی‌ نظیر که چشم هر رهگذری را به خود جلب می‌کند.دریاچه آویدر نوشهر

دریاچه و سد آویدر، یک جاذبه‌های طبیعی واقعی با مناظر منحصر به فرد است. با تماشای پوشش گیاهی با شکوه در آن طرف دریاچه، به آرامش خاطر می‌ رسید و از طبیعت انرژی می‌گیرید. مناظر اطراف این دریاچه با هر سلیقه‌ ای سازگار است. کمتر کسی است که به نوشهر سفر کند، اما تمایل نداشته باشد طبیعت سد آویدر را از نزدیک ببیند.

برای لذت بردن از طبیعت سرسبز اطراف دریاچه آویدر نوشهر، کنار ساحل دریاچه بایستید و نگاهی به افق دور، جایی آن طرف سد دریاچه بیاندازید. پوشش جنگلی با عظمت و شکوه هر چه تمام‌ تر، خودنمایی می‌کند.

وزش باد ملایم، امواج آرامی روی آب دریاچه به وجود می‌آورد. این زیبایی طبیعت، صدای آرامش‌ بخش و گوش نوازی دارد. به آن گوش فرا دهید و از آن انرژی بگیرید. تماشای حرکت آرام آب در وسعت دریاچه و آرامشی که در کل این مکان وجود دارد، روح و ذهن شما را صیقل می‌دهد.دریاچه آویدر نوشهر

سرگرمی ها و تفریحات 

در اطراف دریاچه، اسکله قایق‌ سواری قرار دارد که می‌ توانید آن‌ ها را در فاصله دور تشخیص دهید. اگر وارد اسکله مخصوص شوید می‌ توانید قایق اجاره کرده و در تمام دریاچه به تفریح و گردش بپردازید. حرکت کردن بر روی امواج آرام آب دریاچه آویدر نوشهر، لذتی وصف‌ ناپذیر است.

یکی دیگر از تفریحاتی که در این دریاچه زیبا قرار داده شده، امکانات اسب سواری برای علاقه‌ مندان به این ورزش جذاب است. اسب‌ هایی که به افراد اجاره داده می‌شود، توسط افراد محلی نگهداری شده است و حیواناتی بسیار زیبا و دیدنی هستند. برای سوارکاری هزینه‌ای را پرداخت می‌ کنید، اما بهتر است با احتیاط به اسب سواری بپردازید.

از دیگر سرگرمی‌ ها و تفریحات دریاچه آویدر نوشهر اجاره کردن دوچرخه است. زمین‌ های اطراف دریاچه شبیه به زمین‌ های جنگلی هستند و می‌ توانید دوچرخه اجاره کنید و به گردش و تفریح بپردازید.

طبیعت اطراف دریاچه آویدر نوشهر برای گردش یک روز کامل، بسیار ایده‌ آل است. حتی می‌‌ توانید تجهیزات باربیکیو با خود ببرید و تفریح خود را کامل کنید. در این مکان یک غذاخوری بزرگ برای پذیرایی از مهمانان قرار دارد و همچنین امکانات رفاهی برای مسافران سرویس بهداشتی و آب آشامیدنی هم ارائه می‌ شود. به شما اطمینان می‌دهیم که در کنار دریاچه و سد آویدر در نوشهر بهترین خاطرات را ثبت خواهید کرد.دریاچه آویدر نوشهر

بهترین زمان سفر 

همانطور که در مطالب قبلی نیز به آب و هوای خنک و معتدل دریاچه اشاره شد، می‌توان گفت آبیدر منطقه‌ای چهار فصل است. در هر زمان از سال که اراده کنید، مجتمع تفریحی آبیدر پذیرای شما خواهد بود. معمولا تغییرات آب و هوا در این منطقه به حدی است که حتی در زمستان هم امکان مسافرت و بازدید از آنجا وجود دارد.

آبیدر در بهار و تابستان جور دیگری ست! پس اگر این تابستان قصد مسافرت دارید، برای چند لحظه، استراحت در کنار دریاچه‌ای بکر را تصور کنید! مطمئن باشید این سفر خستگی تمام سال کاری را از تن شما بیرون می‌کند.

دریاچه آویدر کجاست؟

آدرس: استان مازندران، 30 کیلومتری شرق شهرستان نوشهر، جاده چلندر، قبل از روستای صلاح‌الدین کلا، 5 کیلومتری جاده اصلی

دریاچه تماشایی آویدر در فاصله 30 کیلومتری از شرق شهرستان نوشهر و قبل از روستای زیبای صلاح‌الدین کلا واقع شده است. به منظور دسترسی به دریاچه آویدر باید از شهرستان نوشهر به سمت شهرستان نور حرکت کنید تا به جنگل سیسنگان برسید. پس از اینکه تقریبا حدود 10 کیلومتر از جنگل سیسنگان فاصله گرفتید، روستای صلاح‌الدین کلا را از دور مشاهده خواهید کرد.

قبل از اینکه وارد روستا شوید با دیدن تابلو سد خاکی باید مسیر خود را به سمت جنوب تغییر دهید. پس از طی کردن یک مسیر 5 کیلومتری و عبور از روستاهای اولیا و ملاکلا دریاچه زیبای آویدر در مقابل چشمان شما ظاهر خواهد شد و شما را با زیبایی وصف‌ناپذیر خود به وجد خواهد آورد.