تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

دریاچه ارواح نوشهر

در این مطلب از مجله گردشگری هم اقلیم شما را با دریاچه ارواح نوشهر آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید تا با این دریاچه ی دیدنی و معروف بیشتر آشنا شوید.

در نزدیکی روستا ونوش نوشهر دریاچه ممرز که به دریاچه ارواح معروف است، قرار دارد. این دریاچه در بالاترین نقطه جنگلی تقریبا بکر و تماشایی قرار گرفته است. بعد از طی کردن مسیر جاده ای طولانی و سنگلاخی کم کم از میان درختان نشانه های نزدیک شدن به دریاچه را می توان دید. جلوتر که برویم منظره ای رویایی در پشت درختان رو به رویمان نمایان می شود. درختان با تنه شکسته دریاچه مانند تابلو نقاشی زیبا و بی نظیریست که دلتان نمی خواهد چشم از آن بردارید.

اجاره روزانه خانه در تهران
دریاچه ارواح نوشهر
دریاچه ارواح نوشهر

یکی از اولین چیزهایی که در دریاچه ارواح نظر شما را به خود جلب می‌کند درختانی است که سر از آب بیرون آورده‌اند و به درختان مرده معروفند. تنه خشک درختان در آب منظره‌ای جادویی و شگفت انگیز را خلق کرده و انعکاس تصویر آن‌ها در دریاچه چشم‌اندازی بی‌نظیر می‌آفریند.

طول دریاچه ارواح۷۰۰ متر و عرض آن ۳۰۰ متر است و در آغوش جنگلی زیبا جا خوش کرده است. گشت و گذار در این جنگل که اغلب اوقات مه آلود است و تماشای سبز و نارنجی برگ‌های درختان از لذت بخش‌ترین تفریحاتی است که در کنار بازدید از دریاچه می‌توان داشت. پیشنهاد ما این است که حتما از این لحظه‌های ناب عکس بگیرید و خاطرات خوش آن را برای همیشه ثبت کنید.دریاچه ارواح نوشهر

علت نامگذاری دریاچه ارواح

وجود چندین عامل در کنار هم سبب شده است تا این دریاچه، دریاچه ارواح نامیده شود. اولین عامل وجود درختان مرده یا کمر شکسته در داخل دریاچه است که به مانند ارواحی سر از آب بیرون آورده اند و ظاهری وهم‌انگیز به دریاچه داده اند.

دومین عامل وجود مه ای است که تقریبا در اکثر روزهای سال بر روی آب این دریاچه قرار دارد و فضای دریاچه را رازآلود می‌کند.

عامل بعدی صدای دریاچه ارواح است. فضای بکر و ساکت دریاچه ارواح باعث می‌شود بتوانید صداهایی که از دوردست‌ها می‌آید را نیز بشنوید و از آنجاییکه سکوت دریاچه معمولا با زوزه حیوانات وحشی یا صدای حشرات شکسته می‌شود، فضای خوفناکی ایجاد می‌شود. این عوامل دست در دست هم باعث می‌شود ارواح نام بسیار مناسبی برای این دریاچه باشد!.

دریاچه ارواح نوشهر

دسترسی

برای رفتن به دریاچه ی ارواح در نوشهر مازندران، باید از مسیر نور به نوشهر رفته و در کیلومتر ۱۲ آن، بعد از رد شدن از جاده ی ونوش، وارد جاده ی فرعی روستای چلندر و صلاح الدین کلای سفلی شوید.بعد از آن با عبور از روستا، به محیط بانی منطقه می رسید که در آن جا باید حتما برای ورود به منطقه با  مقامات محلی هماهنگ کرده و اقدامات اداری لازم را پشت سر بگذارید.

بعد از عبور از محیط بانی، جاده ی شمالی را به طول ۱۰ کیلومتر ادامه داده تا به تابلوی دشت و بند ممرز برسید، سپس وارد جاده ی فرعی شوید. این جاده شما را به دریاجه ی زیبای ارواح می رساند. سفر در این جاده فرعی برای رسیدن به دریاچه ارواح، ممکن است شما را با حیوانات وحشی روبرو کند. پس حتما با خودروهای کمکی به این دریاچه سفر کنید.

مقالات بیشتر