تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

رستوران معین درباری مشهد

شهر مقدس مشهد یکی از شهر­های بزرگ ایران است که به دلیل وجود حرم مطهر امام رضا (ع) سالانه میزبان مسافران زیادی از سراسر دنیا است. از این رو در این شهر، هتل­ ها و رستوران­ های زیادی با انواع و اقسام کیفیت ساخته شده و در خدمت زائرین می­ باشند. رستوران معین درباری مشهد یکی از رستوران­ های  سنتی و قدیمی این شهر است که علاوه بر کیفیت و سرویس ­دهی عالی که دارد از قیمت مناسبی نیز برخوردار می باشد. در این مقاله از مجموعه مقالات بررسی رستوران های مشهد در مجله گردشگری هم اقلیم به معرفی این رستوران معروف خواهیم پرداخت.

رستوران معین درباری مشهد

رستوران سنتی معین درباری شهر مشهد:

رستوران معین درباری مشهد، از دو بخش سنتی و کلاسیک تشکیل شده­ است که به نام­ های آبگینه و آپامه معروف هستند. این دو بخش در یک سالن بزرگ آینه کاری شده در شعبه شاندیز مشهد قرار دارند. ظرفیت هر یک از این رستوران­ ها حدود 300 نفر است. معماری اصیل ایرانی که در ساخت و طراحی بنای این رستوران استفاده شده است یاد­آور جاذبه­ های تاریخی و باستانی کشور نظیر باغ ­فین کاشان، ارگ کریمخانی، باغ مشیرالممالک یزد و … می­ باشد که برگرفته از معماری تاریخی و اسلامی است.

اجاره روزانه خانه در تهران

تالار رستوران معین درباری:

مجموعه پذریرایی معین مشهد علاوه بر دارا بودن رستوران و ارائه غذا، دارای دو تالار پذیرایی مردانه و زنانه بسیار بزرگ می­ باشد که با تلفیقی از معماری سنتی و مدرن طراحی شده ­است. تالار­های این رستوران از بهترین خدمات و امکانات رفاهی برخوردار می­ باشند. تالار­های بسیار زیبای مجموعه معین درباری، برای برگزاری مجالس عروسی، جشن تولد، بله برون، همایش­ های رسمی و سایر مهمانی و ضیافت­ های خانوادگی مناسب بوده و آماده پذیرایی و خدمت رسانی به مشتریان می­ باشد.

امکانات رستوران سنتی معین درباری شهر مشهد:

در رستوران معین درباری مشهد تنها غذاهای ایرانی و سنتی ارائه می­شود. یکی از امکانات معین درباری، سیستم رزرواسیون این رستوران است. مسافران می­ توانند برای تاریخ مورد نظر خود تعداد میز و نوع غذا و … را به سلیقه و با توجه به بودجه خود رزرو کنند. همچین این رستوران امکان خرید و بیرون بری را برای مشتریان خود فراهم کرده است. از دیگر امکانات این رستوران می­ توان به پارکینگ و پرداخت الکترونیکی اشاره کرد.

رستوران معین درباری مشهد

دسترسی به رستوران معین درباری مشهد:

رستوران معین درباری مشهد، در فاصله 2 کیلو­متری حرم مطهر امام رضا (ع) قرار دارد. از این رو اگر از به دنبال یک رستوران با کیفیت در نزدیکی حرم می­ گردید، پیشنهاد ما به شما این رستوان می­ باشد. رستوران معین درباری، واقع درخیابان پاسداران (جم) است. برای رسیدن به آن باید از مسیر خیابان میرزای شیرازی به خیابان بهجت بروید. پس از این باید وارد خیابان امام خمینی شوید و مسیر را ادامه داده تا به خیابان پاسداران برسید. در نتیجه می­ توانید رستوان بزرگ سنتی معین درباری مشهد را مشاهده کنید. معین درباری از رستوان­های معروف مشهد است؛ در صورتی که در طول مسیر به مشکل برخورد کردید می­ توانید از مردم محل بخواهید تا شما را راهنمایی کنند.

آدرس رستوران معین درباری مشهد:

رستوران معین درباری مشهد داری شعبه­ های زیادی است اما معروف­ترین و نزدیک­ترین شعبه به حرم امام رضا، در خیابان پاسداران واقع شده است که آدرس دقیق آن به شرح ذیل می­ باشد.

مشهد، خیابان پاسداران (جم)، بین پاسداران 2و4، روبه روی هتل پذیرایی باختر، رستوران سنتی معین درباری

.

ساعت کاری رستوران درباری مشهد:

رستوران معین درباری مشهد یکی از بهترین رستوران­ های مشهد است که با ارائه وعده­ های غذایی نهار و شام در خدمت مشتریان خود می­ باشد. ساعت کاری این رستوران از 11:30 صبح شروع شده و تا 23:30  کار خواهند کرد. شما می­توانید برای صرف ناهار از ساعت 11:30 الی 16:30 و برای صرف شام از ساعت 19:30 الی 23:30 به این رستوران مراجعه کنید. لازم به ذکر است این رستوران از آنجایی که بسیار بزرگ و معروف است برای دریافت غذا باید در صف های طولانی منتظر بمانید. در نتیجه بهتر است کمی زودتر به آنجا مراجعه کنید.

منوی رستوران معین درباری مشهد

رستوران معین درباری مشهد

منو رستوران معین درباری مشهد دارای تمام غذاهای سنتی و مدرن ایرانی است که می­ توانید به سلیقه خود انتخاب نمایید. همچنین در منو این رستوان تعدادی کباب مخصوص وجود دارد که سفارش و چشیدن طعم آنها را به شدت توصیه می­کنیم. پلو­های این رستوان از برنج اعلا ایرانی و کباب­های آن از گوشت تازه بره تهیه می­ شود. نکته ای که در رابطه با غذاهای این رستوران وجود دارد این است که به دلیل بالا بودن کیفیت غذا، شهرت و تعداد زیاد مشتریان، قیمت غذاهای این رستوان کمی بالاتر از باقی رستوران­ ها می­ باشد. در ادامه معروف­ترین کباب­ های این رستوان را نام خواهیم برد.

  • سینی صدر اعظم
  • چلو کباب برگ ویژه قاجاری
  • سینی همایونی
  • چلو کباب وزیری
  • چلو کباب امپراتور ویژه معین درباری
  • چلو کباب کوبیده کاردی
  • چلو کباب ویژه سه طعم سر آشپز

مقالات بیشتری بخوانید