تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

بهترین رستوران های مشهد

آیا  شما هم در سفر به دنبال بهترین رستوران‌ها هستید؟ آیا کیفیت غذا برای شما هم اهمیت دارد؟ اگر به مشهد سفر کرده‌اید و به دنبال بهترین رستوران‌ های مشهد هستید پس بهتر است ما را در مجله گردشگری هم اقلیم همراهی کنید تا در پیدا کردن یک رستوران خوب و با کیفیت در این شهر بزرگ و تاریخی به شما کمک کنیم. اما پیش از هر چیز بهتر است تا کمی به بررسی ویژگی­ های یک رستوران خوب بپردازیم.

بهترین رستوران های مشهد

رستوران خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

شاید برخی تصور کنند رستوران خوب آن رستورانی است که قیمت‌های بسیار بالایی دارد یا در بالاترین نقطه شهر قرار گرفته است. شاید هم برخی تصور کنند رستورانی که محیطی لاکچری دارد مناسب‌ترین رستوران است. اما باید گفت این­ها ملاک­ های شخصی است و نباید آن­ها را عمومیت داد. یک رستوران خوب باید دارای 8 ویژگی باشد که این ویژگی­ ها شامل موارد زیر هستند:

اجاره روزانه خانه در تهران

1. رعایت اصول بهداشتی

اولین و مهم­ترین مسئله­ای که باید در یک رستوران خوب به آن اهمیت داده شود رعایت نظافت و نکات بهداشتی است. میزهای تمیز سالن، لباس فرم تمیز و مرتب پرسنل، استفاده آشپزان از کلاه و دستکش جزو موارد بهداشتی است که باید حتما رعایت شود.

2. دیدن آشپزخانه

آشپزخانه رستوران و روند تهیه غذا باید به گونه‌ای باشد که مشتری بتواند آن را ببیند و مشاهده کند که نکات بهداشتی توسط آشپزها و کارکنان مربوطه مورد توجه قرار می‌گیرد.

3. رفتار محترمانه پرسنل

رفتار پرسنل و کارکنان یک رستوران و برخوردار محترمانه آن‌ها نشان‌گر مشتری مداری رستوران است. رفتار این افراد باید به نحوی باشد که اگر ایرادی در کار آن‌ها ملاحظه شد با احترام و به درستی پاسخگو باشند.

4. سیستم تهویه مطبوع

وقتی بوی غذاها با هم در آمیخته می­شود، بوی خوبی به وجود نمی­آید و به طور قطع امری مشتری پسند نیست. برای رفع این مشکل باید مدیریت رستوران حتما تمهیداتی در ارتباط با تعبیه سیستم تهویه هوا فراهم کرده باشد.

5. دارا بودن فضای کافی

میزهایی که در رستوران قرار دارند نباید این قدر به نزدیک باشند که کسی نتواند از لا به لای آن­ها رد شود. فضای رستوران باید به اندازه باشد تا مشتریان به خوبی بتوانند دقایقی را آن­جا بگذارنند.

6. اندازه مناسب غذا

رستوران خوب رستورانی نیست که بیش از اندازه بشقاب ­ها را پر کند که در آخر غذا بماند و مجبور به دور ریختن آن شوند. بلکه رستوران خوب به اندازه‌ای غذا برای پرس‌ها در نظر می‌گیرد که مشتری سیر شود و چیزی هم در بشقاب باقی نماند.

7. مدیریت قوی

مدیریت و مسئولین رستوران باید در آن فضا حضور داشته باشند و با مشتریان در ارتباط با کیفیت غذا و نوع خدمات ارائه شده صحبت کنند.

8. تناسب غذاها

تناسب غذایی یعنی تمام غذاهایی که در منو وجود دارد چرب نباشد. در هنگام تهیه منو باید از غذاهای گریل شده، کبابی، پخته و.. استفاده شده باشد. اهمیت این مورد به دلیل آن است که با این کار نشان خواهند داد که سلامت مشتری برای مدیریت و پرسنل بسیار مهم است.

بهترین رستوران های مشهد

مشهد یکی از شهرهای مهم و بزرگ است که به دلیل موقعیتی که از لحاظ مذهبی دارد همه ساله مسافران و توریست‌های زیادی به این شهر سفر می­ کنند. با توجه به شرایطی که این شهر دارد امکانات و خدمات فراوانی برای آن اندیشیده شده است که یکی از آن‌ها را می‌توان فراهم کردن و برپایی رستوران­ های مختلف است. این رستوران­ ها در تمام سطوح در حال فعالیت هستند و هر کسی با توجه به سلیقه و بودجه­ ای که دارد می­ تواند برای صرف وعده­ های غذایی خود به آن جا برود.

اما از آن جایی که بیشتر افراد خواهان میل غذاهایی با کیفیت هستند و تمایل دارند آن چه را که مصرف می‌کنند خوش طعم و عالی باشد و تمام گزینه‌های یک رستوران خوب را داشته باشد پس تصمیم گرفتیم به معرفی بهترین رستوران‌های شهر مشهد بپردازیم. همراه ما باشید تا به شما کمک کنیم در این شهر زیبا خود را به یک وعده خوش طعم و لذیذ در رستوران‌های شهر دعوت کنید.

رستوران پسران کریم

رستوران پسران کریم مشهد

اگر عاشق چلو ماهیچه هستید بدون تلف کردن وقت به یکی شعبه‌های رستوران پسران کریم مراجعه کنید. این رستوران که در سال 59 در خیابان طالقانی آغاز به کار کرد یکی از بهترین رستوران‌های مشهد به حساب می‌آید که علاوه بر مسافران خود اهالی مشهد هم این بهترین بودن را تایید می کنند. در سال 76 این رستوران به بلوار خیام منقل شد و سپس با گسترش شعبات خود در برج آلتون و انتهای خیام شمالی بیشتر به مردم خدمت رسانی کرد.

اما علت این که نام پسران کریم را برای این رستوران انتخاب کرده‌اند این است که حاج کریم قاسم زاده حاتمی پدر مسئولین این رستوران­ ها از سال 1300 تا 1356 مشغول به مدیریت رستوران بود. پسران حاج کریم هم برای زنده نگه داشتن یاد پدر این نام را برای رستوران انتخاب کردند.

زمانی که وارد این رستوران می‌شوید متوجه سالم بودن، کیفیت و قیمت بسیار مناسب آن‌ها خواهید شد. محیطی که برای این رستوران در نظر گرفته شده است بسیار زیبا و منحصر به فرد است. فضای خانوادگی و دنج این رستوران سبب شده تا به یکی از محبوب­ترین رستوران‌های مشهد تبدیل شود. اگر قصد دارید به این رستوران مراجعه کنید، می‌توانید با رفتن به یکی از 3 آدرس زیر غذایی خوش طعم و عطر را نوش جان کنید.

آدرس رستوران پسران کریم (شعبه شماره یک): بلوار سجاد، خیابان فرهاد، فرهاد 22، انتهای کوچه سمت راست.

شماره تماس: 05137623450-05137685053

آدرس شعبه دوم: انتهای خیام شمالی، مجتمع مروارید

شماره تماس:05137530014

آدرس شعبه سوم: خیابان دانشگاه، برج آلتون

شماره تماس: 05138491208

رستوران باغ زیتون مشهد

رستوران باغ زیتون مشهد

رستوران باغ زیتون مشهد را افرادی که به خوردن غذاهای ایتالیایی علاقه دارند می‌توانند انتخاب کنند. این رستوران با استفاده از مواد غذایی تازه همچون مرغ و گوشت غذاهایی همچون استیک  و پیتزا را طبخ می­کند. البته اگر مایلید بهترین غذای این رستوران را بچشید می­توانیم به شما استیک را پیشنهاد کنیم.

باغ زیتون دارای دو شعبه در مشهد است و این اطمینان را به مشتریان خواهد داد که تمام غذاهایی که به دست آن­ها می­رسد سالم هستند و از سبزیجاتی که ضد عفونی شده­اند در تهیه آن­ها استفاده می‌کنند.

آدرس شعبه یک رستوران باغ زیتون مشهد: بلوار ملک آباد، ملک آباد 13، نبش چهار راه اول

شماره تلفن شعبه یک رستوران باغ زیتون: 05137612336

آدرس شعبه دو رستوران باغ زیتون مشهد: بلوار سجاد، خیابان بهار 10

شماره تلفن شعبه دو رستوران باغ زیتون: 05137621382

چلوکبابی امید مشهد

چلوکبابی امید

ایرانی­ ها از قدیم الایام به چلو کباب علاقه ویژه ­ای داشته­ اند و به دنبال رستوران­ هایی بوده ­اند که با بهترین کیفیت این غذای خوشمزه را طبخ کند. چلو کبابی امید مشهد را باید در ردیف رستوران‌هایی قرار داد که توانسته با بهترین مواد، خوشمزه‌ترین غذاها را طبخ کند و به مشتریان عرضه نماید. چلوکبابی امید از قدیمی ­ترین رستوران­ های مشهد است که از سابقه‌ای با قدمت قریب به 100 سال برخوردار می‌باشد.

آدرس چلو کبابی امید: خیابان شهید حنایی

شماره تماس چلو کبابی امید: 05138548060

معین درباری مشهد

رستوران معین درباری

اگر به دنبال رستورانی هستید که شما را به زمان گذشته اندازد و حس نوستالژیک را در شما به وجود آورد رستوران معین درباری مشهد همان جایی است که می­ خواهید. معین درباری را می‌توان جزو قدیمی‌ترین رستوران‌های مشهد به شمار آورد زیرا فعالیت خود را از سال 1280 آغاز کرده است.

در زمان آغاز به کار مدیریت این رستوران بر عهده حاج اصغر معین درباری بود و در حال حاضر توسط حاج علیرضا درباری که چهارمین نسل از این خاندان است اداره می‌شود. سالن غذا خوری این رستوران را با چند پله از سطح زمین جدا کرده‌اند و تمام دیوارها و سقف آن مزین به آینه کاری‌های جذاب و زیبا شده است.

این رستوران را به شیشلیک خورهای حرفه ­ای توصیه می­ کنیم، زیرا در این رستوران شیشلیک به صورت کاملا تخصصی توسط بهترین سر آشپزها تهیه می­ شود. سرویس دهی، قیمت مناسب و کیفیت مطلوب غذاها از ویژگی­ های بارز رستوران معین درباری مشهد است.

آدرس رستوران معین درباری مشهد: خیابان پاسداران (جم)، بین پاسداران 2 و 4، مقابل هتل باختر

شماره تماس: 0518598898- 0518598985

رستوران لیو مشهد

رستوران لیو

رستوران لیو مشهد یکی از رستوران­ هایی است که با طبخ غذاهای ایتالیایی توانسته خود را به شهرت خوبی برساند. اگر مایل هستید به این رستوران بروید بهتر است حتما از قبل میز رزرو کنید، زیرا لیو یکی از رستوران­ های شلوغ مشهد است. با توجه به کیفیت و طعم خوب غذاهایی که دارد هزینه‌ای که مشتری باید برای غذا پرداخت کند بیشتر از سایر رستوران­ ها ایتالیایی دیگر است.

محیط رستوران لیو بسیار شیک و تمیز است و در صورتی که به این رستوران رفتید به شما پیشنهاد می ­کنیم که حتما چیکن پاستا و چیکن پیتزا سفارش دهید و از طعم لذت بخش آن­ها غافل نشوید. البته مدیریت این رستوران با فراهم کردن شرایطی توانسته میزبان افرادی که از صندلی چرخدار استفاده می‌کنند باشد. به این ترتیب برای این عزیزان میزهای مخصوصی تدارک دیده شده است که از آن‌ها برای سرو غذا استفاده کنند. در صورتی که مایل باشید می‌توانید با این رستوران تماس بگیرید و درخواست ارسال غذا داشته باشید.

آدرس رستوران لیو: بلوار احمد آباد، بلوار ملاصدرا، نبش ملاصدرا 19

شماره تماس رستوران لیو: 05136021427

رستوران شایان شاندیز

رستوران شایان شاندیز

رستوران شایان شاندیز با منوی بسیار خوب و قیمت های مطلوب توانسته نظر مساعد بسیاری از مشتریان را به دست آورد. این رستوران با دارا بودن منوی متنوع غذایی جزو کم نظیرترین رستوران­ های این شهر به حساب می­ آید. در کنار غذاها همیشه نان تازه، ماست و کره محلی سرو می‌شود که طعم فوق العاده‌ای را به غذاها می‌بخشد. شیشلیک، جوجه کباب مخصوص، فیله، لقمه و .. از غذاهایی است که در این رستوران تهیه و در میان مشتریان توزیع می‌شود.

آدرس رستوران شایان شاندیز: نرسیده به شاندیز، قبل از میدان پدیده

تلفن رستوران شایان شاندیز: 05134282708

رستوران مهستان مشهد

رستوران مهستان

رستوران مهستان مشهد یکی از بزرگترین رستوران­ های مشهد است که با اختصاص زمینی 2 هزار متری توانسته فضایی تابستانی و زمستانی را برای میزبانی از مشتریان ایجاد کند. در این رستوران می‌توانید بهترین غذاهای ایرانی را سفارش دهید و با اطمینان از طعم و کیفیت بی‌نظیر آن را میل کنید.

این رستوران با توجه به این که بسیار بزرگ است و از شهرت خوبی در مشهد برخوردار است همواره شلوغ بوده و بهتر است پیش از رفتن به آن جا حتما یک میز را رزرو کنید. البته می‌توانید غذا را سفارش دهید تا برای شما ارسال کنند.

آدرس رستوران مهستان شاندیز مشهد: بلوار هفت تیر، هفت تیر 8 (ابتدای گلشن)، روبروی برج آرمیتاژ

شماره تلفن رستوران مهستان شاندیز: 05138696666

رستوران تراس مشهد

رستوران تراس

در سال 1395 یکی از بهترین کافه رستوران­ های مشهد افتتاح شد و در مدت کوتاهی توانست خود را در حد رستوران­ های 50 ساله شهر مشهور و محبوب کند. این رستوران در مشهد با نام مجموعه غذایی تراس هم شناخته می­ شود. شاید بتوان گفت یکی از دلایل این محبوبیت، آن است که علاوه بر غذاهای ایرانی، غذای ایتالیایی را نیز طبخ و سرو می‌کند.

در منوی کافه این کافه رستوران می‌توانید بهترین کیک‌ها، دسرها، انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم، و وعده صبحانه‌ای متفاوتی را مشاهده کنید. در صورتی که قصد داشتید برای صرف صبحانه به این رستوران بروید می ­توانید همه روزه از ساعت 8:30 تا 12:00 به این رستوران مراجعه کرده و از بوفه آن استفاده کنید.

با توجه به این که این رستوران همیشه شلوغ است مدیریت آن میز و صندلی ­ها را با تعداد بالا در فضایی مناسب قرار داده است. بنابراین مشتریان خیلی معطل نخواهند شد و به راحتی در محیط رستوران می توانند به صرف غذای خود بپردازند.

آدرس کافه رستوران تراس مشهد: بلوار وکیل آبد، بلوار امامت، بین امامت 6 و 8

شماره تلفن کافه رستوران تراس مشهد: 05131660

رستوران نسیم لبنان مشهد

رستوران نسیم لبنان

آیا شما هم به غذای عربی علاقه دارید؟ اگر در مشهد بودید و هوس غذاهای عربی به دل شما افتاد پیشنهاد ما به شما رستوران نسیم لبنان است. این رستوران که در سال 88 با سرو و پخت غذاهای لبنانی در مشهد فعالیت خود را آغاز کرد در مدت کوتاهی توانست نظر مساعد بسیاری از اهالی مشهد و مسافران را به خود جلب کند. پیک رایگان، غذای با کیفیت و برخورد خوب پرسنل را می‌توان از مهم­ترین ویژگی­ های این رستوران دانست.

شیوه پخت سنتی و استفاده نکردن از مواد غذایی همچون مایونز، برنج، سوسیس و.. در این غذاها سبب شده تا غذایی سالم به دست مشتریان برسد. در رستوران نسیم لبنان مشهد بهترین و پرطرفدارترین غذاها فلافل و شاورما است که با بهترین مواد و بالاترین کیفیت طبخ خواهد شد.

آدرس رستوران نسیم لبنان: خیابان شیرازی

شماره تماس: 05132291360

رستوران ارم شاندیز

رستوران ارم شاندیز

این رستوران در سال 1362 افتتاح شد و می‌توان آن را در فهرست قدیمی ترین رستوران‌های مشهد قرار داد. با توجه به شلوغ بودن همیشگی آن، مدیریت رستوران 3 بخش را برای رستوران ارم در نظر گرفته است. این 3 بخش شامل رستوران سنتی، فضای باز و سالن VIP می‌باشد. اگر به این رستوران رفتید ندانستید باید چه غذایی را سفارش دهید پس ما به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما چلو کباب و شیشلیک سفارش دهید.

با توجه به گسترده بودن مجموعه و تنوع فضاهایی که برای آن در نظر گرفته است مشتری می‌تواند تصمیم بگیرد که در کدام محیط مایل است غذای خود را میل کند. در این مجموعه یک پرس غذا برای 2 نفر کفایت می­کند و دیگر نیازی نیست هزینه­های اضافی بپردازید. در ضمن در این رستوران پارکینگ اختصاصی و ورودی مخصوص ویلچر قرار دارد.

آدرس رستوران ارم شاندیز: شاندیز، نرسیده به میدان دوم

شماره تلفن رستوران ارم شاندیز: 05134282020- 05134284000

رستوران چهار فصل عنبران

رستوران چهار فصل انبران

رستوران چهار فصل را عنبران را با نام رستوران بلبل عنبران هم می‌شناسند. این رستوران در ردیف بهترین رستوران‌های طرقبه جای دارد و با پیشرفته‌ترین وسایل و مدرن‌ترین تجهیزات روز دنیا در حال فعالیت است. با توجه به این که گاوداری، باغ، استخر پرورش ماهی و … در این مجموعه وجود دارد می‌توان آن را کامل‌ترین مجموعه در این منطقه به حساب آورد.

ترشیجات، لبنیات، سالاد و تمام موادی که باید به صورت روزانه در این رستوران آماده باشد تازه و بهداشتی است. ماست این مجموعه را حتما میل کنید زیرا از گاوداری خود مجموعه به دست می‌آید و همیشه تازه و خوشمزه است. اصلی‌ترین غذای این مجموعه ماهی آن است که از استخر پرورش ماهی به راحتی فراهم خواهد شد.

آدرس رستوران چهار فصل عنبران: طرقبه، دهکده عنبران

شماره تلفن رستوران چهار فصل عنبران: 05124223223

رستوران بابا قدرت مشهد

رستوران بابا قدرت

شاید شما هم جزو افرادی باشید که تمایل دارند غذای خود را در مکان­های سنتی میل کنند. اگر این طور است که ما برای شما یک پیشنهاد بسیار متنوع و کاملا سنتی داریم. رستوران بابا قدرت همان جایی است که به دنبال آن هستید زیرا در یکی از ساختمان­های بسیار قدیمی مشهد در حال فعالیت است که نزدیک به 2 قرن قدمت دارد. در این رستوران می­توانید انواع غذاهای ایرانی و لذیذ را سفارش دهید و با بهترین کیفیت و بی‌نظیرترین طعم آن را صرف کنید.

آدرس رستوران بابا قدرت مشهد: انتهای بازار امام رضا ،میدان 17 شهریور، صدر 16

شماره تماس رستوران بابا قدرت مشهد: 05133440803

سخن پایانی

رستوران­های مشهد به همین تعداد ختم نمی­شوند و رستوران­های بسیار زیادی در این شهر در حال خدمت رسانی به مردم هستند. در این مطلب تنها سعی داشتیم به برخی از رستوران­های معروف و خوب مشهد بپردازیم که در صورت نیاز برای صرف غذا به آن جا مراجعه کنید. این رستوران‌ها طبق نظرسنجی‌های انجام شده از اهالی مشهد و مسافران این شهر، به عنوان بهترین‌ها انتخاب شده‌اند.

مقالات بیشتری بخوانید