تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

روانشناسی بازار فارکس | اهمیت روانشناسی در معاملات فارکس

با توجه به اینکه امروزه افراد زیادی تصمیم گرفتند در بازار فارکس سرمایه‌گذاری انجام دهند، دانستن یک سری مفاهیم بسیار مهم است تا بتوانید در این بازار پر ریسک سودهای زیادی کسب کنند.

روانشناسی بازار فارکس

اجاره روزانه خانه در تهران

چون شاید شنیده باشید این بازار پرسود می‌تواند ضررهای فراوانی را به دنبال داشته باشد. علت این موفقیت و شکست‌ها را باید ریشه‌یابی کنید و نقاط قوت را پرورش و نقاط منفی را اصلاح نمایید.

پس بهتر است قبل از ورود به بازار فارکس، پیش‌نیازهای اساسی معامله و روانشناسی معامله‌گری را بدانید.

اکنون سعی داریم اصول روانشناسی فارکس برای انجام یک معامله سودآور که به آن نیاز دارید را در این مقاله خدمت شما توضیح دهیم.

فارکس چیست؟

به بازار تبادل ارزهای خارجی، بازار فارکس می‌گویند. معامله در این بازار بر اساس جفت ارزها است؛ یعنی به‌صورت گردشی وقتی شما ارزی را می‌خرید در همان لحظه ارز دیگری را فروخته‌اید.

این بازار مزایای بی‌شماری دارد؛ مثلاً به‌صورت 24 ساعته به سرمایه‌گذاران خدمات ارائه می‌دهد، همچنین برای آن‌ها قرار دادن اهرم را حین انجام معامله در نظر گرفته است؛ که در این حالت تریدرها می‌تواند چندین برابر از سرمایه خود معامله انجام دهند. یا مهم‌تر از همه برای کاربران خود حساب‌های دمو و مجازی در نظر گرفته است، که تریدرها می‌توانند قبل از انجام معامله ابتدا با حساب دمو معامله انجام ‌دهند و بعدازاین‌که حرفه‌ای شدند اقدام به انجام معامله اصلی کنند.

اهمیت روانشناسی در معاملات فارکس

روانشناسی در بازار فارکس از اهمیت بالای برخوردار است؛ زیرا در کل هر کاری که آغاز کنید تا پایان آن با رنج و سختی همراه است تا صد در صد موفقیت کسب نمایید.

کلید موفقیت شما در آن است که ابعاد مختلف کاری که می‌خواهید انجام دهید را بشناسید و آموزش‌های لازم را ببینید و با آزمون و خطا در آن زمینه حرفه‌ای شوید.

بازار فارکس هم از این قاعده مستثنا نیست و مانند سایر بازارها باید قبل از ورود به آن، باید تمام مفاهیم و اصطلاحات را از بر باشید و به‌صورت حرفه‌ای آموزش ببینید.

ممکن است بدون آموزش دیدن دو معامله اولی را سود کسب کنید، ولی مطمئن باشید در معامله سوم قطعاً ضرر می‌کنید و تمام سود دو معامله قبل همراه با اصل پول را نابود می‌کنید. پس بدون اینکه آموزش ببینید نمی‌توانید راه یک‌ساله را یک‌شبه طی کنید. درواقع رسیدن به سود، مستلزم صبر و یادگیری مداوم و داشتن تسلط بر هیجانات و کنترل احساسات هست.

در ادامه 5 اصل اساسی در روانشناسی بازار فارکس

تریدرها برای شناخت بازار و کسب سود نیازمند آن هستند که شناخت کاملی از بازار داشته باشند؛ زیرا آن‌ها باید هرلحظه به فکر این باشند کدام پوزیشن را باز کنند، کدام پوزیشن را ببندند و یا کدام پوزیشن را نگه‌داری کنند. همه این افکار مدیریت درک کاملی از روانشناسی بازار فارکس تریدر را می‌طلبد.

در ادامه 5 اصل مهم روانشناسی بازار فارکس را برای شما مورد بررسی قرار می‌دهیم.

  1. اهداف و تصمیمات خود را ارزیابی کنید

معامله گران با توجه به اینکه مهارت‌های روان‌شناختی و احساسات خودآگاهی ندارند دست به انجام معاملاتی می‌زنند که چیزی جز ضرر برای آن‌ها به همراه ندارد. پس لازمه موفقیت در بازارهای مالی این است که تریدر ها قبل از انجام معامله از خود شناخت کامل و بر احساسات خود کنترل داشته باشند. در این صورت است که می‌توانند با خیال راحت و آگاهی کامل اهداف و تصمیمات خود را ارزیابی کنند و بعد اقدام به خریدوفروش کنند.

  1. کنترل احساسات خود را به دست بگیرید

شما بایستی برای خود استراتژی معاملاتی مخصوص داشته باشید و بر آن پایدار باشید و به حرف دوستان و آشنایانتان معامله انجام ندهید.

با توجه به مورد قبل که توضیح دادیم باید از احساسات و رفتارهای خود شناخت کامل داشته باشید و آن‌ها را کنترل کنید؛ مثلاً اگر شما شخصیت هیجانی دارید باید برای خود چارت بر اساس قیمت و زمان در نظر بگیرید تا هنگام خریدوفروش دچار مشکل نشوید.

  1. تمرین را فراموش نکنید

برای اینکه در بازار فارکس موفق شوید باید به‌صورت حرفه‌ای آموزش ببینید و مدام تمرین انجام دهید وگرنه این بازار چیزی جز ضرر و زیان برای شما به همراه ندارد.

همان‌طور که در قبل توضیح دادیم این بازار قابلیت این را دارد که شما ابتدا به‌صورت دمو و تستی معامله انجام دهید و درست زمانی که حرفه‌ای شدید اقدام به خریدوفروش کنید.

  1. اعتمادبه‌نفس بیش‌ازحد ممنوع

داشتن اعتمادبه‌نفس کاذب و بیش‌ازحد ممنون؛ زیرا در این صورت فقط و فقط بر حرف خود ثابت می‌مانید و با خیال این‌که تحلیل و تصمیم شما درست است دیگر به نظرات بقیه توجه نمی‌کنید.

  1. صبور باشید و از طمع دور بمانید

اینکه بازار فارکس بسیار پرسود است شکی در آن نیست، ولی مراقب باشید طمع نکنید؛ چراکه طمع می‌تواند آفتی باشد برای سرمایه شما، پس حواستان باشد درگیر آن نشوید.

سعی کنید همیشه قانع باشید و باطن زندگی خود را با ظاهر زندگی دیگران مقایسه نکنید. چراکه در این حالت چیزی جز ضرر و زیان و همچنین اعصاب خوردی برای شما به همراه  ندارد.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم بزرگ‌ترین بازار مالی دنیا یعنی بازار فارکس را برای شما توضیح دهیم. این بازار پرسود از هیجانات زیادی برخوردار است و تنها با چند کلیک می‌توانید در عرض چند ساعت سرمایه خود را چندین برابر کنید یا می توانید سرمایه خود را به کل نابود کنید پس باید دقت کافی به خرج دهید.

برای موفقیت در بازار فارکس بایستی به 5 نکته‌ای که گفتیم توجه داشته باشید.

و نکته بعدی که باید به آن توجه کنید این است که در بروکر معتبر ثبت‌نام کنید. شاید برای شما سؤال پیش بیاید کدام بروکر معتبر است؟

پیشنهاد ما ثبت نام در روبو فارکس است.