تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

جزیره فی فی پوکت

جزیره فی فی پوکت یکی از شگفت انگیز ترین جزایر تایلند و جاهای دیدنی پوکت است که می‌توان آن را زیباترین جزیره کشور تایلند دانست.جزیره فی فی مجمع الجزایری است که از 6 جزیره کوچک در کنار هم به وجود آمده و در 50 کیلومتری شرق جزیره پوکت قرار دارد.در این نوشتار از مجله گردشگری هم اقلیم به معرفی این جزیره خارق العاده می‌پردازیم.همراهِ ما باشید.


همچنین بخوانید : تفریحات پوکت

اجاره روزانه خانه در تهران

جزیره فی فی کجاست ؟

جزیره فی فی به عنوان زیباترین جزیره تایلند شناخته می‌شود.در این جزیره شاهد صخره های آهکی زیبا که از دل آب بیرون آمده و غارها و سواحل سفید و زیبایی خواهید بود که در هرجایی نمی‌توان دید.برخی از باستان شناسان بر این باورند که جزیره فی فی پوکت دارای قدمتی بسیار زیاد است و حتی قدمت آن به قبل از حضور دایناسورها در زمین باز می‌گردد.جالب است بدانید در این جزیره خودرویی دیده نمی‌شود.

فی فی

این جزیره شگفت انگیز به دو بخش فی فی له که بخش کوچک آن است و کسی در آن زندگی نمی‌کند و فی فی دان که قسمت بزرگ جزیره است و افرادی در آن در سکونت دارند تقسیم می‌شود.در قسمت بزرگتر این جزیره امکانات ویژه ای از جمله هتل های لوکس ، رستوران و کافه های زیبا و بارهای ساحلی دنج  وجود دارد که لذت سفر به این جزیره را چندین برابر می‌کند.

6 جزیره ای که جزایر فی فی را تشکیل می‌دهند عبارتند از : کو فی فی له ، کو فی فی دان ، کو پای ، کو یانگ ، کو بیدا نای و کو بیدا نوی.


قبل از سفر به جزایر فی فی بخوانید : راهنمای سفر به تایلند


سفر به این جزایر از طریق قایق های تفریحی که هر روز مسیر بین جزایر را طی می‌کنند امکان پذیر خواهد بود.همچنین تورهای یک روزه نیز به این جزایر به صورت روزانه برگزار می‌شود.

جاذبه ها و تفریحات جزیره فی فی

جزیره فی فی علاوه بر طبیعت بسیار زیبا تفریحات مهیجی را هم در خود دارد که پیشنهاد می‌کنیم حتما آن ها را تجربه کنید.از مهمترین و جذاب ترین تفریحات این جزیره می‌توان به غواصی ، قایق سواری ، جت اسکی و شنا اشاره کرد.

جزیره فی فی در پوکت

غارها و سواحل شگفت انگیزی هم در این منطقه وجود دارد که بازدید از آن ها می‌تواند سفر شما را دلچسب تر کند.برای دیدن منظره کلی که از همه جزیره ها تشکیل می‌شود باید به ارتفاع 186 متری از سطح دریا بروید تا همه‌ی زیبایی ها را با هم ببینید.تماشای غروب آفتاب از این مکان بسیار دوست داشتنی و جذاب است.

یکی دیگر از جاذبه های این جزیره ساحل میمون ها است که در نوع خود بسیار جالب است.در این ساحل تعداد میمون های بازی گوش زیاد است و برای خود آزادانه می‌گردند.اگر به این ساحل رفتید حتما مراقب فرزندان خود باشید و از آن ها دور نشوید.

دسترسی به جزیره فی فی پوکت

دسترسی به این منطقه بسیار آسان است و تنها 46 کیلومتر با پوکت فاصله دارد.برای رفتن به جزیره فی فی می‌توانید از قایق های تندرو و کشتی ها استفاده کنید.معمولا اغلب افراد برای رفتن به این جزیره از کشتی ها استفاده می‌کنند و با پیمودن مسیری 2 ساعته از پوکت به فی فی می‌رسند.

جزیره فی فی تایلند

کشتی هایی که از آن ها حرف می‌زنیم بسیار راحت هستند و در طبقه بالایی آن ها عرشه ای برای گرفتن حمام آفتاب وجود دارد.در طبقات پایینی کشتی ها نیز اتاق هایی مجهز وجود دارد که در آن ها نوشیدنی های متنوع و میان وعده های خوشمزه سرو می‌شود.

اگر بخواهید بهترین جایگاه را در این کشتی ها داشته بایشید باید از قبل رزرو کنید و نیم ساعت قبل از حرکت در  اسکله راسادا در پوکت حضور داشته باشید.برای دسترسی به اسکله نیز می‌توانید از اتوبوس های محلی و تاکسی ها استفاده کنید.

قایق های تندرو نیز گزینه های مناسبی هستند و باید توسط گردشگران اجاره شوند.بنابراین ساعت حرکت آن ها قابل تغییر است و در میان مسیر نیز می‌توانند به درخواست گردشگران توقف کنند.البته این را هم در نظر داشته باشید هزینه قایق های تندرو نسبت به کشتی های بزرگ بیشتر است.

در آخر پیشنهاد می‌کنیم اگر به تایلند و جزیره پوکت سفر کردید حتما و حتما به جزیره فی فی پوکت که به عنوان زیباترین جزیره تایلند شناخته می‌شود سری بزنید و از زیبایی های آن لذت ببرید.

جزیره فی فی پوکت