تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

ساعت بیگ بن لندن

در این سری از مقالات جهانگردی قصد آشنایی با ساعت بیگ بن را که یکی از دیدنی های لندن است را داریم. در ادامه برای آشنایی بیشتر با این مکان زیبا با ما در مجله گردشگری هم اقلیم همراه باشید.

برج ساعت بیگ بن لندن

اجاره روزانه خانه در تهران

برج ساعت بیگ بن برای گردشگرانی که به لندن سفر می کنند نامی آشنا می باشد. این برج یکی از نماد های شهر لندن می باشد و از محبوب ترین جاهای دیندنی لندن به شمار می رود. صدای زنگی هر 15 دقیقه از این برج به صدا در می آید و تا دور دست ها نیز شنیده می شود.

بلندی و عظمت این برج به حدی است که در هر فاصله ای که قرار داشته باشید قادر خواهید بود که هم صدای زنگش را بشنوید و هم عقربه های آن را ببینید. ارتفاع این برج 96 متر می باشد. برج ساعت روی کاخی به نام وست مینستر در شمال شرقی ساختمان پارلمان بریتانیا قرار گرفته است.

برج ساعت بیگ بن لندن

دلیل نام گذاری این ساعت به نام بیگ بن در واقع اسم زنگی است که در برج قرار گرفته است . این زنگ بسیار سنگین می باشد و در حدود 13 تن وزن دارد و راس هر ساعت صدای بلندی را ایجاد می کند. از لحاظ تاریخی در حدود 2 قرن پیش کاخ وست مینستر در حادثه آتش سوزی خراب می شود و معماری به نام چارلز باری در آن زمان کاخ را با این برج ساعت طراحی می کند. البته در ابتدا برج ساعت ساخته می شود و طی 13 سال بعد کاخ وست مینستر مجدد ساخته می شود.

BIG BEN CLOCK4

کاخ وست مینستر در حال حاضر تبدیل به پارلمان بریتانیا شده است. ایح کاخ دارای ساختمانی بزرگ و با شکوه است که معماری خاص آن نمایی تاریخی به آن داده است. این کاخ قدیمی به همراه ساعت در کنار رودخانه تایمز باعث ایجاد تصویری زیبا شده است.