تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

روستای صراخیه

در این بخش از مقالات ایرانگردی قصد معرفی و آشنایی با روستای صراخیه را که یکی از جاهای دیدنی خوزستان است داریم. در ادامه برای آشنایی بیشتر با این مکان زیبا با ما در مجله گردشگری هم اقلیم همراه باشید.

روستای صراخیهروستای صراخیه یکس از روستاهای خوزستان می باشد که در بخش خنافره در نزدیکی تالاب شادگان و پهستان ناصری قرار گرفته است و به عنوان یکی از دیدنی های خوزستان به شمار می رود.

اجاره روزانه خانه در تهران

این روستا دارای بافتی سنتی می باشد و به لحاظ مردم شناسی از اهمیت زیادی برخوردار است و بازگو کننده بخشی از  فرهنگ بومی منطقه می باشد.اهالی این روستا عرب زبان می باشند و نحوه تردد در این روستا مانند ونیز ایتالیا می باشد. معماری روستای صراخیه، با دستان بومی منطقه ساخته می‌شود و از این جهت اهمیت زیادی دارد. این معماری در امتداد معماری سنتی منطقه بوده و ساکنان روستا با استفاده از مصالحی همچون خشت و گل و نی که تالاب در اختیارشان قرار می‌دهد خانه‌های خود را می‌سازند.

روستای صراخیه

دلیل جذاب بودن این روستا

قرار گرفتن این روستا در منطقه ای بکر و در میان آب و شباهت آن به ونیز ایتالیا باعث می شود تا گردشگران بسیاری را برای سوار شدن در قایق های چوبی و گشت زدن در این روستا مجاب کند.

سبک سنتی اهالی این منطقه که در جای جای این روستا جریان دارد می تواند برای گردشگران و مسافران جالب باشد.

دیدنی های  روستای صراخیه

یکی از مهمترین جاذبه های این روستا قایق سواری در میان روستا می باشد. شما می توانید در قایق اهالی روستا سوار شوید و در روستا و همچنین اطراف تالاب شادگان چرخی بزنید و از دیدنی های آن لذا ببرید. همچنین اگر به عکاسی علاقه مند باشید می توانید از طبیعت و جای جای روستای صراخیه عکاسی کنید و از سفر خود به وینز ایران یادگاری ثبت کنید.

روستای صراخیه

یکی دیگر از تفریحات در این منطقه شنا در تالاب می باشد که از تفریحات اهالی روستا می باشد که شما نیز می توانید اقدام به شنا کنید.بساط مراسم های سنتی و به ویژه بازی های محلی همیشه در صراخیه برپاست. اینجا خبری از بازی های رایانه ای نیست و به جای تبلت و ایکس باکس، بازی هایی همچون طناب کشی صدای خنده و شادی را طنین انداز می کند.

روستای صراخیه

یکی دیگر از تفریحات لذت بخش در این روستا ماهیگری می باشد که البته یکی از شغل های اهالی نیز می باشد و می تواند ساعاتی لذت بخش برای شما فراهم کند.از دیگر جاذبه های خاص این منطقه تماشای گله های گاومیش است که یکی از جانداران شاخص این منطقه به شمار می آید. از سوی دیگر پرندگانی که به هنگام کوچ به سوی تالاب می آیند فرصتی را برای پرنده نگری ایجاد می کنند.

مقالات بیشتری بخوانید