تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

روستای توریستی درکش آشخانه

استان خراسان شمالی یکی از مناطق توریستی کمتر شناخته شده در ایران است. مناطق بکر زیبا در کنار اماکن تاریخی و آب و هوای خوب، این استان را به محل مناسبی برای یک سفر گردشگری جذاب تبدیل کرده است. روستای توریستی درکش آشخانه یکی از مناطق جذاب برای گردشگران این استان است.

روستای توریستی درکش آشخانه

روستای توریستی درکش آشخانه

این روستای ییلاقی سرسبز با شهر آشخانه حدود سی کیلومتر فاصله دارد. آشخانه یکی از شهرهای شهرستان مانه در استان خراسان شمالی است. این روستا در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده است. کوه‌های معروف آلاداغ و دره کنداب در جنوب این روستا قرار دارند.

اجاره روزانه خانه در تهران

ارتفاع این روستا از سطح دریا 1040 متر بوده در دره‌ای با کوه‌های بلند و جنگل‌های زیبای بلوط قرار دارد. دلیل نام گذاری این روستا نیز به دلیل قرار گرفتن این روستا در طول یک دره است. از میان این دره زیبا، رودخانه‌ای به نام درکش که به رودخانه زوهاور نیز معروف است، عبور می‌کند.

جالب است بدانید که مردمان این روستا کرد کرمانجی هستند و به همین زبان صحبت می‌کنند. روستای توریستی درکش آشخانه باغات متعدد انگور، هلو و سیب دارد و مزارع گندم، ذرت و جوی این روستا به جذابیت‌های گردشگری این روستا افزوده است.

چگونه به این روستا برسیم؟

از بجنورد مسیر آشخانه را پیدا کنید و تا روستای کلاته زمان صوفی مسیرتان را ادامه بدهید. سپس به سمت روستای جوزک ادامه مسیر بدهید. قبل از رسیدن به روستای جوزک اگر کمی دقت کنید، یک جاده فرعی را خواهید دید که شما را به روستای توریستی درکش آشخانه خواهد رساند. اگر گوشی هوشمند استفاده می‌کنید، در برنامه‌های مسیریاب می‌توانید راحت‌تر مسیر خود را پیدا کنید.

جاذبه‌های گردشگری روستای توریستی درکش آشخانه

به بهترین قسمت این مطلب رسیدیم، حتی خواندن جاذبه‌های گردشگری این روستا شما را به هیجان خواهد آورد. طبیعت بکر، چشمه‌های جوشان، حیات وحش و جنگل‌های انبوه در کنار اماکنی که از گذشتگان دور برای ما باقی مانده است، در این روستا منتظر شما هستند.

1-  کوه آلاداغ و دره کنداب

در بین کوه‌هایی که این روستا را در بر گرفته‌اند، کوه آلاداغ بیشتر از مابقی معروف است. این کوه حدودا دو هزار و پانصد متر ارتفاع دارد و شما را به کوهستانی بلند برای کوهنوردی دعوت می‌کند. چشمه‌هایی پرآب و زیبا را می‌توانید در دامنه این کوه پردرخت ببینید. در پایین این کوه سر به فلک کشیده یک دره رویایی نیز وجود دارد که به دره کنداب معروف است. اگر از کوهنوردی خسته شدید، در کنار رودخانه قدم بزنید و آرامش خود را چندین برابر کنید.

2-  جنگل درختان بلوط

اگر به دنبال جنگلی متفاوت از جنگل‌های شمالی کشورمان هستید، جنگل بلوط این منطقه را از دست ندهید. حتی جنگل بلوط این روستا را نمی‌توانید با جنگل‌های غربی کشور مقایسه کنید. جنگل‌های بلوط روستای ورکش از درختانی سر به فلک کشیده و انبوه تشکیل شده است. هوای پاکیزه و زیبایی این منطقه را می‌توانید با خوردن میوه‌های درخت بلوط خوشمزه و کامل کنید.

روستای توریستی درکش آشخانه

3-  آبشار کنگره زو در روستای توریستی درکش آشخانه

آبشارهای زیادی را می‌توانید در اطراف روستای توریستی درکش آشخانه ببینید و از زیبایی‌های آنها لذت ببرید. اما آبشار کنگره زو به دلایل متعددی از سایر آبشارهای این منطقه معروف‌تر است. مسیر این آبشار از قله‌های مرتفع کوهستان سرچشمه گرفته و مسیر جنگلی را تا دشت ادامه می‌دهد. در کنار این آبشار در بین درختچه‌هایی با طراوت، فضاهای مناسبی برای قدم زدن، توقف کوتاه یا حتی چادر زدن پیدا خواهید کرد.

4-  قزلر قلعه روستای توریستی درکش

قلعه دختر یا قزلر قلعه یکی از اماکن تاریخی روستای توریستی درکش آشخانه است. این قلعه بر روی یکی از قله‌های اطراف روستای درکش بنا شده است. قلعه تاریخی قزلر با چهار برج نگهبانی در چهار گوشه خود، شامل اتاق‌های اندرونی و بیرونی، اسلحه خانه و انبار است.

برای دیدن این قله از کوهی باید بالا بروید که ممکن است در ابتدا شما را نگران کند. اما مسیر جنگلی زیبای قلعه دختر جایی برای نگرانی از خستگی باقی نمی‌گذارد.

روستای توریستی درکش آشخانه

5-  برج سبز علی خان قراچولو

برج سبز علی خان قراچولو بیشتر از یک قرن است که در روستای درکش قرار دارد. جالب است بدانید که مصالح ساختمانی استفاده شده برای این قلعه از مصالح لوکس و گران قیمت دوران خودش است. در اطراف برج سبز علی خان قراچولو تپه‌های باستانی را می‌توانید ببینید.
آثار یافته شده در این تپه‌ها بیشتر از برج قدمت داشته و به حدود دویست سال قبل برمی‌گردند. شاید این منطقه تنهایی جایی باشد که بتوانید در کنار برج و تپه‌های باستانی، در یک طبیعت و محیط زیست دیدنی قدم بزنید و از دیدن حیات وحش نیز لذت ببرید.

6-  مجتمع تفریحی ببرخان

یک مجتمع تفرحی در وسط طبیعت بکر می‌تواند اوقات خوشی را برای شما رقم بزند. مجتمع تفریحی ببرخان در محیط رو باز، تفریحات خوبی را برای شما رقم خواهد زد.

حیات وحش روستای توریستی درکش آشخانه

روستای درکش یک منطقه حفاظت شده حیات وحش است. در این منطقه بسیاری از پرندگان شکاری در بالای سر شما پرواز می‌کنند. مرال یا همان گوزن قرمز، آهو و بسیاری دیگر از حیوانات را می‌توانید در اطراف روستای درکش ببینید. حتی ممکن است یکی از انواع حیوانات وحشی از گرگ تا پلنگ و خرس را در حیات وحش کمی دورتر از روستا بتوانید ببینید.

گیاهان دارویی روستای توریستی درکش آشخانه

حدود هشتاد گیاه دارویی در این روستای سرسبز رشد می‌کند. این یعنی وقتی شما در طبیعت سرسبز این روستا قدم می‌زنید، احتمالا از کنار داروهای گیاهی عبور می‌کنید. البته فراموش نکنید که چیدن و استفاده از این گیاهان بدون شناخت کافی می‌تواند برای سلامتی شما خطرناک باشد. میوه‌های وحشی زیادی را نیز در این منطقه می‌توانید پیدا کنید و با حفظ بوته‌ها و درختان از آنها استفاده کنید.

روستای توریستی درکش آشخانه

چه زمانی به روستای توریستی درکش آشخانه سفر کنیم؟

فصل بهار این روستا رویایی بوده و تجربه بی‌نظیری از رنگ‌ها و گل‌ها را برای شما به ارمغان خواهد آورد. اگر هم قصد فرار از گرمای تابستان را داشتید می‌توانید با خیالی آسوده در گرم‌ترین روزهای سال به این روستا سفر کنید و از یک هوای بهاری لذت ببرید.

اقامت در روستای توریستی درکش آشخانه

گردش در این روستای توریستی یک روزه تمام نخواهد شد و احتمالا تمایل داشته باشید تا حداقل یک شب را در این روستا بمانید و از آسمانی پر ستاره لذت ببرید. برای این موضوع نگران اقامت خود نباشید. در روستای توریستی درکش آشخانه، اقامتگاه‌های بوم گردی با کیفیت و امکانات مناسبی وجود دارند که از شما پذیرایی خواهند کرد.

روستای توریستی درکش آشخانه

مقالات بیشتری بخوانید