تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

این روزها شهر زیبای رشت، تبدیل به یکی از قطب‌های گردشگری فعال ایران شده و به دلیل برخورداری از جاذبه‌های گردشگری فراوان و آب‌و‌هوای مطبوع، مورد استقبال گردشگران بسیاری قرار گرفته است. با فراهم بودن طبیعتی بکر و همچنین جاذبه های تفریحی و رفاهی، گردشگری در این منطقه رونق زیادی گرفته و به همین علت، مراکز تفریحی رشت نیز رو به فزونی است. جاهای دیدنی رشت و بندر انزلی مجموعه‌ای از انواع سرگرمی‌های جدید را شامل می‌شود و مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است. اغلب مسافران رشت سؤال می‌کنند که در شهر رشت با خانواده کجا بریم؟ خوشبختانه باید بگوییم که به دلیل تنوع جاذبه‌های گردشگری رشت شما می‌توانید با انتخاب یکی از این مراکز تفریحی، سفر خاطره‌انگیزی را در این شهر تجربه کنید. به همین منظور توصیه می‌کنیم که تا انتهای مقاله رشت با خانواده کجا بریم؟ همراهمان باشید.

پینت بال جنگلی سراوان

پینت بال جنگلی سراوان یکی از جاهای دیدنی رشت در بهار و سایر فصل‌ها است که تجربه‌ای هیجان‌انگیز در دل طبیعت را برایتان به ارمغان می‌آورد. این پینت بال جنگلی جزو نخستین مراکز در ایران است که یک بازی مهیج را در محیطی کاملاً سرسبز و جنگلی فراهم می‌کند. امکان قایق‌سواری در برکه از دیگر مشخصه‌های مثبت این منطقه است که تجربه‌ای خاطره‌انگیز را در ذهن گردشگران ثبت خواهد کرد.

اجاره روزانه خانه در تهران

برای رفتن به پینت بال جنگلی سراوان شما می‌توانید یکی از سه سانس مخصوص بانوان، مخصوص آقایان و خانواده را انتخاب و استفاده نمایید. در نظر داشته باشید که ظرفیت این مکان بین ۸ الی ۲۴ نفر است و همچنین قبل از رفتن به این مکان مهیج و زیبا، حتماً باید رزرو داشته باشید. محیط طبیعی و بزرگ جنگل، لحظات خوشی را برایتان به ارمغان می‌آورد؛ لذا توصیه  می‌کنیم افرادی که سؤال می‌کنند رشت با خانواده کجا بریم؟ لذت دیدن این پارک بازی را از دست ندهند.

پینت بال جنگلی سراوان

باغ محتشم

پیشینهٔ باغ محتشم رشت به دوران قاجاریه بازمی‌گردد و امروزه به‌عنوان پارک شهر میزبان اهالی شهر رشت و همچنین گردشگران آن است. این باغ به‌عنوان قدیمی‌ترین پارک و از مکان های عاشقانه رشت محسوب می‌شود. به غیر از امکانات ورزشی و رفاهی، عمارت کلاه‌فرنگی هم در دل این باغ جای گرفته است.

بیشتر بخوانید

از بخش جنوبی باغ محتشم، رودخانه گوهر رود با پیچ‌وتاب خاصی رد شده و منجر می‌شود تا زیبایی این باغ دوچندان شود و به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی رشت در زمستان و سایر فصول سال شناخته شود. باغ محتشم علاوه‌ بر سنگ‌فرش، رودخانه گوهر رود و درختان تنومند، یک برکه زیبای طبیعی با دو فواره دارد.

باغ محتشم

آرامگاه میرزا کوچک خان جنگلی

همان‌طور که می‌دانید فراموشی تاریخ و اشخاص برجسته‌ای که کارهای بزرگی را رقم زده‌اند، به‌نوعی فراموش‌کردن حال و آینده خودمان است؛  زیرا تاریخ پر از تکرار مجدد نا به سامانی‌ها می‌باشد. میرزا کوچک‌خان جنگلی، سردار جنگل، مبارزی بود که تا پای جان از کشورمان در مقابل قزاق‌ها ایستادگی کرد، و هم اکنون در بخش جنوبی رشت آرمیده است. آرامگاه میرزا کوچک‌خان جنگلی یکی از بهترین مکان های تاریخی و گردشگری شهر رشت به حساب می‌آید که در آرامگاهی در ساختمانی سفالی همراه با سایر مبارزان قرار گرفته است.

این آرامگاه شاعر نامدار رشت به نام شیون فومنی را به همراه بزرگان دیگری مانند نصرت رحمانی، میرزا حسین‌خان کسمایی و ابراهیم فخرایی در خودش جای داده است. یکی از پیشنهادهای خوب ما برای افرادی که به دنبال پاسخ سؤال رشت کجا بریم؟ هستند، آرامگاه میرزا کوچک‌خان جنگلی است؛ بنابراین به هیچ وجه بازدید از این مکان را از دست ندهید.

آرامگاه میرزا کوچک خان جنگلی

مجموعه میدان شهرداری

میدان شهرداری شهر رشت که در مرکز این شهر قرار گرفته به‌عنوان نماد رشت شناخته می‌شود و بدون تردید می‌توان آن را به‌عنوان یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری شبانه برای افرادی که می‌پرسند شب رشت کجا بریم؟ معرفی کنیم. این مجموعه شامل ساختمان‌های شهرداری، کتابخانه‌ ملی، اداره پست، خیابان سنگ‌فرش شده علم‌الهدی و مجسمه‌ میرزا کوچک‌خان می‌شود که گردش در آن شما را به سبزه میدان می‌رساند.

بیشتر بخوانید

میدان شهرداری رشت با قدمتی به‌اندازه حدود صدسال، چهره واقعی این شهر را به شما نمایش می‌دهد. از جمله بخش‌های مهم این مجموعه، برج ساعت رشت است که در زمان‌های گذشته برای آگاه‌کردن افراد نسبت به سیل، زلزله، آتش‌سوزی و سایر خطرات، مورد استفاده قرار می‌گرفت. این برج که یکی از بخش‌های بلدیه است، حدود ۲۴ متر ارتفاع دارد.

در ادامه مقاله رشت با خانواده کجا بریم؟  باید بگوییم که مجموعه‌ شهرداری رشت با قدمتی بین سال‌های ۱۲۸۶ تا ۱۳۰۵ شمسی و با الهام‌گرفتن از معماری سن‌پترزبورگ بنا شده است و هم‌اکنون نیز این مجموعه در فهرست آثار ملی ایران قرار دارد.

مجموعه میدان شهرداری

پارک قصر بازی رشت

از دیگر مکان های تفریحی رشت، پارک قصر بازی است که با امکانات تفریحی کم‌نظیر خود، تبدیل به یکی از معروف‌ترین مراکز تفریحی رشت شده است. این پارک در دوطبقه مجزا و به‌صورت سرپوشیده ساخته شده و محیطی کاملاً مناسب برای تفریح نوجوانان و کودکان به شمار می‌آید.

بازی‌هایی همچون بیلیارد و بولینگ، مرکز بازی مهیج، مهد کوک، سالن آمفی‌تئاتر جهت برگزاری جشن‌های خانوادگی، رستوران‌ با طبخ انواع غذاهای سنتی و مدرن و سالن کافی‌شاپ یک روز هیجان‌انگیز و پرباری را برای  اعضای خانواده شما به ارمغان می‌آورد. شما می‌توانید برای بازدید از این پارک بازی، از خودروی شخصیتان استفاده نمایید. مجموعه پارک قصر بازی رشت پارکینگی با ظرفیت بالا دارد؛ لذا هیچ‌گونه نگرانی بابت جای پارک ماشین خود نخواهید داشت. این پارک بازی در همه روزهای هفته به غیر از شنبه فعالیت می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم که در سفر خود به رشت این مرکز تفریحی فوق‌العاده را جزو اولویت‌های گردشتان قرار دهید.

پارک قصر بازی رشت

دریاچه سقالکسار

جاذبه‌های طبیعی و گردشگری رشت یکی بیش از دیگری شاداب‌تر و سرسبزتر است؛ به همین دلیل احساس تازگی و طراوت را در روح گردشگران به جریان درمی‌آورند. دریاچه سقالکسار نیز از دیگر جاذبه‌های شهر رشت محسوب می‌شود و  در واقع یک سد خاکی است که با اسم دریاچه شناخته شده.

این سد محلی برای ذخیره آب بوده و منجر شده تا محیط اطراف دریاچه فضایی سرسبز باشد و افرادی که به دنبال جواب رشت با خانواده کجا بریم؟ به آنجا مراجعه کنند. دریاچه سقالکسار محلی بسیار بکر برای عکاسی و مخصوصاً عکاسی مراسمات عروسی است. توصیه می‌کنیم که در صورت سفر به رشت بازدید از این دریاچه را جزو اولویت‌های گردشگری خود قرار دهید.

دریاچه سقالکسار

پارک جنگلی و ساحلی درنیکا

پارک جنگلی و ساحلی درنیکا نزدیک به امامزاده هاشم واقع شده. این پارک با محیطی آرام و دنج، از یک سمت به جنگل و از سمت دیگر به رودخانه سپیدرود منتهی می‌شود. یک پارک نسبتاً کوچک دارای آلاچیق بوده که بسیار مناسب برای بازدید و اتراق چند ساعته در فصل بهار و تابستان است.

برای رسیدن به پارک جنگلی و ساحلی درنیکا از رشت، چند کیلومتر بعد از پرداخت عوارضی، تابلوی زیرگذر حلیمه جان را مشاهده خواهید کرد. از این زیرگذر به آن طرف اتوبان و به‌ سمت شهر رشت بازگردید تا پس از طی‌کردن حدوداً 2 کیلومتر به پارک درنیکا برسید. لازم به اشاره است که باید مبلغی را برای ورود به این پارک جنگلی و ساحلی پرداخت کنید.

پارک جنگلی و ساحلی درنیکا

پارک دانشجو

پارک دانشجو در نزدیکی تالاب عینک رشت، پارک مفاخر و پارک مشکات رشت واقع شده است. نخستین چیزی که با مشاهده این پارک زیبا به چشم شما می‌خورد، استخر بزرگ و زیبای آن است.

ماهیگیری، تماشای پرندگان مهاجر، قدم‌زدن در کنار نرده‌های چوبی و دورتادور استخر و همچنین تماشای انعکاس تصاویر درختان در آب از لذت‌بخش‌ترین فعالیت‌هایی هستند که نباید در پارک دانشجو آن‌ها را از دست داد. میز پینگ‌پنگ، پیست دوچرخه‌سواری، میز شطرنج و وسایل ورزشی نیز از دیگر امکانات این پارک  هستند.

پارک دانشجو

دیلمان

دیلمان با فضایی پر از جنگل‌ها، آبشارها و رودخانه‌ها، از جمله مرتفع‌ترین ییلاق‌های استان گیلان محسوب می‌شود. بسیاری از افراد این مکان را با لقب بهشت کوچک گیلان می‌شناسند. ارتفاع ییلاق دیلمان به حدود ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ متر از سطح آب‌های آزاد می‌رسد و مسیر دسترسی به این ییلاق از شهر سیاهکل و لاهیجان گذر می‌کند.

در واقع باید بگوییم که مسیری پرپیچ‌وخم به مسافت حدود ۴۵ کیلومتر از شهرستان سیاهکل، می‌تواند شما را به این منطقه خوش آب‌وهوا و زیبا با قدمتی بیش از پنج هزار سال قبل برساند. توصیه می‌کنیم که در فصل تابستان از این ییلاق بازدید کنید؛ چرا که آب‌وهوای این منطقه کوهستانی در اغلب روزهای سال خنک و سرد است و به همین علت، می‌توانید از آب‌وهوای خنک و دلچسب آن لذت ببرید.

در جاده سرسبز دیلمان چشم‌اندازهای جنگلی، اسب‌ها و دام‌های در حال چرا در کنار جاذبه‌های طبیعی فوق‌العاده‌ای مانند دشت شقایق (۶ کیلومتری بخش شرقی دیلمان) و آبشار لونک (در ۲۵ کیلومتری دیلمان) به چشم می‌خورند و همچنین جاذبه‌های تاریخی مثل برج و قلعه گرماور، آرامگاه بابا ولی و کاروان‌سرای تی تی این ییلاق را به یک بهشت تبدیل کرده‌اند. خاطره بازدید از دیلمان تا سال‌ها در ذهن بازدیدکنندگان باقی خواهد ماند.

دیلمان

خیابان علم‌الهدی

همان‌طور که در بخش‌های قبلی مقاله رشت با خانواده کجا بریم؟ اشاره کردیم در سال ۱۳۱۰ شمسی خیابان علم‌الهدی برای زیباسازی شهر رشت در مکانی میان دو میدان اصلی شهر یعنی میدان شهرداری فعلی و سبزه میدان احداث شد و این دو را به هم وصل کرد. متوجه شدید که شهر رشت جاهای دیدنی فراوانی دارد.

بیشتر بخوانید

با این حال، این خیابان به نوبه خود  از بهترین جاهای رشت برای قدم‌زدن است؛ زیرا شما می‌توانید ساعت‌ها به همراه خانواده، عشق زندگی و دوستانتان در آنجا قدم بزنید و از روزها و شب‌های بارانی رشت لذت ببرید. لازم به ذکر است که طول خیابان علم‌الهدی حدود ۲۷۵ متر و عرض آن نیز برابر با ۲۷ متر می‌باشد. این متراژ به این معناست که فضای خوبی برای قدم زدن در اختیارتان قرار دارد.

خیابان علم‌الهدی

چشمه آب شور لاکان

در صورتی که شما نیز جزو افرادی هستید که علاقه خاصی به بازدید از جنگل و مکان‌های طبیعی دارید، بازدید از چشمه آب‌شور لاکان را نباید از دست بدهید. بسیاری از افراد محلی‌ این منطقه، از آب این چشمه برای بهبود بیماری‌های پوستیشان استفاده می‌کنند.

چنین ویژگی منجر شده تا بسیاری از مردم منطقه احساس خاصی نسبت به آب این چشمه داشته باشند و برخی از افراد هم آن را مقدس بدانند. برای رفتن به چشمه آب‌شور لاکان و دیدن منظره طبیعی و بکر  آن منطقه، باید مسیر رشت به سمت لاکان و روستای آقا دانا پیر را طی کنید. این روستا بدون شک بهترین روستای رشت محسوب می‌شود.

چشمه آب شور لاکان

جمع‌بندی

در این مطلب به معرفی 10 تا از بهترین مکان‌های گردشگری رشت پرداختیم و برخی از مشخصات آنها را بیان نمودیم تا شما به پاسخ پرسش رشت با خانواده کجا بریم؟ یا اطراف رشت کجا بریم؟ دست یابید. البته در نظر داشته باشید که جذابیت‌های طبیعی و تفریحی شهر رشت به این موارد ختم نشده و معرفی تمامی مکان‌های گردشگری این شهر زیبا در این مقاله نمی‌گنجد. از این که تا انتهای این مطلب درباره معرفی فهرست بهترین اماکن تفریحی در رشت همراهمان بودید، از شما سروران کمال تشکر را داریم.