تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

تحصیل در چین چگونه است؟ این سوالی است که در ذهن بسیاری از متقاضیان تحصیل در این کشور وجود دارد. در سال های اخیر دولت چین برای جذب دانشجویان بین المللی، سرمایه گذاری زیادی در بخش آموزش عالی این کشور انجام داده است. برای همین دانشگاه ها برنامه های تحصیلی خود را به دو زبان انگلیسی و چینی ارائه می کنند تا اگر متقاضیان به زبان چینی تسلط کافی نداشتند، بتوانند به زبان انگلیسی در رشته مورد علاقه خود ادامه تحصیل دهند. گزارش های آماری منتشر شده در سال ۲۰۱۷ نشان می دهد که ۵۰۰ هزار دانشجوی خارجی از دانشگاه های چین پذیرش گرفته اند و این آمار هر سال حدود ۱۰ درصد افزایش داشته است. وجود بورسیه های مختلف و رشته های تحصیلی متنوع موجب شده که چین به عنوان یکی از مقاصد مهم مهاجرت تحصیلی در دنیا شناخته شود. اگر می خواهید بدانید تحصیل در چین چگونه است تا پایان ما را همراهی کنید.

تحصیل در چین چگونه است

اجاره روزانه خانه در تهران

تحصیل در چین چگونه است؟

دانشگاه های چین در سه مقطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو می پذیرند. دانشجویان کارشناسی باید دوره ۳ تا ۴ ساله را در دانشگاه های این کشور بگذرانند تا فارغ التحصیل شوند. رشته های پرطرفدار این مقطع شامل مهندسی، کشاورزی، علوم طبیعی، مدیریت، فضانوردی، حسابداری و … است. دانشجویان بین المللی برای تحصیل کارشناسی در چین باید مبلغی بین ۳ تا ۴ هزار دلار در سال به دانشگاه بپردازند.  دانشگاه های چین نیز بسیار مطرح می باشند و می توان به عنوان مثال دانشگاه های چین پزشکی را مثال زد.

اگر می خواهید بدانید در مقطع کارشناسی ارشد، تحصیل در چین چگونه است باید گفت تعداد برنامه های آموزشی در این مقطع که به زبان انگلیسی برگزار می شود، نسبت به دوره کارشناسی بیشتر می باشد و طول دوره آن می تواند ۱ تا ۳ سال طول بکشد. دانشجویان برای تحصیل به زبان انگلیسی باید مدرک معتبر زبان آیلتس یا تافل داشته باشند. رشته های پرطرفدار دوره کارشناسی ارشد شامل علوم کامپیوتر، مهندسی، MBA و IT است و هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در چین رقمی بین ۴ تا ۵ هزار دلار در سال می باشد.

افرادی که علاقه مند به تحصیل دکترا در چین هستند، گزینه های متنوعی پیش رو دارند. زیرا تعداد زیادی از دانشگاه های چین برنامه دکترا برای رشته های مختلف خود را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. دانشجویان برای فارغ التحصیلی از این مقطع باید ۳ تا ۴ سال وقت بگذارند، به تحقیق و پژوهش بپردازند و در پایان از رساله خود دفاع کنند. امکان اخذ بورسیه کامل در مقطع دکترا وجود دارد و دانشجویان این دوره می توانند شهریه دانشگاه و هزینه های زندگی خود را در چین تامین کنند. برای دکترا، هزینه تحصیل در چین چگونه است؟ در این مقطع شهریه دانشگاه ها به طور میانگین، ۵۰۰۰ هزار دلار در سال می باشد.

تحصیل در چین چگونه است

چالش های تحصیل در چین

 چالش های تحصیل در چین چگونه است؟ شاید بزرگترین دغدغه ای که متقاضیان تحصیل در چین در ذهن خود دارند، یادگیری زبان چینی می باشد. این زبان به عنوان یکی از زبان های پیچیده و سخت در دنیا شناخته می شود. همچنین به دلیل اینکه مردم کشور چین با زبان انگلیسی آشنایی کمی دارند و بیشتر به زبان چینی صحبت می کنند، ارتباط برقرار کردن دانشجویان بین المللی با آن ها کمی مشکل است. البته دولت چین برای برگزاری المپیک ۲۰۰۸ سرمایه گذاری زیادی برای آموزش زبان انگلیسی به شهروندان خود انجام داد، اما با این حال هنوز هم بسیاری از افراد با این زبان بیگانه هستند. چالش دیگر تحصیل در چین چگونه است؟ فرهنگ غذایی مردم چین شاید با عادات غذایی بسیاری از دانشجویان بین المللی سازگار نباشد و همین مسئله می تواند نگرانی آن ها را برای تامین غذای روزانه خود در پی داشته باشد.

 مطالب مرتبط: درباره اخذ ویزای کاری روسیه چه می دانید؟

چگونه تحصیل راحتی در چین داشته باشیم؟

 چالش های تحصیل در چین نباید شما را نگران کند، زیرا با تدابیر و سیاست گذاری درست و دقیق دولت چین بسیاری از دغدغه های دانشجویان خارجی برطرف شده است. اکنون بسیاری از دانشگاه های این کشور برنامه های آموزشی خود را به زبان انگلیسی ارائه می کنند و از طرف دیگر رستوران های ملل مختلف در بسیاری از شهرهای چین راه اندازی شده اند و دانشجویان خارجی به راحتی به غذای روزانه کشور خود دسترسی دارند. همچنین انواع مختلفی از مواد غذایی در فروشگاه های این کشور عرضه می شود که با عادات غذایی دانشجویان بین المللی سازگار است. کشور چین یک کشور پیشرفته و مدرن است و امکانات رفاهی آن در سطح بالایی قرار دارد، بنابراین متقاضیان خارجی نباید نگران سختی تحصیل در چین باشند. همچنین دانشگاه های این کشور جزو برترین دانشگاه های جهان هستند و برنامه های آموزشی خود را با متد روز دنیا ارائه می دهند.

تحصیل در چین چگونه است

راهکارهای تحصیل بهتر در چین

 اگر می خواهید بدانید برای رفاه بیشتر، راهکارهای تحصیل در چین چگونه است می توانیم بگوییم اگر در پی شرایط ایده آل تحصیل در چین هستند، بهتر است یادگیری زبان چینی را از هم اکنون آغاز کنید تا بتوانید ارتباط موثرتری با اساتید دانشگاه و مردم این کشور برقرار نمایید و از طرف دیگر شهریه کمتری بابت تحصیل خود بپردازید. همچنین به شما یپشنهاد میکنیم اطلاعات خود را در زمینه ویزای تحصیلی چین نیز ارتقا بدهید. همچنین شرایط اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان خارجی را بررسی کنید تا بتوانید تمام یا قسمتی از هزینه های تحصیل و زندگی در چین را با تسهیلات و کمک هزینه هایی که دولت، دانشگاه ها و دیگر نهادها به دانشجویان بین المللی اعطا می کنند، پوشش دهید.

 خلاصه مقاله

 در این مقاله تلاش کردیم که به سوال تحصیل در چین چگونه است به طور مختصر پاسخ دهیم و از چالش ها و دغدغه هایی که دانشجویان خارجی برای تحصیل در این کشور دارند سخن بگوییم. افرادی که برای ادامه تحصیل به چین مهاجرت می کنند نباید نگران باشند، زیرا چین به عنوان یکی از بزرگترین قدرت های اقتصادی دنیا شرایط مناسبی را برای تحصیل و زندگی دانشجویان خارجی فراهم کرده است.