تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

۵ ساحل باورنکردنی ایران به انتخاب وبسایت کجارو

۵ ساحل باورنکردنی ایران

ایران با موقعیت خاص جغرافیایی خود دارای سواحلی بی‌نظیر در شمال و جنوب کشور است؛ سواحلی که با جذابیت‌ها و ویژگی‌های منحصربه‌فرد هر بیننده‌ای را متحیر می‌کنند.

اجاره روزانه خانه در تهران

قدم زدن در سواحل و تماشای دریا یکی از تفریحاتی است که بیشتر گردشگران، آن را به سرگرمی‌های پرهیجان یا گردش در مکان‌های شلوغ ترجیح می‌دهند. بهترین ساحل های ایران در شمال و جنوب کشور در امتداد دریای خزر، دریای عمان و خلیج فارس قرار دارند و هر ساله میزبان میلیون‌ها گردشگر داخلی و خارجی هستند. در ادامه به انتخاب رسانه گردشگری کجارو، پنج ساحل منحصربه‌فرد ایران را به شما معرفی خواهیم کرد که با ویژگی‌های متمایز، به نظر واقعی نمی‌آیند و گویی تصویری از یک رویا هستند.

ساحل مکران

  • استان: سیستان و بلوچستان
  • موقعیت جغرافیاییجنوب شرقی ایران و جنوب غربی پاکستان، ساحل دریای عمان

ساحل مکران در امتداد دریای عمان از محبوب‌ترین دیدنیهای چابهار به شمار می‌آید. این منطقه با داشتن سواحل صخره‌ای، ماسه‌ای و مرجانی، موقعیت بی‌نظیری برای بازی‌های آبی و ساحلی و از همه مهم‌تر تماشای آثار تاریخی و باستانی در کنار دریا برای گردشگران فراهم می‌کند. از جمله جاهای دیدنی چابهار در محدوده سواحل مکران می‌توان به گورستان جن تیس، کوه‌های مریخی چابهار، تالاب لیپار چابهار، چشمه گل افشان بندر تنگ، غارهای بان مسیتی و ساحل و اسکله بریس اشاره کرد.

مهم‌ترین ویژگی ساحل مکران اتصال مستقیم به اقیانوس است؛ به همین دلیل کشتی‌های گردشگری از سراسر جهان به‌راحتی به آن دسترسی دارند و این منطقه با برنامه‌ریزی درست می‌تواند به یک قطب گردشگری در ایران تبدیل شود. بهترین زمان بازدید از سواحل مکران فصول خنک سال (اواسط پاییز تا اوایل بهار) است. در این ساحل به تماشای طلوع و غروب خورشید بر پهنای دریای بی‌کران بنشینید و از جذابیت تلفیق بیابان و دریا لذت ببرید؛ تجربه‌ای که در هر مکانی نمی‌توان آن را به دست آورد. این منطقه پیشینه‌ای طولانی و غنی دارد و نمی‌توان درباره ریشه نام آن نظر قطعی دارد. برخی مکران را یکی از کلمات زبان سومری و بابلی می‌دانند که هم‌ریشه مگان و به‌معنی کرانه مگا است و برخی دیگر کلمه مگا را به‌معنای قایق‌ران ترجمه می‌کنند.

ساحل گیسوم

  • استانگیلان
  • موقعیت جغرافیایی: شمال غرب ایران، ساحل دریای خزر

۵ ساحل باورنکردنی ایران

گیسوم یکی از معدود مناطق شمال کشور در شهر اسالم است که جنگل و دریا در فاصله بسیار کمی از هم قرار دارند؛ به همین دلیل این منطقه یکی از جذاب‌ترین و اصلی‌ترین مقاصد گردشگران در استان گیلان محسوب می‌شود. برای رسیدن به ساحل گیسوم باید از جنگلی فوق‌العاده زیبا، بکر و ۸۰ هکتاری عبور کنید؛ جاده‌ای با چشم‌انداز رویایی که در دو سمت آن درختان زیبای سر به فلک کشیده قرار دارند و در افق آن آبی دریا موج می‌زند.

در ساحل شنی گیسوم می‌توانید ساعت‌ها به تماشای دریا و زیبایی‌های آن بنشینید. به‌علاوه امکانات متعددی برای رفاه حال شما در این پارک جنگلی و ساحل تعبیه شده‌اند که در میان آن‌ها می‌توان به پارکینگ، سرویس‌های بهداشتی، بازار، نانوایی، رستوران/بوفه، آلاچیق، جت اسکی، پارالاکس، دوچرخه‌سواری، اسب‌سواری، قایق‌سواری، پاراگلایدر، ترامپولین (برای کودکان) و پارک بادی (برای کودکان) اشاره کرد.

ساحل درک

  • استان: سیستان و بلوچستان
  • موقعیت جغرافیاییساحل دریای عمان

ساحل درک در روستایی به همین نام در ۱۷۰ کیلومتری چابهار قرار دارد؛ روستایی که از جاهای دیدنی کنارک به شمار می‌آید و در آن آب دریا و شن‌های کویر مانند تصویری تلفیقی از خیال و واقعیت به‌هم رسیده‌اند. درک، نزدیک‌ترین نقطه استان سیستان و بلوچستان به تنگه هرمز است و در ساحل آن، اقیانوس هند و دریای عمان به‌هم می‌رسند.

ساحل بی‌نظیر و پاکیزه روستای درک جایی‌ است که می‌توان در آن سه نوع ساحل شنی، ماسه‌ای و مرجانی را در کنار هم دید. گردشگران همچنین می‌توانند از تجربه درمان‌های طبیعی و سنتی با ماسه‌های سفید ساحل درک برای گرفتگی و دردهای عضلانی لذت ببرند. تماشای طلوع و غروب آفتاب در این ساحل نیز از تفریحات محبوب گردشگران در این منطقه به شمار می‌رود. اواسط پاییز تا اوایل بهار بهترین زمان سفر به درک و بازدید از ساحل بکر آن است.

ساحل نقره ای قشم

  • استان: هرمزگان
  • موقعیت جغرافیاییشمال غربی جزیره هنگام، ساحل خلیج فارس

۵ ساحل باورنکردنی ایران

ساحل نقره‌ای از سواحل معروف جنوب کشور و از زیباترین جاهای دیدنی قشم است. در این ساحل با شن‌های مشکی و نقره‌ای روبه‌رو خواهید شد که زیبایی آن چشمانتان را مجذوب خود خواهد کرد. قدم زدن روی شن‌های نرم و درخشان جزیره هنگام و تماشای امواج زیبای خلیج همیشه فارس، تجربه‌ای است که هیچ‌گاه از یاد نخواهید برد. برای دسترسی به این ساحل می‌توانید از بندرعباس یا قشم سوار کشتی‌های مسافربری یا لنج شوید و به جزیره هنگام بروید.

ساحل نقره‌ای جزیره هنگام هم در روز و هم در شب زیبا است. زمانی که موج‌های دریا به ساحل می‌رسند و با ذرات نورانی آن برخورد می‌کنند، درخشندگی آن‌ها چند برابر می‌شود و این تلالو برای چند ثانیه باقی می‌ماند. دلیل درخشش شن‌ها وجود کانی‌های معدنی براق است؛ ذراتی که زیر نور آفتاب می‌درخشند و نور را بازتاب می‌کنند. پلانکتون‌ها و صدف‌های دریایی پودر شده نیز در این درخشش ساحل نقش مهمی دارند. متاسفانه جابه‌جایی و یادگار بردن خاک ساحل نقره ای قشم توسط گردشگران، منطقه را با خطر نابودی همیشگی مواجه کرده است؛ به همین دلیل اجازه ورود گردشگر به ساحل یا پیاده شدن گردشگران در آن داده نمی‌شود و مسافران تنها می‌توانند از دور و سوار بر لنج یا کشتی، آن را تماشا کنند.

ساحل سرخ هرمز

  • استانهرمزگان
  • موقعیت جغرافیاییجنوب جزیره هرمز، ساحل خلیج فارس

ساحل سرخ از مشهورترین دیدنیهای جزیره هرمز است؛ ساحلی که با رنگ خاص خود هر سال گردشگران داخلی و خارجی بسیاری را به‌سمت خود می‌کشاند. هرمز با ۴۲ کیلومتر مربع وسعت، در خلیج فارس و میانه تنگه هرمز قرار دارد و به نگین زیبای خاورمیانه مشهور است. رنگ سرخ در تمام بخش‌های جزیره هرمز به چشم می‌خورد و به نمادی از جزیره هرمز تبدیل شده است؛ اما در ساحل سرخ و معدن خاک سرخ بسیار ملموس‌تر است. قدم زدن در شن‌های ساحل، عکاسی، تماشای طلوع و غروب خورشید و آب‌بازی از پرطرفدارترین تفریحات این منطقه هستند.

آب دریا در ساحل سرخ تا چند متری، به رنگ قرمز دیده می‌شود؛ زیرا مواد معدنی خاک در آب دریا حل می‌شوند و صحنه‌ای باشکوه خلق می‌کنند. جالب است بدانید صخره‌های اطراف و صدف‌های ساحل سرخ نیز قرمز رنگ هستند. باید بدانید که قدم زدن روی شن‌های سرخ این ساحل کفش‌ها و لباس‌های شما را قرمز می‌کند؛ البته این رنگ با یک شست‌وشوی ساده تمیز خواهد شد.