تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

معتبرترین گذرنامه جهان ؛ معتبرترین گذرنامه جهان هر ساله بر اساس معیارهای مختلفی سنجیده و اعلام می‌شود و بر اساس این معیارها به هر کشور رتبه‌ای داده می‌شود. یکی از اصلی‌ترین معیارهای این رتبه بندی این است که شهروندان کشور مورد نظر به چند کشور می‌توانند بدون ویزا سفر کنند؟ با مجله گردشگری هم اقلیم همراه باشید.

معتبرترین گذرنامه های جهان

در جدیدترین رتبه بندی جهانی معتبرترین گذرنامه جهان متعلق است به کشور ژاپن. بر اساس تحقیقات به عمل آمده در حال حاضر ژاپن معتبرترین گذرنامه جهان را در اختیار دارد، به طوری که دارندگان گذرنامه این کشور می‌توانند به 190 کشور مختلف دنیا بدون ویزا سفر کنند. نکته جالب این است که در این رتبه بندی 201 کشور حضور دارند و ژاپن توانست 200 کشور را پشت سر بگذارد.

اجاره روزانه خانه در تهران

پاسپورت

ایران در بین این کشورها رتبه 98 را دارد و با جمهوری دموکراتیک کنگو برابر است. دارندگان گذرنامه ایران می‌توانند به 43 کشور دنیا بدون ویزا سفر کنند.

این رتبه بندی توسط انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی ( یاتا ) اعلام شده، بنابراین دقیق و معتبر است. در سال 2017 سنگاپور معتبرترین گذرنامه جهان را در اختیار داشت اما امسال جای خود را به ژاپن داد و خود به رتبه دوم سقوط کرد. هم اکنون دارندگان گذرنامه سنگاپور می‌توانند بدون ویزا به 189 کشور دنیا سفر کنند.

در ماه های اخیر سال 2018 دولتمردان ژاپن توانستند با مقامات کشور میانمار به توافق برسند که شهروندان ژاپنی بدون ویزا به این کشور سفر کنند و این باعث شد تا ژاپن بالاتر از سنگاپور قرار گیرد.

کشورهای آلمان، فرانسه و کره جنوبی در رتبه سوم قرار دارند و دارای گذرنامه های معتبری هستند. شهروندان این کشورها می‌توانند بدون ویزا به 188 کشور سفر کنند.

در بین کشورهای عربی امارات معتبرترین گذرنامه را دارد که در نوع خود جالب است. افرادی که پاسپورت امارات داشته باشند می‌توانند بدون ویزا به 161 کشور دنیا سفر کنند. مقامات کشور امارات در سال های گذشته تلاش‌های زیادی برای معتبر کردن گذرنامه کشور خود کرده‌اند و گفته می‌شود گذرنامه این کشور به زودی در بین 5 گذرنامه برتر دنیا خواهد بود. در آخر این رتبه بندی کشورهای عراق، یمن و سوریه دیده می‌شوند و دارندگان گذرنامه این کشورها تنها می توانند به 30 کشور دنیا بدون ویزا سفر کنند.