تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

پا یکی از مهمترین اعضای بدن برای هر انسانی به حساب می‌آید؛ در ورزش و کوه نوردی سلامت پا‌ها و قدرت آن‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بنابراین اساسی‌ترین اقدامی که هر ورزشکاری باید انجام دهد، مراقبت و حفاظت اصولی از پا‌ها است. خرید کفش کوهنوردی با رعایت تمامی استاندارد‌های لازم می‌تواند سلامت پا‌های شما را برای همیشه حفظ کند. در این مطلب انواع کفش‌های کوهنوردی را به صورت کامل بررسی می‌کنیم تا هنگام خرید کفش کوهنوردی آگاهی کافی در این زمینه داشته باشید و بتوانید متناسب با شرایط خود، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

انواع کفش کوهنوردی بر اساس جنس

– چرم: چرم در شاخه خود انواع متفاوتی دارد؛ چرم‌ها هم می‌توانند طبیعی و هم می‌توانند مصنوعی باشند.

اجاره روزانه خانه در تهران

– پارچه‌های گورتکس و سیمپاتکس: این پارچه‌ها به آسانی باد و رطوبت را از خود عبور می‌دهند و قابلیت گردش هوای خوبی دارند.

– مواد نوترکیب: این مواد جدید به پارچه‌های ضربه گیر معروف هستند.

– فایبر گلاس: همان طور که همه ما می‌داینم فایبر گلاس یک کفش پلاستیکی در بین کوهنوردان ایرانی شناخته می‌شود و بیشتر برای اسکی کاربرد دارد.

انواع کفش کوه نوردی

انواع کفش کوهنوردی از لحاظ ظاهر و کاربرد:

شما باید با توجه به نیاز خود و همچنین نوع استفاده، کفش موردنظر خود را انتخاب و خریداری کنید. در ادامه مقاله با توجه به شرایط و استفاده‌های مختلف، انواع کفش کوهنوردی را برای شما شرح می‌دهیم.

۱- کفش پیاده روی

اگر شما هم از آن دست افرادی هستید که به پیاده روی و راه رفتن علاقه زیادی دارید، بهتر است یک کفش مناسب و قوی برای انجام این کار تهیه کنید. راه رفتن‌های مکرر بدون کفش استاندارد، باعث ایجاد آسیب در پا‌های شما می‌شود. بهتر است هر چه سریع‌تر یک کفش سبک و بدون ساق را تهیه کنید تا بتوانید بدون هیچ مشکلی سطوح شیب دار یا مسطح را پیاده روی کنید. در کفش‌های پیاده روی از شوک گیر استفاده می‌شود؛ این شوک گیر‌ها برای جلوگیری از آسیب رسیدن به پا‌ها بسیار مهم هستند.

۲- کفش ترکینگ یا کوهپیمایی

وزن این نوع کفش‌ها از کفش پیاده روی بیشتر است. کفش ترکینگ نیم ساق است و دارای یک کفی انعطاف‌پذیر است. معمولاً کفش کوهپیمایی از چرم ساخته شده است. شما می‌توانید در هر فصلی از سال از کفش‌های کوهپیمایی استفاده کنید. اما توصیه ما به شما این است که از کفش کوهپیمایی در فصل زمستان استفاده نکنید. پس قبل از خرید کفش ترکینگ، به این موارد تپجه داشته باشید.

۳- کفش کوهنوردی

معمولاً افراد از کفش کوهنوردی برای پیاده روی و کوهنوردی‌های نیمه سنگین استفاده می‌کنند. ارتفاع ساق این نوع کفش‌ها بین ۱۴ تا ۱۹ سانتی‌متر است. ساق بلند این نوع کفش‌ها برای حفظ پای شما از انواع آسیب‌ها بسیار مناسب است. لازم به ذکر است میزان انعطاف‌پذیری کفش کوهنوردی از کفش کوهپیمایی کمتر است.

۴- کفش کوهنوردی سنگین

کفش کوهنوردی سنگین جز کفش‌های قوی و سنگین به حساب می‌آید، به همین دلیل از نوع کفش برای پیاده روی‌های طولانی مدت و سخت استفاده می‌شود. در ضمن توجه داشته باشید که کفش کوهنوردی سنگین، انعطاف‌پذیر نیستند.

ویژگی بارز این نوع کفش‌ها این است که از جنس ضد آب هستند و برای دوخت آن‌ها از نخ استفاده نمی‌شود. مسأله بسیار مهمی که همه شما کوهنوردان عزیز باید به آن توجه داشته باشید این است که کفش‌های کوهنوردی سنگین دارای تاریخ انقضا هستند و قبل از خرید شما باید تاریخ انقضای آن‌ها را به خوبی بررسی کنید.

خرید کفش کوهنوردی

۵- کفش هیمالیانوردی

کفش هیمالیانوردی یکی از انواع معروف کفش‌های کوهنوردی سنگین به شمار می‌آید. تفاوت این کفش با کفش کوهنوردی سنگین این است که این نوع کفش یک لایه بیشتر دارد و برای ارتفاعات بالای ۵۰۰۰ متر تولید شده است. این کفش بیشتر برای کوهنوردان حرفه‌ای که قصد صعود به قله را دارند، تولید شده است.

۶- کفش سنگ نوردی

نام دیگر این کفش سنگ نوردی، کفش کتانی سنگ است. این کفش‌ها برای دیواره نوردی، سنگ نوردی و صخره نوردی کاربرد زیادی دارند. فرایند تولید و ساخت این نوع کفش‌ها خاص است.

مراقبت از کفش کوهنوردی

کفش‌های کوهنوردی جز کفش‌های گران و مهم به شمار می‌آیند و تنها برای کوهنوردی ساخته شده‌اند. شما می‌توانید با مراقبت و نگهداری صحیح از کفش کوهنوردی خود، باعث افزایش دوام و طول عمر آن‌ها شوید. عدم مراقبت و رفتار نادرست با کفش باعث آسیب رسیدن و در نتیجه نابودی آن می‌شود.

سخن پایانی

پا یکی از اعضای مهم بدن است؛ برای کوهنوردی و رسیدن به قله‌ها داشتن پا‌هایی سالم و قوی یک شرط اساسی و مهم تلقی می‌شود. در این مقاله انواع کفش‌های کوهنوردی و کاربرد آن‌ها را به صورت کامل شرح داده‌ایم. شما می‌توانید با مطالعه این مطلب کفش مناسب خود را با توجه به شرایط کوهنوردی خود تهیه نمایید. در صورت بروز هر گونه سؤال یا راهنمایی برای ما کامنت بگذارید؛ کارشناسان ما در کوتاه‌ترین زمان به کلیه سؤالات شما پاسخ می‌دهند و شما را تا خرید کفش کوهنوردی مناسب یاری می‌کنند.

همچنین برای خرید انواع کفش‌های کوهنوردی در مدل‌های مختلف فروشگاه لوازم کوهنوردی ماکالو را به شما پیشنهاد می‌دهیم. از طریق این فروشگاه می‌توانید کفش کوهنوردی مورد نظر خود را به صورت اورجینال همراه با ضمانت نامه اصالت کالا و گارانتی تعویض، به صورت آنلاین خریداری کنید.