تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

مقدمه‌ای بر روند دریافت ویزای استرالیا

حتماً می‌دانید برای مهاجرت به استرالیا، باید ویزای مهاجرت بگیرید که به طور خودکار حق اقامت دائم در استرالیا را به شما می‌دهد. یکی از ویژگی‌های جدید در روند مهاجرت به اکثر کشورهای پیشرفته دنیا این است که می‌توانید به‌صورت آنلاین برای دریافت ویزا اقدام کنید. ثبت داده‌های بیومتریک برای احراز هویت تنها مرحله‌ای است که شما باید برای آن به صورت حضوری به سفارت استرالیا مراجعه کنید. بااین‌حال، این بدان معنا نیست که مهاجرت به استرالیا سریع و آسان شده است و هنوز هم باید تکنیک‌های زیادی را بدانید.

مهاجرت به استرالیا

اجاره روزانه خانه در تهران

داوطلب نیاز به جمع‌آوری بسیاری از مدارک دارد که تهیه آنها ممکن است بیشتر از درخواست ویزا طول بکشد. این مدارک شامل گواهی زبان، تأیید صلاحیت‌های حرفه‌ای توسط مقامات استرالیا و پیشنهاد کار است. به همین دلیل، شما باید پیش از هر چیزی، مقدمات کار را به کمک یک وکیل مهاجرت به استرالیا فراهم کنید.

چرا مهاجرت به استرالیا؟

کشور استرالیا در حال تبدیل‌شدن به گزینه‌ای جذاب برای مهاجرت است. بسیاری از مردم آسیا، انگلیس و آفریقای جنوبی به دلایل مختلف تصمیم به مهاجرت به استرالیا می‌گیرند، زیرا بسیاری از آنها از دوستان ساکن استرالیا شنیده‌اند که این کشور فرصت‌های خوبی را برای کار و زندگی فراهم می‌کند.

استرالیا به‌عنوان یک کشور توسعه‌یافته و دارای شهرت خوبی برای استقبال از مهاجران، اقتصادی قوی، مشاغل پردرآمد، سبک زندگی مدرن و سطح بالای زندگی است. به طور خلاصه دلایل مهاجرت به این کشور را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

مراقبت‌های بهداشتی رایگان یا کم‌هزینه

بدون مبالغه بهترین بیمارستان‌های جهان در سیستم بهداشت و درمان استرالیا در دسترس هستند که طیف گسترده‌ای از خدمات بهداشتی، خدمات درمانی رایگان و دسترسی به داروهای تجویز شده با هزینه کم را فراهم می‌کند.

آموزش رایگان یا یارانه‌ای

 سیستم آموزشی استرالیا در مقطع ابتدایی، متوسطه و آموزش عالی به‌صورت رایگان یا یارانه‌ای در دسترس است. سیستم آموزش عمومی استرالیا به دلیل کیفیت بالا و ارائه روش‌های مدرن آموزش از شهرت خوبی برخوردار است.

آب‌وهوا متنوع و جذاب

استرالیا همچنین به دلیل معتدل بودن هوا در اکثر سواحل شرقی، یک مقصد مهاجرت جذاب است. چهارفصل را می‌توان زیر آسمان آبی تابستان و بهار و همچنین خنکی و معتدل بودن زمستان و پاییز در ساحلی شرقی استرالیا  تجربه کرد.

برخورداری از زنده‌ترین و پویاترین شهرهای جهان

مجله اکونومیست هرساله یک نظرسنجی را به منظور رتبه‌بندی پویاترین شهرهای جهان انجام می‌دهد. بر اساس این بررسی‌ها، چندین شهر استرالیا هر ساله در لیست بهترین شهرهای برای زندگی در جهان قرار می‌گیرند. در میان آنها، ملبورن یک موقعیت برتر را به خود اختصاص داده است.

مهاجرت به استرالیا

سهولت در دستیابی به تابعیت

 یک مزیت بزرگ برای مهاجرت به این کشور این واقعیت است که استرالیا تابعیت مضاعف را به رسمیت می‌شناسد و برای کودکان متولد در استرالیا می‌توان درخواست تابعیت کرد، حتی اگر والدین آنها هنوز شرایط لازم را برای اقامت نداشته باشند.

اقتصاد عالی استرالیا

 اقتصاد استرالیا از شرایط خوبی برخوردار است و در نتیجه دلار استرالیا به‌عنوان یکی از قوی‌ترین و ایمن‌ترین ارزهای جهان شهرت دارد. حداقل دستمزد در استرالیا نسبت به سایر کشورها زیاد است به طور مثال درحالی‌که در استرالیا حداقل دستمزد 17.70 دلار در ساعت است، در انگلستان این میزان فقط 14.66، نیوزیلند 14.22 دلار، آلمان 17.17 دلار است. این نکته اجازه می‌دهد تا هرکسی که شغلی در این کشور داشته باشد بتواند از پس هزینه‌های خود بربیاید.

اقامت در استرالیا

برای اخذ تابعیت و اقامت در این کشور مهاجرپذیر، راه‌های بسیار متنوعی وجود دارد. مهم‌ترین راه‌ها برای اخذ اقامت در این کشور عبارت‌اند از:

  • اخذ اقامت از طریق تحصیل: استرالیا یکی از کشورهایی است که در زمینه پذیرش دانشجو بسیار پیشرو است. دانشگاه‌های این کشور در زمینه‌های متنوع و مقاطع تحصیلی مختلف اقدام به پذیرش دانشجو می‌کنند. گرچه اقامت تحصیلی موقت است اما می‌توان با تمدید آن و پیداکردن کار اقامت دائم در این کشور دریافت کرد.
  • اخذ اقامت از طریق سرمایه‌گذاری: ازآنجایی‌که یکی از سیاست‌های استرالیا برای پذیرش مهاجر، کمک به رشد اقتصادی و جذب سرمایه خارجی است، می‌توان از طریق راه‌اندازی کسب و کار و شرکت یا استارتاپ برای اقامت در این کشور اقدام کرد.
  • اقامت از طریق ازدواج: در صورت که با یک شهروند و یا تبعه استرالیایی ازدواج کنید، می‌توانید برای اخذ اقامت در این کشور اقدام کنید. البته این نوع اقامت در ابتدای امر موقت خواهد بود و بعد از گذشت حدود 5 سال به‌صورت دائمی به فرد داده می‌شود.
  • یکی دیگر از راه‌های دیگر برای دریافت اقامت استرالیا نیز تولد در این کشور است؛ مهاجرینی که فرزند آنها در استرالیا به دنیا بیاید، می‌توانند برای وی تابعیت درخواست کنند. همچنین از طریق پناهندگی نیز می‌توان در این کشور تابعیت گرفت که البته شرایط خاص به خود را دارد و توصیه نمی‌شود.

مهاجرت به استرالیا

لزوم مراجعه به وکیل مهاجرت به استرالیا

ازآنجایی‌که هر کشور قوانین خاص به خود را برای پذیرش مهاجر دارد، آشنایی به این قوانین یکی از شروط اصلی برای اقدام درست است. یک وکیل مهاجرت به استرالیا که به تمام ریزه‌کاری‌های قانونی مهاجرت به استرالیا آشنایی دارد به شما در انتخاب روش درست و کم هزینه‌تر کمک می‌کند.

مهاجرت به استرالیا

همچنین ازآنجایی‌که امکان ریجکت شدن در هر روش اقامت در این کشور بالاست، بهتر است تا با یک وکیل قبل از اقدام برای این کار مشورت کنید. وکیل تمام راه‌ها، مدارک لازم و موارد ازاین‌دست را با توجه به شرایط شما بررسی کرده و در نهایت برای انتخاب و انجام مقدمات مهاجرت به شما کمک خواهد کرد.

سخن پایانی

مهاجرت به استرالیا به دلیل شرایط ویژه این کشور، که به آنها اشاره شد، بسیار جذاب به دست می‌رسد. اما اقدام برای آن به همین راحتی نیست و باید یک مجموعه که از مشاورین و وکلای باتجربه در زمینه مهاجرت برخوردار است، در کنار شما باشد. ویزا پیک با تجربه چندین ساله در زمینه ارائه خدمات مختلف برای مهاجرت و برخورداری از کادر حرفه‌ای به شما عزیزان در این راه کمک خواهد کرد.