تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

ناهار خوران گرگان

ناهار خوران گرگان یکی از جنگل ها و جاهای دیدنی شمال ایران است که در شهر گرگان و استان گلستان واقع است.این جنگل به قدری محبوب و مشهور است که وقتی نام گرگان به میان می‌آید خیلی ها به یاد ناهار خوران می‌افتند.با هم اقلیم همراه باشید تا با این جاذبه ‌ی زیبا آشنا شویم.

اجاره روزانه خانه در تهران

ناهار خوران گرگان

ناهارخوران یکی از روستاهای توابع بخش مرکزی استان گلستان یعتی گرگان است.این روستا در دهستان استر آباد جنوبی قرار دارد.بر اساس سرشماری که در سال 1385 انجام گرفت جمعیت این روستا 71 نفر بود.

اما امروزه جنگل ناهار خوران گرگان به صورت یک پارک جنگلی در جنوب شهر گرگان و در فاصله 8 کیلومتری از مرکز این شهر قرار دارد.همچنین در دانشنامه گلستان آمده است که جنگل ناهار خوران با مساحت تقریبی 300 هکتار،منطقه ای است که بیشتر شامل جنگل های حاشیه جاده است و مساحت پارک جنگلی ناهارخوران به حدود 168 هکتار می رسد.

لازم به ذکر است مدیریت این پارک جنگلی بر عهده شهرداری مرکز گلستان است.

ناهار خوران گرگان

طبق روایت های قدیمی،حجاج گرگانی که برای زیارت خانه خدا به مکه عزیمت می‌کردند در بازگشت از کوه های جنوب گرگان در جنگل ناهار خوران توقف می کردند و به صرف ناهار می‌پرداختند.

این منطقه به نسبت سایر مناطق شمال ایران از آب و هوای مطلوب تری برخوردار است و به مرور زمان و با افزایش جمعیت و وسعت گرگان فاصله‌ی میان شهر گرگان و جنگل ناهار خوران یه یک خیابان شلوغ تبدیل شده است و در اصل می توان گفت ناهارخوران جزئی از شهر گرگان شده است.

خیابانی که ذکر شد امروزه به جاده ناهارخوران معروف است و مسیری برای تفریح و پیاده روی گردشگران به حساب می‌آید. روزهای آخر هفته مردم به این جنگل آمده و از طبیعت زیبای آن استفاده می‌کنند.

ناهار خوران گرگان

روستای زیارت

همچنین اگر جاده ناهارخوران را 7 کیلومتر به سمت جنوب طی کنید به روستای زیبای زیارت خواهید رسید و می توانید از جاذبه های دیدنی این روستا مثل آبشارهای بلند و چشمه های آب گرم بازدید کنید.طبق گفته‌ی مردمان محلی،روستای زیارت از لحاظ قدمت جزو 20 روستای برتر ایران است.