تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

مکان های دیدنی اسلامشهر

اسلامشهر نام یکی از شهر‌های جنوبی تهران است که جزو پر جمعیت‌ترین شهر‌های این استان نیز محسوب می‌شود. یکی از دلالیل اهمیت این شهر، وجود تپه‌های باستانی است که برخی از مورخان قدمت آن‌ها را به بیش از هفت هزار سال تخمین زده‌اند. اسلام شهر به دلیل آب و هوا، رود خانه‌های پرآب و نزدیکی به تهران در زمان قاجار مورد اهمیت بوده و یکی از تفرجگاه‌های شاه محسوب می‌شده است. در ادامه همراه وب سایت گردشگری هم اقلیم باشید تا با مکان های دیدنی اسلامشهر بیشتر آشنا شوید.

تپه باستانی واوان اسلامشهر

تپه واوان مربوط به دوره اشکانیان است و در شهرستان اسلام‌شهر، شهرک واوان واقع شده و این اثر در تاریخ ۱۶ آذر ۱۳۷۶ با شماره‌ی ثبت ۱۹۵۵ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. آنچه در این تپه کشف شده بنایی است که ۱۴ اتاق منظم دارد. شکل اتاق‌ها نشان می‌دهد که این بنا به مردم عادی تعلق نداشته و به احتمال زیاد بنایی نظامی یا دولتی بوده است. درهای ورودی اتاق‌های بنا از یک جهت باز می‌شود. اتاق‌ها دارای دیوار مشترک هستند و اندازه آنها نیز یکسان است.مکان های دیدنی اسلامشهر

اجاره روزانه خانه در تهران

تپه باستانی مافین آباد

یکی از معروف ‌ترین اماکن دیدنی اسلامشهر تپه مافین‌آباد از تپه‌های باستانی این منطقه می‌باشد که در حاشیه روستایی با همین نام واقع شده است که قدمت این تپه به هزاره چهارم و پنجم پیش از میلاد برمی‌گردد.

تپه چیچکلو

تپه چیچکلو در دو کیلومتری روستایی با همین نام قرار دارد. قدمت این تپه باستانی به دوران اسلامی می‌رسد و در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

گورستان ارامنه اسلامشهر

گورستان ارامنه در کمربندی شهر قرار دارد که گواهی بر اختلاط فرهنگی و دینی این منطقه محسوب می‌شود. این گورستان قدمتی چند ده ساله دارد و یکی از ویژگی‌های تاریخی و از جاهای دیدنی اسلامشهر به شمار می‌رود.

یخچال ترشنبه

یکی دیگر از معروف ‌ترین جاهای دیدنی اسلامشهر یخچال ترشنبه یعنی بنایی تاریخی از دوران صفویه می‌باشد که در جاده احمدآباد واقع شده است. علت وجود تنوع یخچال‌ها این بوده که در گذشته به خاطر شرایط خاص جغرافیایی در مناطق کویری، کمبود آب و گرمای شدید عموما از یخچال استفاده می‌شده است.مکان های دیدنی اسلامشهر

یخچال علی آباد

در روستای علی آباد مجموعه‌ای تاسیسات تاریخی و فرهنگی وجود دارد که یخچال علی آباد یکی از آثار تاریخی آن به شمار می‌رود. علاوه بر بنای خود یخچال این مجموعه شامل آب انبار و دیواری برای انبار کردن آب در پشت آن و یخ بستن و سپس انتقال یخ به درون یخچال است.

یخچال جعفر آباد

در فاصله ۱۵۰۰ متری جنوب غرب روستای جعفرآباد جنگل شهرستان اسلامشهر مجموعه‌ای از سازه‌های معماری، خدماتی در کنار یکدیگر و به فاصله بسیار نزدیک قرار گرفته اند. شاید کمتر نقطه‌ای از نظر باستان شناسی یافت شود که چنین ویژگی داشته باشد.

امامزاده سید رضا (ع)

امامزاده سید رضا (ع) در شرق این منطقه با ۱۵ هزار متر مربع مساحت، گنبد خانه‌ای به شکل شمسه‌ هشت ضلعی دارد. در حال حاضر ضریح فلزی و سبز رنگ آن جایگزین ضریح قبلی چوبی شده است. براساس گفته محلی‌ها در داخل حرم، سنگی شبیه سنگ مرمر وجود داشته که بلند کردن آن به معنای برآورده شدن حاجت بوده است.

امامزاده ابراهیم ( ع)

امامزاده ابراهیم (ع) در کنار رودخانه‌ی کن در اطراف گورستانی محلی در جنوب اسلامشهر واقع شده است. بنا، شبستانی با طاق‌های جناغی و ستون دار، ایوان ورودی و گنبدخانه‌ای استوانه‌ای، گنبدی خشتی و ضریح هشت ضلعی دارد. این امامزاده تاریخی در فهرست آثار تاریخی میراث فرهنگی استان تهران به ثبت رسیده است.مکان های دیدنی اسلامشهر