تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

پارک دانشجو کجاست؟

شهر تهران پر است از پارک ها و مکان های شلوغ و پر رفت و آمد که قشرهای مختلفی از مردم را می توان در این مکان ها دید.پاتوق های پر جنب و جوش و جذاب زیادی در تهران وجود دارد که همیشه شلوغ هستند و هر زمانی که به آنجا بروید افراد زیادی را خواهید دید.یکی از این مکان ها پارک دانشجو است.در این مطلب از مجله گردشگری هم اقلیم به معرفی این پارک معروف می پردازیم.

آشنایی با پارک دانشجو تهران

پارک دانشجو یکی از مشهورترین پارک های تهران است که در مرکز شهر و در تقاطع دو خیابان معروف و شلوغ به نام های انقلاب و ولیعصر قرار دارد.این پارک که پاتوق جوان هاست در گوشه ای از چهارراه ولیعصر آرام گرفته و استراحت گاه کوچکی برای مردم خسته در شهر است.

اجاره روزانه خانه در تهران

بر خلاف نام پارک دانشجو این پارک فقط برای دانشجوها نیست و تمامی شهروندان با هر سن و سالی را می توان در این پارک دید که برای چند دقیقه ای استراحت و یا هوا خوری به این پارک آمده اند.

پارک دانشجو

پارک دانشجو تهران در گذشته با نام بوستان پهلوی نیز شناخته می شود و یکی از قیدیمی ترین پارک های شهر تهران است که برای اهالی تهران نیز خاطرات زیادی را به همراه دارد.در همسایگی این پارک تئاتر شهر قرار دارد.

بوستان دانشجو از شرق به خیابان رازی،از غرب به خیابان ولیعصر و از شمال به خیابان انقلاب محدود می شود و معمولا افراد زیادی در آن برای چند دقیقه ای استراحت مشاهده می شوند.


همچنین بخوانید : پارک جمشیدیه تهران


همه چیز درباره پارک دانشجو تهران

این پارک که در سال 1346 افتتاح شد دارای 3200 متر مربع مساحت است و در سال های دور جزو زمین های مخروبه و محل زندگی زاغه نشینان بود اما امروزه با توسعه شهر و همچنین قرارگیری ساختمان تئاتر شهر در مجاورت آن به عنوان بخشی فرهنگی و مهم از شهر تهران شناخته می شود.

علاوه بر اینکه می توانید دقایقی را در این پارک به استراحت بپردازید می توانید از امکانات آن نیز استفاده کنید.از امکانات پارک دانشجو می توان به زمین بازی کودکان،کتابخانه،نمازخانه،سرویس بهداشتی و بوفه اشاره کرد.

در طراحی و کاشت درختان این پارک نیز دقت زیادی شده و درختانی مانند زیتون،کاج،بلوط و … با نظم و زیبایی خاصی کنار یکدیگر قرار گرفته اند.

پارک دانشجو تهران

آب نماهای پارک دانشجو تهران

یکی از بخش های پارک دانشجو که افراد زیادی در اطراف آن می نشینند آب نماهای پارک دانشجو است.در غرب پارک و در کنار سالن تئاتر شهر آب نمایی دایره ای به مساحت 70 متر مربع قرار دارد و حوض آن همگون با ساختمان تئاتر شهر ساخته شده و فواره های آب در آن به زیابیی به حرکت در می آیند.2 آب نمای مستطیلی شکل دیگر نیز در در بخش مرکزی پارک وجود دارد.جوی های زیبا و جالی نیز در محورهای فرعی و اصلی پارک دانشجو دیده می شود.در بخش جنوب شرقی تئاتر شهر نیز یک آب نما به شکل پلکانی وجود دارد که در کنار آن مجسمه‌ی پرویز تناولی دیده می شود.


همچنین بخوانید : پارک آب و آتش تهران


ساختمان تئاتر شهر در پارک دانشجو

مدرن ترین و بزرگترین مجموعه نمایشی در تهران ساختمان دایره ای شکلی در پارک دانشجو به نام تئاتر شهر است که در ضلع غربی این پارک قرار دارد.این ساختمان حدود 30 سال پیش به عنوان کافه شهرداری و محلی برای گذراندن اوقات فراغت مردم شناخته می شد اما بعد ها تغییر کاربری داد و در بهمن ماه سال 51 به عنوان کنونی رسید.مجموعه تئاتر شهر دارای چند سالن با ظرفیت های مختلف است و دارای یک کتابخانه تخصصی و مرکز اسناد هنرهای نمایشی نیز می باشد که در سال 1366 افتتاح شد.

ساختمان تئاتر شهر

مقالات بیشتری بخوانید