تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

پارک چیتگر تهران

پارک چیتگر تهران یکی از جاهایی است که می‌توانید بدون خارج شدن از تهران از سرسبزی و خوش آب‌و‌هوایی آن نهایت استفاده را ببرید. در ادامه همراه وب سایت گردشگری هم اقلیم باشید تا با چیتگر بیشتر آشنا شوید.

 پارک چیتگر یکی از آن پارک‌های جنگلی مصنوعی است که مناظر دیدنی و خوش‌ آب‌وهوایی طبیعت را در کنار انواع و اقسام تفریحات یک‌جا دارد.

اجاره روزانه خانه در تهران

با پارک چیتگر آشنا شوید

این بوستان در سال ۱۳۴۲ تاسیس شده، یکی ازبزرگترین پارک های جنگلی تهران است که در منطقه ۲۲ تهران و دارای امکانات تفریحی و ورزشی مختلف، مناظر سرسبز و دیدنی زیادی است به دلیل عبور رودخانه از میان چیتگر، این بوستان جنگلی به دو بخش غربی و شهر تقسیم شده است.

بخش غربی این بوستان جنگلی که همان بکری و دست‌نخوردگی مناظر طبیعی را حفظ کرده، حدود ۶۵۸ هکتار و بخش شرقی آن هم 253 هکتار وسعت دارد.

پارک چیتگر تهران

گونه گیاهی

درختانی مانند اقاقیا، افرا، زبان گنجشک، کاج، سرو نقره‌ای، نارون چتری، انواع درختان بلوط، عرعر و ارغوان عمده پوشش گیاهی این بوستان بسیار زیبا و خوش‌منظر را تشکیل می‌دهند.

پارک چیتگر تهران

دسترسی

بوستان جنگلی چیتگر در غرب تهران قرار گرفته است. پارک جنگلی چیتگر در منطقه 22 و بین اتوبان‌های شهید همدانی و شهید خرازی قرار گرفته است. از آنجایی که در این بخش از حاشیه‌ غربی تهران اتوبان‌های زیادی وجود دارد، امکان دسترسی به آن از طریق خودروی شخصی چندان سخت نیست

راه دسترسی دیگر هم استفاده از مترو است. چون ایستگاه مترو چیتگر فاصله کمی با پارک دارد، می‌توانید به راحتی به پارک دسترسی پیدا کنید. البته برای رفتن به دریاچه یا امکانات بوستان چیتگر باید حتما از اتوبوس‌های ویژه خود شهرک استفاده کنید.

مسیر رفتن به پارک جنگلی چیتگر با خودرو

  1.  ورودی شماره یک: بلوار کوهک (ایستگاه مترو چیتگر)
  2.  ورودی شماره دو: خروجی آزادراه تهران کرج، جنب مدیریت پارک
  3. ورودی شماره سه و چهار: بلوار دستواره، بعد از پمپ گاز
  4.  ورودی شماره پنج: آزاد شهر (فاز غربی)
  5.  ورودی ایستگاه مترو ایران خودرو: فاز غربی

مسیر رفتن به پارک چیتگر با مترو

 ورودی شماره یک: بلوار کوهک (ایستگاه مترو چیتگر)

ورودی ایستگاه مترو ایران خودرو: فاز غربی

تفریحات وامکانات

پیک‌نیک خانوادگی

بساط پیک‌نیک همراه خود بردارید و به این بوستان بروید. فضاهای ویژه‌ای هم برای منقل و برپایی آتش در نظر گرفته شده،پس با خیال راحت بساط جوجه برپا کنید، در درون مجموعه بوستان جنگلی چیتگر چندین رستوران بسیار خوب وجود دارد که می توانید به این رستوران ها مراجعه کنید.

پارک چیتگر تهران

دوچرخه‌سواری

در پارک ۳ پیست مخصوص دوچرخه‌سواری در دسترس مراجعه‌کنندگان قرار گرفته است. پیست سرعت، پیست استقامت که مخصوص آقایان است و پیست ویژه بانوان. طول مسیر پیست سرعت ۱۷۰۰ متر، پیست استقامت هم ۵ هزار متر و پست مخصوص بانوان هم ۱۳۰۰ متر است که از تمامی مسیرها کوتاه‌تر است.

اگر خودتان دوچرخه به همراه ندارید، می‌توانید از غرفه‌هایی که در کنار پیست‌های دوچرخه‌سواری قرار دارند، دوچرخه کرایه کنید. بیش از ۱۰۰۰ دوچرخه برای گروه‌های سنی در این غرفه‌ها در دسترس قرار گرفته است. هزینه کرایه دوچرخه در پارک چیتگر هم بسته به مدل، ساعتی ۲۰ هزار تا ۵۰ هزار تومان است.

برای کرایه دوچرخه باید حتما مدارکی مانند گواهینامه، کارت ملی یا کارت پایان خدمت هوشمند همراهتان باشد. در صورت تاخیر ۲۰ تا ۶۰ دقیقه‌ای هم باید هزینه یک ساعت را به عنوان جریمه پرداخت کنید.

همچنین همیشه در محل کادر پزشکی حضور دارد.

پارک چیتگر تهران

دریاچه چیتگر

دریاچه چیتگر با مساحت تقریبا ۱۳۰ هکتار، بزرگ‌ترین دریاچه مصنوعی کشور به حساب می‌آید. رودخانه کَن آب این دریاچه را تامین می‌کند. در این دریاچه می‌توانید از امکانات زیادی از جمله باشگاه ورزش‌های آبی، اسلکه قایق‌رانی، جزایر آموزشی، جزایر و اسکله تفریحی، شهر بازی و پارک آبی نهایت لذت را ببرید. علاوه بر این هرم هیجان، پیست مصنوعی تیوپ‌سواری و سافاری پارک در حوالی دریاچه قرار دارند.

دریاچه چیتگر هجوم پرندگان مهاجر در فصل‌های سرد سال است. این پرندگان مهاجر که از ده‌ها گونه‌ پرنده وحشی همچون اردک ماندارین، سهره‌ جنگلى و مرغ دریایی (کاکایی) تشکیل شده‌اند،

پارک چیتگر تهران

مسیر پیاده‌روی دور دریاچه

برای پیاده روی در پارک چیتگر مسیرهای کاملا ویژه‌ای وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. گذر موج، یک مسیر ۵۰۰۰ متری با پستی و بلندی‌های موج مانند است.

پارک چیتگر تهران

ماهیگیری در دریاچه چیتگر

می توانید با عضویت در باشگاه ماهیگیری دریاچه چیتگر از این تفریح هم لذت ببرید.

پارک چیتگر تهران

قایق سواری در دریاچه چیتگر

به یکی از اسکله‌های شمال شرقی یا جنوب غربی دریاچه بروید. امکان انتخاب قایق‌های مختلفی از قایق‌های پدالی دو نفره، قایق‌های پدالی چهار نفره، قایق‌های موتوری شش نفره و همینطور لنج‌های ۱۵ تا ۲۰ نفره را هم دارید. برای سوار لنج شدن هم باید منتظر تکمیل ظرفیت بمانید. هزینه قایق‌سواری هم بسته به مدل به ازای هر نیم ساعت از ۱۰ هزار تومان تا ۶۰ هزار تومان متغیر است.

پارک چیتگر تهران

بوستان ریحانه بانوان

محوطه اختصاصی بانوان در بوستان ریحانه است که امکان انجام انواع و اقسام ورزش‌ها و تفریحات را بدون محدویت پوشش فراهم کرده است.

بانوان می‌توانند در این بوستان بی‌نظیر از امکاناتی همچون آمفی‌تئاتر رو باز، سالن‌های بدنسازی، پینگ‌پنگ، زمین اسکیت، فوتبال دستی، آلاچیق‌های سرپوشیده، سکو‌های ورزش صبح‌گاهی به همراه سیستم پخش‌کننده صوتی موسیقی و سالن‌های چند منظوره بهره‌مند شوند.

برای دسترسی به بوستان ریحانه باید به درب ورودی شماره ۱ واقع در خیابان سرو بروید.

میشه‌زار و باغ راز هستی

در این بخش می‌توانید حیواناتی همچون میش، قوچ و خرگوش را تماشا کنید. حیوانات میشه‌زار در شرایطی شبیه به زیستگاه‌های طبیعی نگهداری می‌شوند. و تماشای این حیوانات  از فاصله‌ای حداقل ۳۰ متری امکان‌پذیر است، احتمال هیچ برخورد فیزیکی وجود ندارد.

در ضلع غربی بوستان چیتگر، باغ راز هستی قرار گرفته است. این مجموعه باغ که مساحتی حدود ۱۸،۵ هکتار دارد، دارای بخش‌هایی همچون باغ گیاهان دارویی، مجموعه‌ای از انواع گل‌های رُز بومی ایرانی، مجموعه گندم‌زار و یونجه‌زار است.

در بخش گیاهان دارویی گیاهانی مانند مریم گلی، مریم نخودی، بومادران، اناب، آویشن، برگ بو، به لیمو، زرشک و سایر گیاهان به صورت کاملا منظم کاشته شدند. این باغ سرسبز و زیبا شامل برکه و مجموعه باغ نوازش و مجموعه نگهداری پرندگان نیز می‌شود که در آن حیواناتی مانند اسب، بز، شتر، لاما و پرندگان زیبا و دوست‌داشتنی از جمله طاووس، جغد، گنجشک و قرقاول نگهداری می‌شود.

در برکه این مجموعه هم می‌توانید ماهی‌های زینتی رنگارنگ را تماشا کنید.

پارک چیتگر تهران

پینت‌بال

پینت‌بال در ضلع شرقی بوستان چیتگر فراهم شده است. پینت‌بال یک ورزشی تیمی است و دو تیم باید در مقابل هم بازی کنند. حداقل نفرات برای شروع بازی پینت‌بال ۱۰ نفر است. بنابراین باید برای شروع بازی منتظر تکمیل ظرفیت بمانید.

پارک چیتگر تهران

سوارکاری

در پارک جنگلی چیتگر یک باشگاه سوارکاری و پیست مخصوص هم وجود دارد که می‌توانید با عضویت در آن از اسب‌سواری لذت ببرید. در باشگاه سوارکاری امکان اسب‌سواری خردسالان هم با اسب‌های کوچک (نژاد پونی) وجود دارد.

همچنین اگر عضو باشگاه نباشید می‌توانید با پرداخت ۷۵ هزار تومان به ازای هر نیم ساعت از سوارکاری لذت ببرید. 

پارک چیتگر تهران

ساعت کار پارک چیتگر: ساعت ۶ صبح الی ۱۲ شب

پارک چیتگر تهران

مقالات بیشتری بخوانید