تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

دریاچه سد لتیان

در این مطلب از مجله گردشگری هم اقلیم شما را با دریاچه سد لتیان آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

سد لتیان که در حدود فاصله ی 10 کیلومتری تهران، بر روی رودخانه ی جاجرود واقع شده است، در منطقه ی شمال شرق تهران و در لواسانات قرار دارد. سد لتیان که از جنس بتن می باشد از جمله منابع اصلی تامین آب تهران بوده که چیزی حدود 30 درصد از آب شرب ساکنین شهر تهران را تامین می نماید.رودخانه ی جاجرود از کوه های کلون بستک سرچشمه می گیرد که چیزی حدود 40 کیلومتر طول و 710 کیلومتر مربع مساحت دارد. این سد زیبا در ارتفاع ۱۶۰۰ متری از سطح دریا ساخته شده است.

اجاره روزانه خانه در تهران

ساخت سد لتیان موجب ایجاد دریاچه‌ای در پشت آن شده است که وسعت آن حدود ۳۳۰ هکتار است. این دریاچه در حال حاضر یکی از تفرجگاه‌ها و گردشگاه‌های اطراف شهر تهران محسوب می‌شود و بسیاری از خانواده‌ها و و علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی برای یک گردش یک روزه به این مکان سفر می‌کنند.

دریاچه سد لتیان

در سد لتیان تهران و اطراف آن، تا چشم کار می‌کند، جاذبه‌های طبیعی و دیدنی‌های بی‌نظیر دیده می‌شود. همان طور که گفته شد، این سد بین کوه‌های کلون، بندک و جاجرود قرار گرفته و از این‌ رو، مناظر طبیعی چشم‌نواز و شگفت‌انگیزی در خود جای داده است. این مناظر شامل کوه‌ها، رودخانه‌ها، آبشار‌ها و روستاهای زیبایی است که هر گردشگری را مجذوب خود خواهند کرد.

تفریحات دریاچه لتیان

ماهیگیری : ماهیگیری یکی از تفریحات اصلی دریاچه لتیان می باشد که همه روزه افراد زیادی را به این منطقه فرا می خواند.

قایقرانی و اسکی روی آب: یکی از تفریحاتی که می توانید در دریاچه سد لتیان از آن استفاده نمایید، قایقرانی و اسکی روی آب است که تحت نظر نیروی هوایی و البته شهرداری منطقه لواسان انجام می گیرد. برای این منظور در این منطقه ایستگاه هایی ایجاد شده است که شما می توانید یک تفریح هیجان انگیز را تجربه نمایید.

از تفریحات جذاب دیگر این منطقه، می‌توان به عکاسی، کوه‌نوردی، دوچرخه‌سواری و تماشای حیوانات زیبا در مناظر باشکوه اشاره کرد. کوه‌های اطراف لتیان می‌تواند ساعات خوشی را برای کوه‌نوردان یا علاقه‌مندان به عکاسی فراهم کنند.

دریاچه سد لتیان

اگر به اقامت و شب‌نشینی در طبیعت علاقه‌مند هستید، بهتر است لوازم و وسایل لازم را همراه خود بیاورید. مناطق مختلفی اطراف سد لتیان تهران وجود دارند که مناسب چادرزنی و شب‌نشینی هستند. همچنین روستاها و مکان‌های گوناگونی نظیر روستای نیکنام‌ده و امامزاده هاشم اطراف این منطقه وجود دارند که اقامتگاه‌هایی را به مسافران اجاره می‌دهند. خانه‌های بسیاری نیز در فشم، اوسان و لواسان برای اجاره وجود دارند. البته بهتر است پیش از سفر این خانه‌ها را رزرو کنید.

دسترسی

مسیر اول: از سه راه تهرانپارس و جاده دماوند به‌سمت «جاجرود» بروید و با رسیدن به پل جاجرود، جاده سمت شمال را که موازی با رود جاجرود است ادامه دهید؛ بعد از طی حدود پنج کیلومتر در جاده‌ای آسفالت به ورودی سد لتیان می‌رسید.

مسیر دوم: می‌توانید از شمال شرق تهران و اتوبان بابایی، به گردنه‌ی «قوچک» و بعد به‌سمت لواسان بروید. از انتهای لواسان بزرگ، جایی که جاده به دو بخش تقسیم می‌شود، مسیر را به‌سمت جنوب شرقی، یعنی سمت راستتان ادامه دهید؛ این جاده برای دوچرخه‌سواران هم جذاب است و در روزهای تعطیل گروه‌های دوچرخه‌سواری در این جاده رکاب می‌زنند.

مقالات بیشتری بخوانید