تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

شهر استانبول پر از جاذبه‌های گردشگری، رستوران‌ها و مرکز خریدهای متنوع است؛ به همین دلیل شاید امکان بازدید از همه آن‌ها در یک تور یک هفته‌ای وجود نداشته باشد. البته برنامه گشت شهری تورهای استانبول به‌گونه‌ای تنظیم می‌شوند که شما بتوانید از بخش زیادی از دیدنی‌های این شهر بازدید کنید. برنامه‌ریزی دقیق برای گشت شهری در تور استانبول 7 شب و 8 روز برخلاف تورهای دیگر مانند تور بدروم (https://www.alibaba.ir/tour/turkey-bodrum )یا کوش آداسی و… نیاز به تجربه و برنامه‌ریزی دقیق دارد. بسیاری از مکان‌های دیدنی شهر استانبول در نزدیکی یکدیگر قرار دارند؛ بنابراین بهتر است یک روز کامل را به بازدید از یک منطقه خاص اختصاص دهید. در ادامه به‌طور مختصر درباره برنامه بازدید تورهای یک هفته‌ای استانبول صحبت خواهیم کرد؛ پس با ما همراه شوید.

برنامه گشت شهری با تور یک هفته ای استانبول

روز اول؛ از میدان تکسیم تا خیابان استقلال

حتی اگر تاکنون به استانبول سفر نکرده باشید؛ حتماً عکس میدان تکسیم استانبول را در اینترنت یا روزنامه‌ها و مجله‌ها دیده‌اید. در وسط این میدان، بنای یادبود جمهوری قرار دارد. این بنای یادبود شامل چندین مجسمه از افراد مشهور مانند آتاتورک (بنیان‌گذار جمهوری ترکیه) است. پس از بازدید از میدان تکسیم با کمتر از نیم ساعت پیاده‌روی به برج مشهور گالاتا می‌رسیم. از برج گالاتا به‌عنوان نماد شهر استانبول یاد می‌شود. این برج قدیمی بیشتر از هفت‌صد سال قدمت دارد. برای بازدید از برج باید بلیط بخرید و چیزی حدود یک ساعت زمان بگذارید. از بالای این برج می‌توانید نمای بی‌نظیری از شهر استانبول را مشاهده کنید. اگر اهل پیاده‌روی باشید؛ در عرض کمتر از 15 دقیقه به کلیسای سنت آنتونی خواهید رسید. بازدید از این کلیسا از ساعت 9 صبح تا پنج عصر رایگان است.

اجاره روزانه خانه در تهران

در انتهای روز و پس از بازدید از این مکان‌های دیدنی به سراغ جواهر مال خواهیم رفت. فاصله این مرکز خرید بزرگ تا کلیسای سنت آنتونی با اتومبیل 25 دقیقه است. این مرکز خرید یکی از بزرگترین مرکز خریدهای شهر استانبول محسوب می‌شود. بازدید از خیابان استقلال آخرین برنامه روز اول تور استانبول است. این خیابان شلوغ و پر از کافه‌ها و رستوران‌های مختلف، شب‌ها حال و هوای عجیبی دارد.

تور استانبول

روز دوم؛ بازدید از ایا صوفیه و مسجد آبی

روز دوم به بازدید از دیدنی‌های منطقه سلطان احمد اختصاص دارد. کاخ‌ موزه توپکاپی، پارک زیبای گلخانه، مسجد ایا صوفیه و مسجد سلطان احمد (مسجد آبی) در فاصله کمی از هم قرار گرفته‌اند. بازدید از همه این مکان‌ها در برنامه روز دوم تور استانبول 7 شب و 8 روز قرار دارد. همچنین بازدید از این مکان‌ها به‌جز مسجد ایا صوفیه و کاخ‌موزه توپکانی رایگان است. در انتهای روز هم سری به بازار ونیزیا خواهیم زد. مرکز خریدی که اکثر برندهای معروف دنیا در آن شعبه دارند.

این مطلب را هم بخوانید: معروف ترین سوغاتی فروشی های یزد

روز سوم؛ در جزیره بیوک آدا قدم بزنید!

روز سوم به جزیره بیوک آدا خواهیم رفت. در این جزیره می‌توانید از قدم زدن در طبیعت و درشکه سواری لذت ببرید. پس از گشت‌وگذار در جزیره نوبت به بازدید از یکی از معروف‌ترین کاخ‌های استانبول به نام دولما باغچه می‌رسد. کاخ ایهلامور هم فاصله زیادی با دولما باغچه ندارد؛ بنابراین بازدید از این کاخ نیز در برنامه روز سوم تور قرار دارد. در ساعات پایانی روز هم به مرکز خرید متروسیتی و ایستینیه پارک سری خواهیم زد.

روز چهارم؛ بازدید از موزه‌ مادام تسو و گشت‌وگذار در تنگه بسفر

روز چهارم دوباره به خیابان استقلال خواهیم رفت تا از موزه مادام تسو دیدن کنیم. بازدید از آکواریوم سی لایف هم در برنامه این روز وجود دارد. پس از آن به تپه پیرلوتی خواهیم رفت تا سوار تله‌کابین شوید و مناظر بی‌نظیری از ساحل و شهر استانبول را تماشا کنید. سپس به تنگه بسفر می‌رویم. تنگه‌ای که دریای سیاه و دریای مرمره را به یکدیگر وصل می‌کند. در تنگه بسفر سوار قایق می‌شویم و در انتهای روز برای صرف شام یکی از رستوران‌های نزدیک پل گالاتا را انتخاب خواهیم کرد.

روز پنجم؛ وقت خرید رسیده است!

این روز مختص کسانی است که می‌خواهند با چمدان‌های پر به شهرشان برگردند. روز پنجم تور به مرکز خرید پالادیوم، اپتیوم و استانبول مال خواهیم رفت. در این مرکز خریدهای لوکس هر چیزی که بخواهید پیدا می‌شود. خیابان‌های بغداد و بهاریه هم برای عاشقان خرید انتخاب‌ بسیار خوبی هستند؛ پس حتماً بازدید از این خیابان‌ها را هم در برنامه روز پنجم تور استانبول خواهیم داشت. به‌جز مغازه‌های رنگارنگ، رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های بسیار معروفی نیز در این خیابان‌ها وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها از طعم غذاها و نوشیدنی‌های خوش‌عطر ترکی لذت ببرید.

گشت شهری در استانبول

روز ششم و هفتم؛ خداحافظی با استانبول زیبا

همان‌طور که می‌بینید برنامه گشت شهری تور استانبول با برنامه تورهای دیگری مانند تور بدروم تفاوت‌های بسیار زیادی دارد و فشرده‌تر برگزار می‌شود. با این حال برنامه بازدید شهری در دو روز آخر تور استانبول کمی سبک‌تر خواهد بود. در این دو روز سعی می‌کنیم به دیدن جاهای دیدنی شهر که از قلم افتاده‌اند، برویم. به‌عنوان‌مثال بازدید از محله بالات، کلیسای سنت استفان استانبول، مسجد سلیمانیه و… در برنامه دو روز پایانی تور استانبول قرار دارند. با توجه به ساعت پرواز برگشت، برنامه روز پایانی چیده می‌شود زیرا باید زمان کافی برای جمع‌کردن چمدان‌ها، تحویل اتاق و رسیدن به فرودگاه داشته باشید.