تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

استانبول شهری‌ مملو از رستوران‌های متنوع با خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی و مدرن است. رستوران‌هایی نقلی با فضای صمیمی و گرم، رستوران‌هایی که غذای مخصوص گیاه‌خواران نیز دارند و همچنین مکان‌هایی که ماهی، کباب و مرغ تازه سرو می‌کنند نمونه‌هایی از این رستوران‌ها هستند. اگر سفری به استانبول داشته باشید بهتر است بهترین و ارزان‌ترین رستوران‌های شهر را بشناسید تا بتوانید تجربه خوبی از رستوران‌گردی داشته باشید.در ادامه همراه با مجله گردشگری هم اقلیم باشید.

رستوران های ارزان استانبول

بیشتر بخوانید:

اجاره روزانه خانه در تهران

رستوران کالکان اوغلو پیلاروچیشی

رستوران کالکان اوغلو از ارزان‌ترین رستوران‌های این شهر پر زرق‌و‌برق محسوب می‌شود. این رستوران واقع در منطقه بی‌اوغلو بوده و تنها با ۲۲ لیره می‌توانید غذایی عالی در این رستوران میل کنید. با پرداخت این هزینه می‌توانید ترکیبی از برنج، گوشت و حبوبات را با بهترین کیفیت و طعم میل کنید. رستوران کالکان بی‌اوغلو پیلاوچیشی از مکان‌هایی است که خوشمزه‌ترین غذاها را با قیمتی مقرون‌به‌صرفه می‌توانید دریافت کنید.

رستوران چیا سوفراسی

در کادیکوی استانبول رستورانی معروف با نام چیا سوفراسی وجود دارد که با بودجه‌ای نسبتا محدود می‌توانید غذایی بی‌نظیر در آن میل کنید. ممکن است طیف قیمت‌های این رستوران نسبت به دیگر رستوران‌های ارزان قیمت کمی بالاتر باشد؛ اما بازهم در مقایسه با سایر رستوران‌های استانبول، محلی مقرون‌به‌صرفه محسوب می‌شود. اگر می‌خواهید یک پیش‌غذا و غذای اصلی خوش‌طعم در این رستوران میل کنید، باید بودجه‌ای تقریبا ۷۵ لیره در نظر داشته باشید.

 پیش‌غذاها در این رستوران در یک بوفه مخصوص ارائه می‌شود و هزینه‌ای که باید پرداخت کنید به نسبت وزن آن تعیین می‌شود. اگر به غذاهای محلی علاقه دارید این رستوران بهترین گزینه است؛ زیرا در بوفه‌ای دیگر غذاهای محلی‌ای وجود دارد که با انتخاب‌شان کارکنان آن را در بشقابی برایتان سرو می‌کنند. اگر به استانبول رفتید، صرف یک وعده غذایی با قیمتی مناسب در رستوران چیا سوفراسی را فراموش نکنید.

رستوران چیا سوفراسی

کافه روملی کاله

اگر شما هم در فیلم‌های ترکی صبحانه‌هایی مجلل را مشاهده کرده و درمورد طعم آن‌ها کنجکاو هستید باید به رستوران روملی کاله بروید. این کافه در ببک بوده و به‌دلیل صبحانه‌های لذیذی که با قیمت مناسب ارائه می‌دهد بسیار معروف است. اگر شما هم می‌خواهید با صرف هزینه‌ای معقول صبحانه‌ای شاهانه میل کنید با مراجعه به این کافه صبح زود و سفارش صبحانه‌ای سنتی تجربه‌ای به‌یادماندنی خواهید داشت. قیمت صبحانه در کافه روملی کاله بین ۲۵ الی ۳۵ لیره است.

کافه روملی کاله

بیشتر بخوانید:

رستوران بالیک دوروم

رستوران بالیک دوروم واقع در کاراکوی نیز از ارزان‌ترین رستوران‌های استانبول است. این رستوران بین گردشگران زیاد معروف نبوده و بیشتر ساکنین استانبول به آن می‌روند. با این‌حال این رستوران بین مردم محلی به‌خاطر داشتن ماهی‌های تازه و خوش‌طعم و عطر بسیار معروف است. اگر به غذاهای دریایی علاقه دارید نباید این فرصت را از دست بدهید. در رستوران بالیک دوروم می‌توانید بشقابی به قسمت ۱۵ لیره سفارش دهید و از ماهی تازه و خوشمزه‌ای لذت ببرید. مطمئن باشید از رفتن به این رستوران نقلی و باکیفیت پشیمان نخواهید شد.

رستوران بالیک دوروم

رستوران سالکیم سووت

رستوران سالکیم سووت از ارزان‌ترین و مناسب‌ترین رستوران‌ها برای افراد گیاه‌خواری است. این رستوران در میرالی ناظیم واقع شده است.  این رستوران با منوی گیاه‌خواری جذابش محل موردعلاقه افرادی است که به این نوع غذاها علاقه دارند. قیمت مناسب و غذاهای خوش‌طعم این رستوران منجر به محبوبیت بیشتر آن شده است. اگر اولین باری است که به استانبول سفر می‌کنید و می‌خواهید با بودجه‌ای متوسط غذایی خوشمزه میل کنید، این رستوران بهترین انتخاب است.

همچنین فضای رستوران سالکیم سووت به‌قدری صمیمی و آرام است که می‌توانید همراه خانواده از خوردن یک وعده غذایی لذیذ در آن لذت ببرید. منوی این رستوران متشکل از غذاهای گیاهی و ترکی محلی است که طعمش را از یاد نخواهید برد. رستوران سالکیم سووت از ۱۰ صبح تا ۲ بامداد آماده پذیرایی است.

رستوران سالکیم سووت

رستوران ولوت

رستوران ولوت با فضایی کلاسیک و دکوراسیون قدیمی از مکان‌های افراد علاقه‌مند به غذاهای اصیل و خوشمزه است. اگر شما هم به محیط‌های جذاب علاقه دارید، مطمین باشید از حضور در این رستوران نیز پشیمان نخواهید شد. منوی این رستوران متشکل از انواع غذاهای ترکی و محلی بوده و برای گیاه‌خواران نیز غذاهای لذیذی دارد.

 محیط سنتی و صمیمی این مکان که از بهترین رستوران‌های شهر محسوب می‌شود نوشیدنی‌هایی مانند قهوه ‌ترکی نیز سرو می‌کند. همچنین رستوران ولوت در سال ۲۰۱۵ جزء ۱۰ رستوران برتر است، به‌دلیل پخت حلواهای مخصوص شهرت یافت. اگر مسافری در استانبول هستید و به دیدن برج گالاتا رفته‌اید می‌توانید با طی ۲ الی ۳ دقیقه به این رستوران ارزان‌ قیمت و معروف برسید.

رستوران ولوت

بیشتر بخوانید:

رستوران خان زاده استانبول

رستوران خان‌زاده در محله امین سینان، خیابان پیرلوتی واقع شده است. این رستوران به داشتن قیمت‌های مناسب بین مردم معروف بوده و مرغ و ماهی‌های سوخاری لذیذی ارائه می‌دهد. انواع غذاهای دریایی، محلی و کباب‌هایی که در این رستوران سرو می‌شود بسیار خوش‌طعم بوده و با سفارش‌ آن‌ها نیاز به پرداخت هزینه‌های گزاف نخواهید داشت. با نشستن در تراسی که در این رستوران وجود دارد می‌توانید لحظاتی را در آرامش سپری کنید.

فاصله رستوران خان‌زاده با مسجد سلطان احمد بسیار کم است و می‌توانید پس از بازدید از این بنای تاریخی خود را به یک وعده غذایی خوشمزه مهمان کنید. این رستوران از ساعت ۱۲ ظهر تا ۲۳ شب آماده پذیرایی از مشتریان است.

رستوران خان زاده استانبول

رستوران العامد استانبول

رستوران العامد، واقع در محله علمدار و خیابان نورو عثمانیه از بهترین و ارزان‌ترین رستوران‌های شهر استانبول است. اگر به تماشای منظره‌های چشم‌نواز علاقه دارید این رستوران را پیشنهاد می‌کنیم. اگر شب‌ها به رستوران العامد بروید از تماشای منظره تنگه بسفر متحیر خواهید شد. در منوی این رستوران انواع غذاهای گیاهی، سنتی و کباب‌های خوشمزه گنجانده شده که قیمت مناسب و طعمی منحصربه‌فرد دارند. پس از بازدید از مسجد ایاصوفیه می‌توانید به‌سرعت خود را به این مکان برسانید و از طعم غذاهای خوش‌طعم این رستوران لذت ببرید. ساعت کاری رستوران العامد از ۱۰ صبح تا ۲۳:۳۰ شب است.

رستوران العامد استانبول

رستوران گالاتا

اگر در استانبول مسافر هستید و می‌خواهید در رستورانی ارزان قیمت ولی معروف و معتبر غذا میل کنید، رستوران گالاتا را نباید از دست دهید. این رستوران در در خیابان تاتاربیی واقع شده است. فضای صمیمی و نقلی این رستوران همراه با غذاهای متنوع متناسب با سلایق مختلف، مشتریان زیادی را جذب کرده است.

رستوران گالاتا غذاهای مدیترانه و ترکی لذیذی سرو می‌کند و اگر گیاه‌خوار هستید، نگران باشید؛ زیرا غذاهای مخصوص شما نیز در منوی این رستوران جای داده شده‌است. برای صبحانه و عصرانه نیز می‌توانید جهت صرف وعده‌ای خوشمزه با قیمتی متوسط به این مکان سر بزنید. این مکان به‌دلیل نزدیک بودن به برج گالاتا این نام را دارد. این رستوران هرروز به جز شنبه‌ها از ۹ صبح تا ۲۲ شب آماده پذیرایی از مشتریان است.

رستوران باربیکیو کوچوکگلو

رستوران باربیکیو کوچوکگلو در لیست ارزان‌ترین رستوران‌ها قرار داشته و غذاهایی متناسب با همه سلیقه‌ها دارد. این رستوران در خیابان استاد کاظیم اسماعیل گورکان واقع شده است. اگر می‌خواهید خانوادگی به این رستوران بروید مطمئن باشید غذاهایی لذیذ متناسب با سلیقه همه افراد خانواده در منو می‌یابید. در این رستوران می‌توانید غذای خود را در فضای آزاد میل کنید.

 منوی این رستوران شامل کباب، باربیکیو، انواع غذاهای بین‌المللی، ترکی و مدیترانه‌ای می‌شود. سرو غذاهای مخصوص گیاه‌خواران نیز به محبوبیت بیشتر این رستوران می‌افزاید. رستوران باربیکیو کوچوکگلو مکانی عالی برای صرف نهار یا شام پس از خرید از بازار بزرگ استانبول است. با مراجعه به این رستوران می‌توانید توسط غذاهایی بی‌نظیر از خود پذیرایی کرده و خستگی در کنید. از ۱۱ صبح تا ۲۳:۳۰ شب این رستوران آماده خدمت‌رسانی است.

رستوران باربیکیو کوچوکگلو

بیشتر بخوانید:

سخن پایانی

اسانبول شهری با رستوران‌های مختلفی است که انواع غذاهای سنتی و مدرن ترکیه را سرو می‌کنند. برخی از این رستوران‌های ارزان و البته باکیفیت در نزدیکی مکان‌های دیدنی مانند مسجد ایاصوفیه، برج گالاتا و بازار بزرگ استانبول قرار دارند و می‌توانید پس از بازدید از این مکان‌ها با یک وعده غذایی خوشمزه در این رستوران‌ها از خود پذیرایی کنید. قیمت مناسب، منوی گسترده و فضای خانوادگی این رستوران‌ها باعث شده هرکسی که به این شهر سفر می‌کند بدون چشیدن طعم غذاهای‌ محلی و مدرن استانبول در این مکان‌ها آن‌جا را ترک نکنند.