تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

جمعیت شهر استانبول به بیش از  15 میلیون نفر می‌رسد که این جمعیت در 39 منطقه و محله پخش شده‌اند و از هر قشر و فرهنگی در این محله ها در حال زندگی کردن هستند. با ما در مجله گردشگری هم اقلیم همراه باشید تا با نقاط مختلف این شهر زیبا  آشنا شوید و سری به محله های استانبول بزنیم.

بهترین محله های استانبول

همانطور که می دانید استانبول شهری شناخته شده و باشکوه در ترکیه است که به دلیل زیبایی و جذابیت فوق‌العاده نه تنها در بین ایرانیان بلکه در بین مردم سراسر جهان بسیار محبوب است. این شهر باشکوه و فعال با کافه‌ها، رستوران‌های بی‌شماری و محله‌های رنگارنگ و سرسبز، و همچنین بناهای تاریخی متمایز به جا مانده از امپراتوری عثمانی، یک مقصد گردشگری بی‌نظیر است. هر منطقه ای در این شهر رنگارنگ جذابیت خاص خود را دارد، با رنگ های متنوع، کافه های دنج و زیبا و مکان های تاریخی مهم. لیستی از برترین محله‌های استانبول، این شهر شگفت انگیز و باشکوه را در پاراگراف‌های بعدی به شما معرفی می‌کنیم.

اجاره روزانه خانه در تهران

محله گالاتا استانبول

شهرت محله گالاتا به دلیل وجود برج تاریخی گالاتا که در منطقه ای بزرگتر به نام بی اوغلو واقع شده است، می‌باشد که در آن خیابان‌های سنگی قدیمی و سازه‌های نئوکلاسیک دیده می‌شود. برای عبور از میدان برج گالاتا به خیابان گالیپ دده (Galip Dede) و سپس به خیابان سردار اکرم (Serdar-Ekrem)  بروید تا برخی از بهترین فروشگاه‌های محله را بررسی کنید.

محله گالاتا در گالاتا، در هر خیابان چیزی منحصر به فرد برای یافتن وجود دارد، بنابراین گم شدن در این محله ایده فوق‌العاده‌ای است زیرا به مناظر شگفت انگیزی منجر می شود. اگر نیاز به استراحت دارید، به کافه ماورا، محبوب‌ترین قهوه‌خانه محله بروید، جایی که مردم محلی تمام روز در آن جمع می‌شوند.

اگر می‌خواهید به استانبول سفر کنید نیاز به اطلاعات جامعی دارید که در لینک‌های زیر قرار دارد.

محله چوکورجوما استانبول

محله چوکورجوما نیز بخشی از بی اوغلو، و محله عتیقه‌جات شهر است که می‌توانید برخی از برترین فروشندگان عتیقه شهر را در آن بیابید. توصیه می‌کنیم این محله را خودتان بگردید زیرا مملو از مکان‌های جالبی است که 24 ساعته باز هستند. موزه معصومیت، که توسط اورهان پاموک نویسنده ترکیه‌ای برنده جایزه نوبل تأسیس شده و نام رمان او را برگرفته است، در منطقه چوکورجوما واقع شده است.

محله چوکورجوما

محله کاراکوی

محله کاراکوی  (Karaköy) در کنار آب و یکی از مهم‌ترین بنادر شهر قرار گرفته است. کاراکوی تا سال 2012 که دوباره به عنوان بخشی حیاتی از شهر ظاهر شد، در حال زوال بوده است. کافه‌ها، رستوران‌ها و بوتیک‌های سنتی به طور فزاینده‌ای در حال ترکیب و بازسازی مناظر تاریخی هستند.

کاراکوی در تعطیلات آخر هفته مملو از مردم محلی و گردشگرانی است که در مورد جذابیت این منطقه شنیده‌اند. کافه کاراباتاک یکی از اولین مشاغلی بود که در این محله شروع به فعالیت کرد و صرف یک شام در رستوران خارق‌العاده آن Karaköy Lokantas، ضروری است.

اگر به اطلاعات بیشتری از این محله‌ نیاز دارید روی محله کاراکوی استانبول کلیک کنید.

محله کاراکوی

محله بالات

بالات، محله ارامنه و یونانی ارتدکس استانبول، مملو از خانه‌ها و کلیساهای تاریخی رنگارنگ است. از جاذبه‌های اصلی این منطقه می‌توان به فنر لیسه ، معماری قلعه قلعه که مانند  آجر قرمز با چشم انداز کل محله و کلیسای سنت جورج اشاره کرد. بسیاری از جوانان در امتداد خیابان‌های قدیمی، از جمله کافه‌های کوچک، استودیوهای سرامیک، گالری‌های هنری، و مغازه‌های مختلف، به‌ ویژه در اطراف خیابان‌های ییلدیریم و ودینا ، شرکت‌هایی تأسیس می‌کنند.

محله بالات

محله آرناووتکوی

آرناووتکوی ( Arnavutköy ) یک منطقه فوق‌العاده است که مستقیماً در تنگه بسفر است که به خاطر خانه‌های ساحلی عثمانی و رستوران‌های ماهی مشهور است و امروزه مرکز تفریحات شبانه استانبول است.

امروزه این محله جوان و پویا میزبان انواع کلوپ‌هاست و شب‌ها این محله آنقدر شلوغ است که مردم خیابان بابک آرناووتکوی با نوشیدنی در دست از شب نشینی خود لذت می برند. این محله نیز در طول روز فوق العاده است. شما می توانید در آرناووتکوی قدم بزنید و به اقامتگاه‌های نفیس زیادی که به این محله دوست داشتنی در مجاورت دریاچه درخشان اضافه شده است خیره شوید.

محله آرناووتکوی

در سفر به استانبول دانستن اینکه کجا غذا بخورید بسیار مهم است. مطالب زیر می‌تواند در این زمینه به شما کمک زیادی کند

محله مدا

از آنجایی که  بخش آسیایی استانبول هنوز به یک مقصد گردشگری تبدیل نشده است، همیشه اعتباری را که شایسته آن است دریافت نمی‌کند. از سوی دیگر، منطقه Moda به دلیل حال و هوای محلی واقعی خود ارزش یک قایق سواری از این طرف به آن طرف را دارد. در منطقه مدا و اطراف آن، ساکنین انبوهی از کافه‌ها، رستوران‌ها، بارها و مغازه‌ها را ایجاد کرده‌اند. پیاده‌روی طولانی در ساحل مودا نیز توصیه می‌شود، به خصوص اگر می‌خواهید از دور قسمت اروپایی را مشاهده کنید. در نهایت، خیابان کادیفه ( Kadife ) جایی است که همه در شب به آنجا می‌روند، زیرا خانه اکثر کافه‌ها و بارهای پر جنب و جوش محله است.

محله مدا