تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

آرامگاه بابا کوهی

آرامگاه بابا کوهی از دیدنی های شیراز در استان فارس  است و در دامنه کوهی از رشته کوه‌های شمالی قرار گرفته است. قدمت این آرامگاه به دوره آل بویه برمیگردد. در ادامه همراه وب سایت گردشگری هم اقلیم باشید تا با این آرامگاه در شیراز بیشتر آشنا شوید.

کوهی که آرامگاه در آن واقع شده است به کوه بابا کوهی یا کوه صبوی، مشهور شده است.

اجاره روزانه خانه در تهران

آرامگاه بابا کوهی

در کوه دو غار وجود دارد که یکی ، محل زندگی یکی از عارفان بوده و در غار دیگری  آرامگاه ابوعبدالله محمد بن عبدالله معروف به ابن باکویه قرار دارد.

در جلوی غار ایوانی قرار دارد که از سنگ و گچ ساخته شده است  که قطعه سنگی در این ایوان وجود دارد که  عبارتی روی آن  نوشته و در انتها تاریخ ۱۲۳۵ ذکر شده است.

آرامگاه بابا کوهی

معرفی باباکوهی

شیخ ابوعبدالله بن عبیدالله شیرازی مشهور به بابا کوهی است که لقب بابا را به‌دلیل سالک بودنش گرفته است. وی در سال ۳۳۷ هجری قمری متولد شد.

شیخ با علمای زمان خود از جمله شیخ ابوسعید ابوالخیر و خواجه عبدالله انصار و از محضر آن‌ها کسب دانش کرد. جامی که یکی شعرای قرن نهم می باشد  در نفحات الانس اشارات زیادی به بابا کوهی کرده و او را بزرگترین شاعر زمان خویش دانسته است.

آرامگاه بابا کوهی

 او مسافرت‌هایی بسیار کرد و پس از استفاده از محضر بزرگان و در پایان عمر، به شیراز بازگشت.گفته شده عبدالله باکویه دارای صفات حمید بود. بابا کوهی به دور از مردم شهر در کوه شمالی شیراز در مغازه از کوه صبوی عزلت گرفت و به نیایش پرداخت. در سال ۴۴۲ او درگذشت و همان جا به خاک سپرده شد.

آرامگاه بابا کوهی

آرامگاه بابا کوهی کجاست؟

آرامگاه بابا کوهی در کوه هایی شمالی و در سمت چپ دروازه قرآن قرار گرفته است.و برای دیدن انجا نیازمند دو کیلومتر کوهنوردی است و بالا رفتن به افرادی که مشکلات تنفسی، قلبی یا زانو دارند، توصیه نمی‌شود.

آرامگاه بابا کوهی

 دسترسی به کوه بابا کوهی

از درواز قرآن به سمت جمهوری رفته و پس از عبور از آب‌نماهای سمت راست و در کنار پل هوایی، تابلوی پارک کوهستانی بابا کوهی قابل دیدن است.

 مقبره بابا کوهی در اسفند ۱۳۷۹ با شماره ثبت ۳۲۸۵ ثبت ملی شده بود،

آرامگاه بابا کوهی

بهترین زمان بازدید از مقبره بابا کوهی

بازدید از مقبره بابا کوهی کاملا رایگان است و برای بازید بهترین فصل میتوان گفت بهار است؛ چراکه با وجود هوایی خنک دلپذیر، تجربه کوهنوردی شگفت انگیز تر می شود.

آرامگاه بابا کوهی