تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

همان طور که می‌دانید کشور ایران دارای جاذبه‌های گردشگری بسیاری است. در شهر اهواز واقع در استان خوزستان هم شاهد مناظر و جاذبه‌های گردشگری بسیاری هستیم. پل و آبشارهای بسیاری در اهواز قرار گرفته است. یکی از زیباترین آبشارهای مصنوعی در کشور، آبشار مصنوعی پل هفتم اهواز بوده که هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. در این مقاله از مجله گردشگری هم اقلیم می‌خواهیم شما را با آبشار پل هفتم اهواز آشنا سازیم. پس اگر قصد سفر به اهواز را دارید، این مقاله تا انتها دنبال نمایید.

معرفی آبشار پل هفتم اهواز

این آبشار که به پل هفتم نیز معروف است، یکی از جاذبه‌های گردشگری در کشور ایران به حساب می‌آید. این آبشار دارای قوس داخلی و خارجی بوده که هر کدام از آن‌ها طول‌هایی متفاوت دارند. آبشار مصنوعی پل هفتم اهواز یکی از طولانی‌ترین آبشارها در منطقه خاورمیانه است.

اجاره روزانه خانه در تهران

آبشار پل هفتم اهواز

شهر اهواز با توجه به جاذبه‌های گردشگری زیبایی که دارد، یکی از زیباترین و پربازدیدترین شهرهای جنوبی کشور بوده و در میان تمامی جاذبه‌های گردشگری اهواز، آبشار پل هفتم بسیار شهرت دارد. این آبشار دارای نورپردازی کاملاً منحصر به فردی است که گردشگران و توریست‌های بسیاری را هر ساله به خود جذب می‌کند. از این رو اگر قصد سفر به شهر اهواز را دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً از این آبشار زیبا دیدن نمایید. چرا که نشستن در کنار آبشار پل هفتم اهواز و تماشای آن بسیار به یاد ماندنی است. آبشار پل هفتم امروزه یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری ایران بوده و نقش مهمی در افزایش تعداد گردشگران به شهر اهواز را دارد.

تاریخچه آبشار پل هفتم اهواز

آبشار پل هفتم در سال 1390 تأسیس گردید. همان طور که از اسمش پیداست این آبشار بر روی پل هفتم کارون قرار دارد. به همین دلیل اکثر مردم آن منطقه و گردشگران این آبشار را به نام آبشار مصنوعی پل هفتم اهواز می‌شناسند.

علاوه بر این نام، این پل به نام علی بن مهزیار هم معروف است. آبشار پل هفتم در بلوار شهید چمران اهواز قرار دارد. این آبشار با توجه به زیبایی‌هایی که دارد، دارای ویژگی‌هایی مهمی بوده که از مهم‌ترین ویژگی‌های این آبشار ارتباط بین مسیرهایی مثل فلکه دوم کیان پارس، اتوبان آیت الله بهبهانی و بلوار تولید است. از طرفی وجود آبشار مصنوعی بر روی این پل، شهرت این پل را افزایش داده  است. اکثر مسافران این شهر حتی برخی از مردم خوزستان، برای گذراندن وقت خود به این آبشار سر می‌زنند.

یکی از تفریحات خاطره ‌انگیز در شهر اهواز، گشت و گذار در کنار آبشار پل هفتم اهواز است. این آبشار از فواره‌های متنوعی برخوردار بوده و جلوه خاصی را به این پل بخشیده است. فواره‌های این آبشار در شب روشن شده و از دو طرف پل به داخل رودخانه کارون ریخته می‌شوند. در این پل به صورت سراسری از چراغ‌های رنگی و زیبا استفاده شده است. به صورتی که هنگام فعال شدن فواره‌ها، این چراغ‌ها روشن شده و زیبایی خاصی را به این مجموعه می‌دهد.

آبشار پل هفتم اهواز

ویژگی‌های مهم آبشار مصنوعی پل هفتم اهواز

این آبشار از دو قوس داخلی و خارجی ساخته شده است و قوس داخلی آن طولی به اندازه 150 متر دارد و قوس خارجی آن با طول 200 متر است. آب موجود در رودخانه کارون اهواز توسط 6 عدد الکتروپمپ 900 کیلو واتی به سمت بالای پل هفتم کشیده می‌شود. این آب با ارتفاعی حدود 35 متر و در دو ردیف به صورت فواره‌ای به داخل رودخانه ریخته و این سرازیر شدن آب به سمت رودخانه کارون توسط فواره‌ها و با یک زاویه مشخصی انجام می‌گیرد.

سرازیری آب آبشار پل هفتم اهواز توسط 2720 نازل تمام استیل انجام می‌پذیرد. لوله‌های پلی اتیلن استفاده شده در ساخت این آبشار قابل شست و شو بوده و زمانی که رسوبات و املاح به دیواره‌های این لوله‌ها بچسبد، می‌توان آن‌ها را جرم گیری نمود.

در نورپردازی این آبشار از 80 پروژکتور رنگی و 750 لامپ ال ای دی استفاده کرده‌اند و نیز پست برق قرار گرفته در این آبشار 700 کیلو وات است. این موضوع باعث افزایش زیبایی به این مجموعه شده است.

یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار مهم این مکان، قرار گرفتن این پل بر روی رودخانه کارون است. با توجه به اینکه این رودخانه بسیار پرطرفدار است، مردم اهواز و سایر شهرهای ایران علاقه زیادی به دیدن این مکان دارند. از این رو مسئولین زیبا سازی شهر اهواز برای افزایش تعداد بازدید کنندگان این پل با یک تیر دو نشان زده‌اند و آبشاری مصنوعی بر روی این پل قرار دادند. این آبشار در مرکز شهر اهواز قرار دارد و دسترسی به آن بسیار راحت است. توصیه ما به مسافران این شهر این است که در طول سفر خود حتماً یک شب را به دیدن این آبشار مصنوعی اختصاص دهند.

آبشار پل هفتم اهواز

شبگردی‌های آبشار پل هفتم اهواز

در هنگام بازدید از این آبشار می‌بایست به چند نکته توجه فرمایید. با توجه به اینکه نورپردازی این آبشار در ساعات پایانی روز و آغاز شب روشن می‌شود، بهتر است برای دیدن این مکان در ساعات پایانی روز اقدام نمایید. از این رو شبگردی در کنار آبشار پل هفتم اهواز بسیار خاطره انگیز می‌شود. بازی با آب و نور باعث شده گردشگران بسیاری برای گذراندن وقت خود در شب از این مکان زیبا دیدن نمایند.

همچنین مسافران می‌توانند برای صرف شام به کنار این پل زیبا رفته و از دیدن پل هفتم و آبشار آن لذت ببرند. شما همچنین می‌توانید در این مکان تجربه گرفتن عکس‌های متنوع را داشته باشید. زیراروشن شدن نورپردازی‌های این مکان در شب، جلوه خاصی را به زیبایی این پل می‌دهد.

دلایل افزایش بازدیدکنندگان خارجی و داخلی از آبشار پل هفتم

با توجه به اینکه آبشار پل هفتم اهواز یکی از طولانی‌ترین آبشارهای موجود در خاورمیانه است، به عنوان یکی از جاذبه‌های محبوب استان خوزستان به حساب می‌آید. همین امر باعث شده که علاوه بر بازدید مردم کشور ایران، شاهد بازدید مردم خارج از کشور از این مکان زیبا باشیم.

شهر اهواز علاوه بر آبشار پل هفتم دارای امکانات و جاذبه‌های تفریحی دیگری است. با توجه به اینکه این شهر در اکثر روزهای سال هوای گرمی دارد، اما دارای شب‌های خنک، دیدنی و زنده است، شما می‌توانید با بازدید از این شهر زیبا و اقامت در داخل یکی از هتل‌های مناسب با بودجه خود از این سفر لذت ببرید.

آبشار پل هفتم اهواز

خرید سوغاتی در نزدیکی آبشار پل هفتم اهواز

یکی از کارهای مهم بعد از دیدن مکان‌های زیبای این شهر، تهیه سوغاتی است. سوغاتی شهر اهواز از خرما و مرکبات تا میناکاری بر روی طلا همیشه زبانزد مردم و مسافران اهواز بوده است. شبگردی‌های کنار آبشار پل هفتم اهواز همراه با فلافل‌های خوشمزه و غذاهای سنتی، خاطره‌ای به یاد ماندنی را در اهواز برای مسافران این شهر می‌سازد. در این بخش می‌خواهیم شمارا با انواع سوغاتی‌های شهر اهواز آشنا سازیم.

معرفی خرمای اهواز

شهر اهواز به علت داشتن نخلستان‌های زیاد به عنوان یکی از شهرهای مهم صادر کننده خرما به حساب می‌آید. این استان دارای دو دسته خرمای تر و خشک است. از نمونه خرماهای این شهر می‌توان به خرمای زاهدی، خرمای خضراوی، خرمای برحی، خرمای شاکری، خرمای دیلگاری، خرمای مکسون و خرمای سودانی اشاره نمود.

معرفی قهوه خرما

این محصول از طریق آسیاب کردن هسته خرما به دست می‌آید. قهوه خرما دارای ویتامین و آهن بوده و برای درمان بیماری‌های حساسیتی و یبوست به کار گرفته می‌شود. همچنین این قهوه برای لاغری بسیار مناسب است.

شیره خرما

یکی از خوشمزه‌ترین سوغاتی‌های اهواز، شیره خرما است. با مصرف این شیره در هنگام صبحانه تا آخر شب انرژی کافی خواهید داشت. این شیره منبع زیادی از آهن بوده و منجر به کاهش کلسترول خون می‌شود. همچنین شیره خرما برای تقویت و رشد استخوان‌ها بسیار مؤثر است.

حلوا شکری

این سوغات دارای کنجد، شکر و ترکیبات آسیاب شده دیگری بوده که بسیار خوش طعم است.

رنگینک

از این شیرینی بیشتر در مهمانی‌ها و مراسم‌ها استفاده می‌شود. در این شیرینی هسته‌های خرما را در آورده و داخل خرما را با گردو پر می‌کنند. سپس آرد و روغن را تفت می‌دهند تا بافتی شبیه حلوا پیدا کند. مواد به دست آمده را بر روی خرماها ریخته و آن را با پودر قند، پسته و نارگیل تزیین می‌کنند.

کلیچه

کلیچه نوعی کلوچه است که در شهر اهواز پخته می‌شود. شما می‌توانید در شبگردی‌های آبشار پل هفتم اهواز از این کلوچه تهیه نمایید و شبی خاطره‌ انگیز را برای خود بسازید. این کلوچه از ترکیب آرد، زیره و روغن به دست می‌آید. در وسط هر چانه از خمیر کلوچه خرما قرار می‌دهند و در تنور می‌گذارند.

آبشار پل هفتم اهواز

دسترسی به آبشار مصنوعی پل هفتم

سخن آخر

همان طور که می‌دانید در شهر اهواز جاذبه های گردشگری زیادی قرار دارد. یکی از زیباترین و معروف‌ترین مکان های دیدنی شهر اهواز آبشار پل هفتم واقع در نزدیکی رود کارون است که به عنوان طولانی‌ترین آبشار در منطقه خاورمیانه به حساب می‌آید. در این مقاله شما را با آبشار پل هفتم اهواز آشنا کردیم. اگر شما هم به اهواز سفر کرده‌اید و با جاذبه‌های دیدنی آن آشنا هستید، در انتهای این مقاله برای ما بنویسید.