تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

جذاب ترین تفریحات تهران

تهران که به عنوان پایتخت سیاسی کشورمان است همچون دیگر کلانشهرها از تفریحات و جاذبه‌های تفریحی و گردشگری بسیار برخوردار است که از چشم همه دور مانده است. امکانات رفاهی در تهران بزرگ اغلب همتراز با کشورهای غربی است و تنها با تدارک یک برنامه تهران‌گردی هیجان‌انگیز می‌توانید از جذاب ترین تفریحات تهران استفاده کنید. با ما در مجله گردشگری هم اقلیم همراه شوید تا شما را برخی این تفریحات جالب و هیجان‌انگیز در تهران آشنا کنیم تا درک کنید که تفریح در تهران نیز کار ساده‌ و در دسترسی است و هر خانواده‌ای با هر میزان بودجه‌ای می‌تواند از این امکانات تفریحی استفاده کند.

تفریحات تهران

جهت تفریح در تهران کجا برویم؟

تهران اخیرا به یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار در کشور پهناور ایران تبدیل شده است که علاوه بر بازدید از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی موجود در آن، باید از امکانات تفریحی بسیاری که در خود جای داده است را نیز بهره برد.

اجاره روزانه خانه در تهران

بنابراین کسانی کـه اهل هیجان هستند حتما باید جذاب ترین تفریحات تهران را که گزینه‌های هیجان‌انگیزی دارد، را امتحان کنند. اغلب این تفریحات در مکان‌های گردشگری و دیدنی گنجانده شده‌اند و با حضور در آنها با یک تیر دو نشان را خواهید زد. انواع ورزش‌های هیجان‌انگیز و سرعتی همچون بانجی جامپینگ، کارتینگ، پینت بال، اتاق فرار، پارک‌های آبی، مراکز خرید، شهربازی‌ها، سینما، تئاتر، پارک‌های جنگلی و غیره؛ همه در کنار هم تهران را به مکانی فوق‌العاده برای تفریح کردن در ایام تعطیلات و اوقات فراغت تبدیل کرده‌اند.

بسیاری از این تفریحات دارای محدودیت سنی هستند و برای استفاده گروه‌های سنی خاصی مناسب هستند. پس کافی است متناسب با موقعیت مکانی خود جستجو کنید و نزدیک‌ترین مکان‌های تفریحی را برای بازی و هیجان بیابید.

تفریحات تهران

معرفی جذاب ترین تفریحات تهران

همانطور که می‌دانید، تهران به عنوان یکی از شهرهای مدرن و کهن ایران دارای تفرجگاه‌ها و مراکز تفریحی و سرگرمی بسیاری است تا مسافران و خود مردم تهران بتوانند با حضور در این اماکن اوقات خوشی را رقم بزنند. اما آنچه دلیل جذابیت تفریح و بازی در تهران شده است، هیجان و افزایش آدرنالین است و افراد علاقمند می‌توانند در مکان‌های تفریحی هیجان فوق‌العاده‌ای را برای خود رقم بزنند.

زیپ‌لاین

زیپ‌لاین یا امکان پرواز بدون بال در طبیعت یکی از جذاب ترین تفریحات تهران است که فرد با پوشیدن یک لباس خاص به قرقره و تسمه‌های مخصوصی می‌بندند و مسیر یک دره را در ارتفاع بلندی طی خواهند کرد. سر خوردن روی یک سیم بکسل به صورت معلق در هوا تجربه ترسناکی است که هیچگاه خاطره این تفریح و هیجان از ذهنتان پاک نخواهد شد. زیپ‌لاین سواری معروف و حرفه‌ای در مجموعه تله‌کابین توچال وجود دارد که مسیر حرکتش روی رود دره ولنجک است. پس اگر ترس از ارتفاع ندارید، برای یک‌بار هم که شده زیپ‌لاین را امتحان کنید.

بولینگ

بولینگ بازی پر هیجانی است که تنها با یک توپ انجام می‌شود اما طرفداران بسیاری بین جوانان دارد. سالن‌های بولینگ متعددی در سطح استان تهران وجود دارد اما سالن بولینگ مجموعه ورزشی انقلاب دارای بزرگترین و مجهزترین مرکز تفریحی ورزشی پایتخت است که سیستم صوتی و تکنولوژی امتیازدهی دیجیتال آن منحصر به‌فرد است و همواره افراد زیادی این سالن را برای بازی بولینگ انتخاب می‌کنند. باشگاه‌های بولینگ اریکه ایرانیان، عبدو، شیان و مگامال از بهترین سالن‌های تهران به شمار می‌آیند.

بانجی جامپینگ از جذاب ترین تفریحات تهران

بانجی جامپینگ از دسته ورزش‌های هیجان‌انگیزی است کـه امکان تجربه سقوط با سرعت بالا را برای آقایان فراهم کرده است. از آنجایی که سقوط آزاد نیاز بر صرف انرژی زیادی دارد، استفاده از این تفریح ترسناک برای بانوان ممنوع است. اگر قصد تجربه جذاب ترین تفریحات تهران را دارید حتما بانجی جامپینگ مجموعه تله کابین توچال، بوستان ولایت، تهران در ولنجک، برج میلاد و غیره را امتحان کنید و آدرنالین بیشتری ترشح کنید.

بانجی جامپینگ

اسکیت یو

اسکیت یو دستگاهی شبیه ترن هوایی است که فرد در کابین مخصوصی مسیر یو شکلی را چند بار طی می‌کند. این بازی مهیج و جذاب را می‌توانید در مجموعه چیتگر را تجربه و خاطره خوشی را ثبت کنید.

جت اسکی

سال‌های اخیر امکانات و تفریحات آبی گسترده‌ای برای علاقمندان به این نوع فعالیت‌ها فراهم شده است. یکی از این جذاب‌ترین تفریحات تهران، جت اسکی است که در ورزش‌های آبی مهیج دریاچه مصنوعی فشافویه گنجانده شده است. البته در دریاچه مصنوعی چیتگر نیز امکان انجام این ورزش و تفریح آبی نیز وجود دارد.

سورتمه‌سواری از جذاب ترین تفریحات تهران

سورتمه‌سواری بر روی یک ریل پر پیچ و خم و غیر مستقیم برای بسیاری از افراد می‌تواند هیجان‌انگیز باشد. با نشستن درون کابین سورتمه ریلی می‌توانید در ارتفاع بالا شاهد مناظر زیبای شهر تهران باشید. سورتمه‌سواری به عنوان یکی از جذاب ترین تفریحات تهران را می‌توانید با استانداردهای مناسب در بوستان گلابدره دربند امتحان کنید.

سورتمه سواری

کارتینگ

کارتینگ یکی دیگر از جذاب ترین تفریحات تهران است که علاقمندان به مسابقات خودرو می‌توانند بدون تجربه رانندگی و گواهینامه در پشت ماشین‌های کوچک و ساده بنشینند و هیجان سرعت در رانندگی را در این ورزش  تجربه کنند. از آنجایی که استفاده از این ورزش هیجان‌انگیز چهار چرخ طرفداران بسیاری در بین جوانان دارد، پیست‌های کارتنیگ بسیاری در سطح تهران راه‌اندازی شده است اما مجموعه کارتینگ آزادی تهران جزو محبوب‌ترین پیست‌ها در ایران به شمار می‌آیند. از دیگر پیست‌های مخصوص دیگری که به این ورزش مهیج می‌پردازند، می‌توان به  کارتینگ فراسا، کارتینگ شهربانو، کارتینگ پرند، کارتینگ دانیال، کارتینگ موزه خودرو و کارتینگ دریاچه چیتگر اشاره کرد.

اتاق فرار

اتاق فرار یا اسکیپ روم یک بازی فیزیکی و ماجراجویی است که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است. این بازی گروهی در داخل درب بسته‌ای انجام می‌شود و شرکت‌کنندگان باید در مدت زمان مشخصی معمای راه خروج را کشف کنند. در این سال‌ها اتاق فرارهای بسیاری در تهران راه‌اندازی شده است که معروف‌ترین آنها در مجموعه برج میلاد فعال است.

پیست پرواز در آسمان از جذاب ترین تفریحات تهران

پیست پرواز در آسمان یا پرش در آسمان یکی از جذاب ترین تفریحات تهران است که در آن افراد روی یک تیوپ می‌نشینند و با سر خوردن روی یک سرسره در نهایت بر روی یک تشک بادی فرود می‌آیند. بنابراین می‌توان گفت که تیوپ‌سواری روی پیست پرواز در آسمان دقیقا کارکردی شبیه تیوپ‌سواری روی برف دارد.

سرسره لوپ

سرسره لوپ نیز یکی از تفریحات هیجان‌انگیزی است که فرد با قرار گرفتن درون یک کابین یا اتاقک کـه توسط دریچه‌ای بـه یک سرسره طولانی متصل است که با باز شدن دریچه زیرین محفظه فرد با سرعت زیاد اما استانداردی سقوط آزادی را بـه درون مسیر سرسره تجربه می‌کند.

سقوط آزاد از جذاب ترین تفریحات تهران

یکی دیگر از جذاب ترین تفریحات تهران که هیجان بالایی دارد، سقوط آزاد است که در مجموعه تفریحی پارک ارم راه‌اندازی شده است. در این بازی مهیج فرد تا ارتفاع 80 متری آسمان برده خواهد شد و به یکبار با سرعت 100 کیلومتر در ساعت به سمت زمین رها می‌شود.

سافاری پارک وحشت

سافاری پارک وحشت یکی از تفریحات جدیدی است در مجموعه دریاچه چیتگر طرفداران زیادی بین جوانان پیدا کرده است. در این بازی افراد وارد یک تونل وحشت هیجان‌انگیز و گردون می‌شوند و باید وارد اتاق‌های مختلف با اتفاقات مهیج‌ شوند تا در نهایت با عبور از یک مسیر دشوار، به درب خروج برسند.

بالن‌سواری از جذاب ترین تفریحات تهران

بالن‌سواری یکی از تفریحات لوکسی است که بر فراز آسمان انجام می‌شود. برای تجربه این تفریح گران باید خود را به دشت ری تهران برسانید. با قرار گرفتن در داخل بالن و با بالا رفتن آن به سمت آیمان منظره‌های زیبایی از حضور در لابه‌لای ابرها و دیدن طبیعت تهران از بالا را تجربه خواهید کرد.

هرم هیجان چیتگر

یکی از معروف‌ترین و پرطرفداران تفریحات در ایران، حضور در هرم هیجان یا سوپرنوا دریاچه چیتگر تهران است. جذابیت این تفریح در آن است که هر چهار نفر وارد یک هرم شده و درون یک کابین مخصوص سوار می‌شوند. این کابین در ارتفاع 3 متری از زمین به صورت معلق در حال پرواز است و برای افراد داخل کابین فیلم چند بعدی پخش می‌شود تا هیجان فضا را دوچندان کنند.

غواصی اسکوبا از جذاب ترین تفریحات تهران

غواصی اسکوبا جزو یکی دیگر از جذاب ـترین تفریحات تهران است که برای رهایی از دغدغه‌ها و مشکلات کاری روزمره انتخاب ایده‌آلی است. در این تفریح افراد به جای شنا کردن و غواصی عادی در یک دستگاه نقلیه کوچکی نشسته و در درون آب حرکت می‌کنند. امکان تجربه غواصی اسکوبا برای علاقمندان در مجموعه تفریحی شهید چمران فراهم است.

پرواز با جایروکوپتر

یکی دیگر از تفریحات جذاب و لاکچری برای خوش‌گذرانی در تهران پرواز بر فراز آسمان با جایروکوپر است. این وسیله ترکیبی از هواپیما و هلیکوپر است که به طور همزمان دو نفر می‌توانند در داخل آن قرار بگیرند. علاقمندان به پرواز در آسمان می‌توانند برای تجربه این تفریح هیجان‌انگیز و  به جاده تلو لواسان بروند.

پرواز با هواپیمای سبک

افرادی که هیجان پرواز در آسمان را دوست دارند، حتما باید تجربه پرواز با هوایپمای سبک مجهز به تمام استانداردهای امنیتی و توریستی را کسب کنند. این امکان به عنوان یک مورد از جذاب ترین تفریحات تهران که محبوبیت بسیاری نیز بالایی دارد در کنار پرواز با جایروکوپتردر جاده تلو لواسان فراهم شده است.

پاراگلایدر از جذاب ترین تفریحات تهران

پاراگلایدر یکی از تفریحات ورزشی پر طرفدار اما گران در سراسر جهان است که ارزش یکبار تجربه را دارد. پاراگلایدر سواری با یک چتر که بر روی پشت افراد وصل می‌شود با حرکت در جهت مخالف باد امکان‌پذیر می‌شود و با باز شدن چتر خود را بین زمین و آسمان خواهید دید. برای تجربه این ورزش جذاب باید جاده تلو لواسان بروید و نهایت استفاده را از تفریحات آنجا ببرید.

باشگاه پینت‌بال

پینت‌بال یا جنگ رنگ‌اندازی یک بازی مهیج گروهی است که افراد دو تیم با تفنگ‌های مجهز به گلوله‌های رنگی به یکدیگر شلیک می‌کنند. اعضای هر تیم با قرار گرفتن در پشت سنگرها باید تلاش کنند که این گلوله‌ها به آنها اصابت نکند تا برنده شوند. زمین بازی پینت‌بال در تهران به فراوانی یافت می‌شوند که از جمله آنها می‌توان به زمین پینت بال دانیال، چیتگر، پرواز، ایران زمین، شکارگاه، ماتریکس و غیره اشاره کرد.

باشگاه پینت‌بال

اسنوکر از جذاب ترین تفریحات تهران

اسنوکر نوع دیگری از بازی بیلیارد است که قوانین مخصوص به خود را دارد. این بازی جزو جذاب ترین تفریحات تهران است که با یک چوب مخصوص و توپ‌های رنگی بر روی یک میز سبزرنگ انجام می‌شود. در صورت علاقه به این بازی پیشنهاد می‌شود به بام تهران، پاپلی و یا odal مراجعه و در کنار دوستان خود اوقات خوشی را ثبت کنید.

شهربازی‌های تهران

شهربازی‌های تهران به صورت روباز و سرپوشیده از بهترین و جذاب ترین تفریحات تهران به شمار می‌آیند. در این مکان‌های تفریحی انواع دستگاه‌ها و وسایل بازی هیجان‌انگیز برای گروه‌های سنی مختلف تعبیه شده است. در این میان از مشهورترین و قدیمی‌ترین شهربازی‌های تهران به شهربازی پارک ارم نام برد، همچنین شهربازی ژوپیتر جزو یکی از مدرن‎‌ترین شهربازی سرپوشیده تهران است. البته شهربازی سرزمین عجایب، فان‌تایم پالادیوم، ایران مال، روبوکیدز و سرزمین شگفت‌انگیز دریاچه چیتگر و شهربازی نیز طرفداران مخصوص به خود را دارد.

شهر بازی

پارک‌های آبی از جذاب ترین تفریحات تهران

جهت غلبه بر شرایط آب و هوایی در فصل‌های مختلف سال، استخرهای سرپوشیده و پارک‌های آبی بسیاری ساخته شده‌اند و فرصت شنا و تفریح در آب برای علاقمندان در هر فرصتی مهیا است. در حال حاضر پارک‌های آبی زیادی در تهران وجود دارد اما پارک آبی اُپارک جزو بهترین و بزرگترین پارک‌های سرپوشیده کشور به شمار می‌آید که امکانات و تجهیزات مدرنی در آن وجود دارد.

سایر تفریحات جذاب در تهران

همانطور که گفته شد در کلانشهر تهران مکان‌های تفریحی بسیاری وجود دارد که با هر سلیقه و گروه سنی سازگار است که البته برای استفاده از آنها باید هزینه پرداخت کنید. اما یکسری از جذاب ترین تفریحات تهران به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می‌گیرد و طرفداران بسیاری دارد. از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پیاده‌روی در خیابان ولیعصر تهران به عنوان طولانی‌ترین خیابان خاورمیانه ارزش تجربه کردن را دارد.
  • همچنین قدم زدن در پل طبیعت به عنوان یکی از پل‌های پیاده‌روی ایران است و نباید مناظر آن را از دست داد.
  • در بام تهران نیز بهترین منظره‌ها در انتظار شما هستند و به سادگی می‌توانید از چشم‌اندازی بی‌نظیر شهر تهران لذت ببرید.
  • دریاچه چیتگر به عنوان بزرگ‌ترین دریاچه مصنوعی ایران در غرب تهران، مکانی ایده‌آل برای دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی و شب‌گردی خاطره‌انگیز است.
  • بام لند تهران نیز از دیگر جاهای دیدنی است که می‌توانید جذاب ترین تفریحات تهران را در آن تجربه کنید.
  • دربند تهران نیز یکی از بهترین و جذاب‌ترین مکان‌های تفریحی تهران است که امکان پیاده‌روی و کوهنوردی در طبیعتی بکر را برای علاقمندان فراهم ساخته است.
  • بازدید از برج میلاد به عنوان بلندترین برج مخابراتی ایران جزو جذاب ترین تفریحات تهران است که با ارتفاع 435 متری عنوان ششمین برج بلند دنیا را یدک می‌کشد.
  • بازدید و تفریح از برج آزادی به عنوان یکی از نمادها و جاذبه‌های توریستی تهران نیز خالی از لطف نیست.

تفریحات تهران

جمع‌بندی مبحث جذاب ترین تفریحات تهران

اگر در تهران زندگی می‌کنید یا قصد مسافرت به این شهر بزرگ را دارید، باید بدانید که بهترین و جذاب ترین تفریحات تهران در انتظار شما هستند. حال با توجه به توضیحاتی که در این مقاله برای معرفی این مناطق تفریحی و امکانات آنها ارائه شد، می‌توانید با یک برنامه‌ریزی مناسب اوقات خوشی را در کنار اعضای خانواده و دوستان خود تجربه کنید.

مقالات بیشتری بخوانید