تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

بسیاری از افراد معتقدند که ترس، وحشت و هیجان چاشنی‌های زندگی بوده و مدام به دنبال این هستند که به نوعی این هیجانات را تخلیه کنند. هر کسی به نوعی این کار را انجام می‌دهد، به عنوان مثال، برخی برای ارضا میل به این نوع هیجانات، فیلم‌های ترسناک می‌بینند. حال فکر کنید این فیلم‌های ترسناک به گونه‌ای واقعی شده و شما به نحوی به آن‌ها راه پیدا کنید. اگر عاشق فیلم‌های ترسناک و ماجراجویی باشید، مطمئنا  چنین مکانی برای شما یک مکان رویایی خواهد بود. اتاق فرار مردگان تهران چنین  رویایی را به واقعیت تبدیل کرده است.

اتاق فرار مردگان یکی از مکان‌هایی است که به تازگی در تهران باز شده و بازدید از آن می‌تواند به تجربه‌ای بی نظیر برای کسانی که به بالا بردن آدرنالین خون خود علاقمند هستند تبدیل شود. در این مقاله از مجله گردشگری هم اقلیم قصد داریم اتاق فرار مردگان را به طور کامل به شما معرفی کنیم، پس اگر عاشق تجربه حس بی نظیر ترس هستید تا انتها با ما همراه باشید.

اجاره روزانه خانه در تهران

اتاق فرار مردگان تهران

در اکثر فیلم‌های ترسناک مطمئنا دیده‌اید که شخصیت اصلی چگونه وارد یک مکان نفرین شده می‌شود و با حل کردن معماهای پیش روی خود و باز کردن گره‌های داستان سعی در خارج شدن از آن وضعیت وحشتناک دارد. ممکن است با دیدن چنین چیزی، گاهی دوست داشته باشید جای شخصیت اصلی باشید و آن حس هیجان را تجربه کنید. اتاق فرار مردگان تهران می‌تواند این امکان را برای شما فراهم کند.

اتاق فرار مردگان تهران

در واقع اتاق فرار مردگان یک بازی ماجراجویانه و کاملا رئالیستیک است که امروزه به یکی از محبوب‌ترین بازی‌ها بین نوجوانان و جوانان تبدیل شده است. این بازی به این صورت است که عده‌ای در به صورت گروهی وارد اتاق فرار می‌شوند. پس از قفل شدن در پشت سرشان، بازیکنان با همکاری هم باید معماهای موجود در اتاق را با پیدا کردن سرنخ‌هایی که برای آن‌ها گذاشته شده است، حل کنند. البته این کار اصلا راحت نیست، چرا که مدت زمان مشخصی برای حل هرکدام از معماها وجود دارد. از جهتی هم برای حل معماها نیاز به خرج هوش زیاد و سوزاندن فسفرهای مغزتان ندارید؛ فقط کافی است خلاقیت داشته باشید، سرنخ‌ها را کنار هم بگذارید و به تیم خود اعتماد کنید.

در اتاق فرار همه جور معمایی وجود دارد؛ از معماهای سخت و ترسناک گرفته تا معماهای آسان و خنده‌دار، همه و همه برای این طرح شده‌اند که اوقات متفاوتی را برای شما بسازند. گاهی ممکن است با سرنخ‌های عجیبی روبرو شوید که تا به حال نظیر آن‌ها را جایی ندیده باشید. با همه این‌ها اتاق فرار مردگان تهران برای این ساخته شده که خلاقیت، هوش، ریزبینی و کار گروهی شما را بسنجد.

برای موفق شدن و خروج پیروزمندانه از این بازی باید سرعت عمل، تمرکز و مهارت خود را در فکر کردن به راه حل‌های غیر ممکن بالا ببرید. در این مکان به حس کنجکاوی خود اعتماد و آن را دنبال کنید. از همه مهم‌تر این ‌که به نکاتی که اپراتور بازی به شما می‌گوید، توجه کنید.

اتاق فرار مردگان تهران

تاریخچه اتاق فرار در یونان باستان

این بازی حدود پنج سالی است که در کشور ما باب شده و می‌توان گفت که یک بازی جدید است. البته در آسیا حدود یک دهه است که این بازی هیجان انگیز در برخی از مراکز تفریحی وجود دارد. اگر بخواهیم درباره تاریخچه اتاق فرار اطلاعاتی به دست بیاوریم باید مفهوم آن را در گذشته‌های دور و در افسانه‌های یونان باستان جست و جو کنیم.

به احتمال زیاد ایده اتاق فرار برای اولین بار با خواندن داستان‌های اساطیری یونانی، به ذهن مخترع آن رسیده باشد. چرا که بر اساس این افسانه‌ها، در شهر آتن یونان، هزارتویی پر پیچ و خم ساخته شده بود که در آن هیولایی با سر گاو و بدن انسان به نام مینیوتور و ارواح و دیوهای شیطانی دیگر قرار داشتند. فرمانروای آتن، تسئوس، شخصی که به قدرت و جنگاوری معروف بود، برای اثبات شجاعت خود باید وارد این هزارتو می‌شد و با کشتن تمام ارواح و هیولاهای موجود در آن از هزارتو خارج شود. اتاق فرار مردگان تهران نیز با الهام گرفتن از همین داستان‌های باستانی ساخته شده است.

اتاق فرار مردگان تهران

شنیدن این داستان‌ها همیشه برای ما جذاب بوده و مطمئنا مخترع اتاق فرار هم یکی از طرفداران پروپاقرصشان بوده است. در این داستان‌ها معمولا شخصیت اصلی که بعدها تبدیل به یکی از اسطوره‌های یونان خواهد شد، نشان دهنده این است که انسان همیشه میل داشته به دنبال ناشناخته‌ها برود و ترس خود را دنبال کند. انسان‌ها در طول تاریخ، چه در افسانه چه در واقعیت، باور دارند با عبور از سختی‌ها و دست و پنجه نرم کردن با مشکلاتی که پیش رو دارد، می‌تواند قهرمان زندگی خود و الگویی برای بقیه باشند.

جالب است بدانید، امروزه در برخی از مکان‌های یونان طی مراسمات خاصی چیزی شبیه مارپیچ می‌سازند و با الهام گرفتن از افسانه تسئوس، از مارپیچ رد شده و جشن می‌گیرند. این بازی در بین بومیان کشورهای دیگری همچون مصر، ایتالیا، روسیه، انگلیس و حتی امریکا نیز رواج دارد.

تاریخچه اتاق فرار امروزی

در سال ۱۹۸۸ یک بازی ویدئویی به نام John Wilson’s Behind Closed Doors ساخته و به بازار عرضه شد که تقریبا شبیه‌ساز اتاق فرار بود. در سال ۲۰۰۴ نیز بازی Crimson Room، سبک جدیدی از این بازی را به دنیای سرگرمی معرفی کرد. در واقع بازی Crimson Room به عنوان اولین بازی اتاق فرار شناخته می‌شود. اتاق‌ فرار مردگان تهران به نوعی از همین بازی‌ها الهام گرفته شده است.

در واقع کشوری که بازی اتاق فرار را به دنیای واقعی آورد، ژاپن بود. ژاپنی‌ها همیشه به نوآوری و دادن ایده‌های جدید و عجیب معروف بوده‌اند، پس بدیهی است که همچین ایده خارق العاده‌ای نیز ازآن ژاپنی‌ها باشد. تاکائو کاتو شخصی بود که برای اولین بار اتاق فرار واقعی را، به همان شکلی که امروز هست، در ژاپن به نمایش درآورد. جالب است بدانید این ایده زمانی به ذهن او خطور کرد که دوستش در حال انجام یک بازی آنلاین به همین سبک بود.

تاکائو کاتو در ابتدا در کلاب‌های مختلف این ایده را عملی کرد و به درست کردن اتاق‌های فرار زنده پرداخت. شرکت‌ کنندگان در اتاق‌های فراری که تاکائو طراحی کرده و ساخته بود وارد می‌شدند و پس از حل معماها به آن‌ها اجازه خروج داده می‌شد.‌ طولی نکشید که این کار او در ژاپن مورد استقبال عده زیادی از مردم قرار گرفت و بلیط‌های برنامه‌های زنده اتاق فرار او به سرعت فروش رفت.

۳ سال بعد، یعنی سال ۲۰۰۷، درست زمانی که تاکائو ۳۵ ساله بود، موفق شد در شهر کیوتو شرکت اسکارپ (SCARP Co) را تاسیس کند. وی با تاسیس این شرکت توانست اولین اتاق فرار را به سبک و سیاق امروزی راه ‌اندازی کند. جالب است بدانید پنج سال بعد از تاسیس اولین اتاق فرار، یعنی در سال ۲۰۱۲، تقریبا ۲۱۰۰ اتاق فرار در جای جای ژاپن راه‌ اندازی شد.

اتاق فرار مردگان تهران

پس از آن، این ایده ناب تاکائو کاتو، به کشورهای سنگاپور، مجارستان‌، رومانی، سوئیس و سایر کشورهای دنیا نیز رسید و در ایران هم در سال ۱۳۹۶ اولین اتاق فرار در تهران تاسیس شد. پس از گذشت ۳ سال بیشتر از ۱۰۰ مورد، هم در تهران و هم در سایر شهرهای ایران راه‌ اندازی شدند.

انواع اتاق فرار

انواع مختلفی از اتاق فرار ممکن است وجود داشته باشد؛ علمی تخیلی، جنایی، آخرالزمانی، معمایی و ماجراجویانه و… . هر کدام از این اتاق‌های فرار ویژگی‌های خاص خود را دارند. برای مثال برخی از آن‌ها برای تیم‌های بزرگ شرکت کنندگان طراحی شده‌اند، زیرا به مقدار قابل توجهی کار گروهی نیاز دارند و همچنین لازمه حل کردن معماهای آن این است که بازیکنان نظرهای خود را برای تیم بازگو کنند.

برخی دیگر برای تیم‌های دونفره مناسب هستند، زیرا به گونه‌ای طراحی شده‌اند که هر بازیکن باید معماهای خاص خود را حل کند. خوشبختانه همانطور که گفته شد در تهران اتاق‌های فرار گوناگونی وجود دارد که یکی از آن‌ها اتاق فرار مردگان تهران است. حال برای این‌که از بین این اتاق‌های فرار متوجه شوید کدام یک برای شما و دوستانتان و خانوادتان مناسب است، در ادامه چند نوع از اتاق‌های فرار را به شما معرفی می‌کنیم.

اتاق‌های فرار خطی

در یک اتاق فرار خطی، شما تعداد زیادی معما در اختیار دارید که یک ریتم خطی برای حل آن‌ها وجود دارد. به این صورت که تا زمانی که سرنخ قبلی را نیافته و معما را حل نکرده‌اید، نمی‌توانید سرنخ بعدی را ببینید. همه سوالات یکی پس از دیگری مطرح می‌شوند. همچنین در این نوع اتاق‌های فرار، ممکن است چندین اتاق فرار قبل از رسیدن به هدف نهایی وجود داشته باشد. اما زمانی می‌توانید درب اتاق بعد را باز کنید که تمام معماهای اتاق قبلی را حل کرده باشید.

این نوع اتاق‌های فرار برای تیم‌های کوچک عالی هستند و همچنین افراد مبتدی نیز می‌توانند به راحتی از آن‌ها لذت ببرند؛ زیرا بازیکنان نیازی نیست درگیر جزئیات شوند.

اتاق فرار مردگان تهران

اتاق‌های فرار غیرخطی

این نوع اتاق‌های فرار غیرخطی برای گروه‌های بزرگ مناسب هستند. تعداد افراد می‌تواند بسته به اندازه اتاق فرار متفاوت باشد، اما درکل گروه‌ها می‌توانند ۱۰ نفری باشند. لازم است که هر عضو گروه کاری را برعهده بگیرد تا معماها سریع‌تر و راحت‌تر حل شوند. معمولا این گونه اتاق‌های فرار شامل چندین معما کوچک هستند که به هم پیوسته و شما را به معمای بزرگ‌تری می‌رسانند.

اتاق‌های فرار ترکیبی

می‌توان گفت که اتاق فرار مردگان تهران نیز از همین نوع است. همانطور که می‌توان از اسمش متوجه شد، اتاق‌های فرار ترکیبی به طوری طراحی شده‌اند که تعادلی بین دو نوع اتاق فرار قبلی را به نمایش می‌گذارد. در این نوع اتاق‌های فرار جایی به نام گلوگاه وجود دارد که با حل آن به تعداد کمی معمای کوچک می‌رسید. پس از حل آن‌ها به یک معمای بزرگ دیگر خواهید رسید. معماهای اتاق فرار ترکیبی از ساده به دشوار تغییر می‌کنند.

سناریوی اتاق فرار مردگان تهران

بیل ویکینز همراه دختر و همسرش در یک آزمایشگاه شخصی زندگی می‌کرد. بیل علاقه عجیبی به ترکیب DNA انسان و حیوان داشت و در طی یکی از آزمایشاتش موجودات عجیبی را پدید می‌آورد. این موجودات همسر او را می‌کشند و دخترش را گروگان می‌گیرند. شما و هم تیمی‌هایتان وظیفه دارید به بیل کمک کنید تا دخترش را از چنگ این موجودات نجات دهد.

چگونگی دسترسی به اتاق فرار مردگان تهران

آدرس اتاق فرار مردگان تهران از این قرار است؛ تهران, تهرانپارس غربی، بلوار آیت الله خوشوقت، فرجام شرقی، قبل از بلوار علیرضا ناهیدی، پلاک 6 طبقه سوم بالای سفر خانه جانان.