تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

گردش در اماکن جدید که از نظر فرهنگ و ساختار شهری با محل زندگی ما متفاوت باشد، یکی از بهترین تجربه‌هایی است که هر کس می‌تواند در طول عمر خود کسب کند. بسیاری از هم‌وطنان ما کشور ترکیه را برای کسب این تجربه انتخاب می‌کنند. انتخاب شهر و استان‌های متفاوت کشور ترکیه بر اساس اهداف گردشگری افراد انجام می‌شود.

برای مثال اگر قصد دارید اماکن تاریخی و مذهبی ترکیه را ببینید باید به بورسا بروید. اما اگر از طرف‌داران تفریحات مدرن و حیات شبانه هستید پیشنهاد ما به شما مکان دیگری است. ازمیر از پررونق‌ترین و تفریحی‌ترین استان‌های ترکیه است. یکی از شهرهای این استان شهر چشمه است که به داشتن حیات شبانه خود معروف است. در شهر چشمه نیز می‌توانید به چشمه مارینا بروید تا مسحور زیبایی و امکانات بی‌بدیل آن بشوید. ما در این مقاله از مجله گردشگری هم اقلیم قصد داریم درباره چشمه مارینا و امکانات آن بیشتر توضیح بدهیم. پس تا انتهای مطلب با ما باشید.

اجاره روزانه خانه در تهران

ازمیر، شهر تفریحات مدرن

ازمیر بعد از استانبول و آنکارا سومین استان بزرگ کشور ترکیه است. این استان به علت داشتن پتانسیل‌های بالای از قطب‌های تجاری، تفریحی و صنعتی ترکیه به شمار می‌رود. این شهر در ساحل دریای زیبای اژه قرار دارد که همین موضوع به‌خودی‌خود منظره‌های رویایی را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورد. اگر کمی بیشتر به ازمیر دقت کنید ساختار آن به‌گونه‌ای است که شهر با شیبی ملایم بر روی کوه ساخته شده است و حالت پلکانی دارد.

ازمیر یکی از استان‌های سرزنده و شاداب کشور ترکیه است؛ در شهرها و دهکده‌های مختلف این استان سالانه جشنواره‌های زیادی برگزار می‌شود که گردشگران زیادی را از سرتاسر جهان به خود جلب می‌کند. ازمیر یکی از استان‌هایی است که حیات شبانه در آن جریان دارد؛ شهر چشمه یکی از شهر‌های استان ازمیر است که به حیات شبانه خود معروف است. سالیانه تعداد زیادی از گردشگران به این شهر می‌آیند تا از امکانات رفاهی مدرن و جذاب آن لذت ببرند.

چشمه مارینا

چرا شهر چشمه را انتخاب کنیم؟

اگر قصد سفر به شهر چشمه را دارید فصل تابستان را برای سفر انتخاب کنید. هرساله در ماه جولای جشنواره موسیقی بین‌الملل در این شهر برگزار می‌شود که تجربه‌ای منحصربه‌فرد را برای گردشگران رقم می‌زند. بازیگران و خوانندگان معروف ترکیه در این ماه زیاد به شهر چشمه می‌آیند؛ بنابراین اگر خوش‌شانس باشید ممکن است آن‌ها را نیز ببینید. جالب است بدانید زیبایی‌های شهر ازمیر فقط به فستیوال‌های آن ختم نمی‌شود؛ یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری شهر چشمه، دهکده‌های بندری آن است. از معروف‌ترین این دهکده‌ها «چشمه مارینا» است. با ما همراه باشید تا با این دهکده شگفت‌انگیز آشنا شوید.

چشمه مارینا، سرزنده و مدرن

این دهکده یکی از سرزنده‌ترین دهکده بندری‌های شهر چشمه است که گشت‌وگذار در آن‌ها بسیاری را مسحور خود کرده است. بافت ساختاری دهکده تلفیقی از مدرنیته و بافت سنتی است که برای می‌توانید در آن برای هر سلیقه‌ای تفریحی پیدا کنید. چشمه مارینا یکی از پر جنب و جوش‌ترین بندرهای ازمیر است که با شهر زیبای چشمه ادغام شده است. همچنین این مارینا یکی از مهم‌ترین اسکله‌های دریای مدیترانه شرقی به شمار می‌رود. در این دهکده پروژه‌ای بزرگ تحت عنوان پروژه مارینا در حال انجام است؛ در مرکز این پروژه مجتمع‌های تفریحی و تجاری زیادی وجود دارند که توسط IC İÇTAŞ İNŞAAT ساخته شده است.

عبارت مارینا به معنی محلی برای توقف قایق‌ها است. بهتر است بدانید که این دهکده خدماتی فراتر از محلی برای توقف قایق‌ها به افراد ارائه می‌کند. این بندر ظرفیت بالایی برای توقف قایق‌ها در دریا دارد و می‌تواند تا 400 قایق را در خود جای بدهد؛ همچنین می‌تواند 100 قایق را نیز در خشکی خود اسکان دهد. این ظرفیت‌ها برای یک دهکده بندری فوق‌العاده است. این بندر 4 اسکله دارد و به‌عنوان مکانی برای استراحت قایق‌ها و کشتی‌هایی به شمار می‌رود که بین مسیر مدیترانه جنوبی و استانبول در رفت‌وآمد هستند. در این بندر برای حوادث دریایی مثل سونامی‌ها و موج‌های با ارتفاع زیاد نیز تمهیداتی چیده‌اند؛ از جمله این تمهیدات می‌توان به موج‌شکن 230 متری آن اشاره کرد که می‌تواند از جان شهروندان در برابر حوادث دریایی محافظت کند. بارانداز گسترده این بندر 379 متر بوده که 5 متر نیز عمق دارد.

چشمه مارینا

امکانات تفریحی چشمه مارینا

همان‌طور که گفتیم این بندر خدماتی فراتر از مکانی برای استراحت قایق‌ها ارائه می‌کند. اگر اهل انجام تفریحات مدرن هستید، این دهکده برای شما بهترین جای ممکن است. از جمله امکانات تفریحی این دهکده بندری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سوارشدن به قایق‌های بادبانی و هدایت آن‌ها در دریای زیبای اژه
  • کافه‌های دهکده که دارای مناظری زیبا و خیره‌کننده هستند.
  • خرید از فروشگاه‌های دریایی
  • رستوران‌های مختلف دهکده که طبخ غذاهای سنتی و مدرن را در دستور کار خود قرار دارند. اکثر این رستوران‌ها چشم‌اندازی زیبا از دریای اژه را به شما نشان خواهند داد.
  • بوتیک‌های خرید زیبا و مدرن
  • گردش شبانه در دهکده که شاید نظیر آن را ندیده باشید.
  • جشنواره‌های موسیقی که در زمان‌های خاصی در دهکده برگزار می‌شوند.
  • ماهیگیری
  • استفاده از کشتی و قایق‌های تفریحی؛ به گفته گردشگران حاضر در این منطقه، صاحبان قایق‌های تفریحی با رویی گشاده از گردشگران استقبال و از تمهیدات امنیتی و حفاظتی آن‌ها نیز اطمینان خاطر حاصل می‌کنند. تعدادی از این قایق و کشتی‌ها امکاناتی نظیر غواصی و کاوش در دریای اژه را نیز ارائه می‌کنند.
  • قدم‌زدن در هوای آزاد و اسکله زیبای بندر
  • گشت‌وگذار شبانه؛ چشمه مارینا از جمله مناطقی است که حیات شبانهٔ خیره‌کننده‌ای دارد. در واقع این دهکده در شب‌ها زنده می‌شود و با نورپردازی‌های فوق‌العاده، غذاهای لذیذ، کافه و رستوران‌های مدرن و زیبا و… تجربه‌ای به‌یادماندنی را برای دیگران رقم می‌زند.
  • عکاسی؛ ممکن است شما نیز به عکس‌هایی از بلاگرهای معروف و یا افراد دیگر برخورده باشید که لوکیشن آن‌ها این دهکده است. شما می‌توانید در جای‌جای این چشمه عکس‌های به یاد ماندنی‌ای بگیرید.
  • قایقرانی؛ طول قایق‌های تفریحی این مارینا از 6 متر تا 60 متر است.

چشمه مارینا

8 دلیل انتخاب چشمه مارینا

جالب است بدانید این دهکده افتخاراتی را نیز در عرصه گردشگری کسب کرده است که خالی از لطف نیست که به آن‌ها نیز اشاره کنیم:

  1. برنده جایزه ارائه خدمات و امکانات پنج‌ستاره به مشتریان در ترکیه
  2. شیک‌ترین و پرجنب‌وجوش‌ترین بندر تاریخی در مدیترانه
  3. فاصله یک‌ساعته ازمیر از اسکله‌های لوکس مارینا
  4. دسترسی قایقرانان چشمه به 300 جزیره در دریای اژه
  5. طراحی و اجرای پروژه The Cesme Marina Privilage I Am Happy Here باانگیزه ایجاد تجربه‌ای لذت‌بخش از اقامت و استفاده از اسکله‌های چشمه
  6. دریافت جایزه «بهترین معماری» جشنواره Jachthaven Bruinisse در هلند سال 2014
  7. دریافت جایزه «بهترین سرمایه‌گذاری توریستی» جشنواره Jachthaven Bruinisse در هلند سال 2014
  8. دریافت جایزه بین‌المللی طراحی Jack Nichol به‌پاس ساخت زیرساخت‌های حمل‌ونقل آبی (PIANC) در سال 2014

طرح PIANC مارینا یکی از طرح‌های بسیار سازماندهی شده در این بندر پیاده شده است. در این طرح اماکن تفریحی بر اساس برنامه و طراحی‌های متناسب با محیط‌زیست آماده شدند. دقت به جزئیات و پارامترهای زیباشناسی دقیق، بندر مارینا را در بین رقیبان خود یک‌سروگردن بالاتر کشید و این بندر جایزه را از آن خود کرد.

همان‌طور که در چند سطر قبل مشاهده کردید، این چشمه مارینا دارای ویژگی‌های شاخصی است که باتکیه‌بر آن‌ها سالیانه تعداد زیادی توریست را مجاب می‌کند تا به آن سفر کنند.

چشمه مارینا

سخن آخر

ازمیر به‌ عنوان سومین استان بزرگ کشور ترکیه یکی از مقاصد گردشگری بزرگ آن است که سالانه تعداد زیادی از گردشگران به سمت خود جذب می‌کند. ازمیر شهری است تقریباً پلکانی که در ساحل زیبای دریای اژه قرار دارد. شهر چشمه یکی از شهر‌های استان ازمیر است که به علت داشتن حیات شبانه زیبا بسیار موردتوجه قرار گرفت.

شهر چشمه دارای تعداد زیادی بندر است که به‌اصطلاح به آن‌ها مارینا گفته می‌شود؛ مارینا در لغت به معنای مکانی است که کشتی‌ها در آن پهلو می‌گیرند. از بهترین بندر‌های شهر چشمه، چشمه مارینا است. این بندر با ترکیب طراحی مدرن و بافت سنتی شهر ساختاری را به وجود آورده است که می‌تواند جوابگوی گردشگران با هر سلیقه‌ای باشد. این بندر تفریحات بسیار زیاد و گسترده‌ای دارد که به عنوانی بهشتی برای افرادی که طرف‌دار تفریحات مدرن هستند به‌حساب می‌آید. از تفریحات آن می‌توان به گشت‌وگذارهای شبانه و قایقرانی اشاره کرد. همچنین این بندر جوایز زیادی را نیز به‌خاطر ارائه خدمات 5 ستاره‌اش دریافت کرده است. در مقاله بالا به طور کامل درباره تفریحات، جوایز کسب شده و… این دهکده صحبت کردیم. امیدواریم با مطالعه آن به سؤالاتی که درباره شهر چشمه و این بندر داشتید پاسخ داده باشیم.