تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

جزیره مروارید قطر یکی از جزایر مصنوعی خلیج‌فارس است. جزیره مروارید به دلیل اینکه امکانات تفریحی و رفاهی زیادی دارد؛ گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است. این جزیره با برج‌های آسمان‌خراش، هتل‌های مجلل، سواحل زیبا، کافه و رستوران‌های معروف، مراکز خرید لوکس و انواع تفریحات طرف‌داران زیادی دارد. هرساله گردشگران زیادی از سراسر دنیا به این جزیره می‌روند. در ادامه همراه ما در مجله گردشگری هم اقلیم باشید.

معرفی جزیره مروارید قطر

جالب است بدانید که پادشاه قطر در سال 2004 دستور ساخت جزیره مروارید قطر را در نزدیک دوحه صادر کرد. همچنین ساخت این جزیره مصنوعی حدود 14 سال طول کشید. سپس در سال 2018 این قطب گردشگری قطر با چهره‌ای شگفت‌انگیز و باشکوه بنا شد. جزیره مصنوعی مروارید قطر در ساحل غربی دوحه و نزدیک شهر قرار دارد. ضمناً جمعیت این جزیره حدود 33 هزار نفر است. همچنین مساحت این جزیره چهار میلیون مترمربع است.

اجاره روزانه خانه در تهران

جزیره مروارید قطر

 اگر بخواهیم معماری این جزیره را بررسی کنیم؛ باید بگوییم که جزیره مروارید 10 جزیره کوچک و متمایز دارد. هرکدام از این 10 جزیره با الهام از یک شهر مدیترانه‌ای، همانند اسپانیا یا جنوب فرانسه است. همچنین شما هر انتظاری که از یک شهر گردشگری دارید؛ بدون کم و کسر در این جزیره وجود دارد. علاوه بر این واحدهای مسکونی زیادی جهت خرید اتباع خارجی در این جزیره وجود دارد. جزیره مروارید قطر جاذبه‌های گردشگری فراوان و منحصربه‌فردی دارد که در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

بهترین زمان بازدید از جزیره مروارید قطر

ماه‌های آبان تا فروردین بهترین زمان جهت مسافرت به جزیره مروارید قطر است. این جزیره در این مواقع رطوبت کم و هوای دلپذیر و خنکی دارد. همچنین برای گردش و قدم‌زدن در جاذبه‌های گردشگری جزیره مناسب است.

بهترین مکان‌ها برای اقامت

  • مدینا سنترال (Medina Centrale)
  • پورتو عربیا (PORTO ARABIA)
  • باغ فلورستا (FLORESTA GARDENS)
  • محله قنات (The Pearl-Qatar)

جاذبه‌های گردشگری جزیره مروارید قطر

همان‌طور که می‌دانید سفر به قطر و گشت‌وگذار در جزیره مروارید خاطره تکرارنشدنی را برای شما رقم می‌زند. این جزیره جاهای دیدنی متنوعی دارد و از دیدن آن‌ها خسته نخواهید شد. جاذبه‌های گردشگری جزیره مروارید قطر عبارت‌اند از:

محله ابرج (Abraj Quartier)

جزیره ابرج معروف‌ترین جزیره است و همچنین علت این معروفیت به دلیل برج‌ها و خیابان‌های جزیره است. برج‌های هفت‌گانه این جزیره بسیار مشهور است. برج‌هایی بسیار بلند با معماری بی‌نظیر و چشم‌انداز زیبای خلیج‌فارس از ویژگی‌های دیگر است. لازم به ذکر است که بلندترین برج جزیره مروارید در این محله قرار دارد. جزیره ابرج یک مکان تجاری و اداری است و شرکت‌های بازرگانی مختلفی در این جزیره مستقر هستند.

همچنین در این جزیره پنج ساختمان 36 طبقه و دو ساختمان 42 طبقه با ارتفاع 201 متری قرار دارد. این محله امکانات مناسبی دارد و پارکینگ بزرگ هشت طبقه یکی از این امکانات است. تاجران و بازرگانان زیادی در این جزیره زندگی و رفت‌وآمد می‌کنند.

کوستا ملاذ (Costa Malaz)

کوستا ملاذ محله‌ای بکر و پر آرامش است. اگر در جزیره مروارید قطر در جست‌وجوی ویلاهای ساحلی زیبا هستید؛ پیشنهاد می‌کنیم تا به ساحل کوستا ملاذ بروید. این محله با ویلاهای بزرگ و هتل‌های خلوت و مجلل خود در جزیره خودنمایی می‌کند. ترکیب آرامش کویر و هتل‌های پرزرق‌وبرق در این منطقه بی‌نظیر است. همچنین کوستا ملاذ شباهت زیادی به شهر‌های ساحلی مدیترانه‌ای دارد. تمام مناظر و فضای گرمسیری مدیترانه‌ای دست‌به‌دست هم دادند تا جزیره‌ای زیبا را در دل خلیج‌فارس به وجود آورند.

لازم به ذکر است که در این جزیره به سواحل خصوصی و عمومی دسترسی دارید. به همین دلیل قادرید دور از عموم در ساحل مخصوص خودتان آفتاب بگیرید. شما می‌توانید در این ساحل تنی به آب بزنید و از تماشای خلیج‌فارس لذت ببرید.

جزیره مروارید قطر

باغ فلورستا (Floresta Garden)

این جاذبه گردشگری، محلی با سبک مدیترانه‌ای است. اگر همراه خانواده راهی قطر شدید؛ رفتن به این مکان دیدنی را فراموش نکنید. این جزیره کوچک امکانات رفاهی و تفریحی فراوانی دارد و در شرق ناحیه ویوا بحریا قرار دارد. مساحت باغ فلورستا نزدیک به 15 هکتار است. جمعیت کسانی که در این باغ زندگی می‌کنند حدود 5 هزار نفر است.

همچنین در این باغ سه مجتمع ویلایی سرپوشیده، 115 ویلا، 10 برج مسکونی متوسط و مرکز خرید بزرگی به نام مرکز خرید فلورستا گالریا وجود دارد. جالب است بدانید که یک زمین‌بازی مخصوص کودکان در این منطقه قرار دارد که فرزندانتان در آنجا سرگرم می‌شوند. شکی نیست که کودکانتان از بازی در این محوطه بیشترین لذت را خواهند برد.

دهکده جیاردینو (Giardino Village)

اگر قصد سفری یکی دوروزه و یا اقامتی طولانی‌مدت را دارید دهکده جیاردینو را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این محله در نزدیکی ناحیه پر رفت‌وآمد مدینا سنترال و پورتو عربیا است. در این دهکده همه نوع اقامتگاهی وجود دارد و گزینه‌های متعددی برای انتخاب شما وجود دارد. ساختمان‌های چندطبقه و خانه‌های ویلایی لوکس و معمولی با متراژهای مختلفی در این دهکده وجود دارد.

این دهکده چند سالن بدن‌سازی، یک مجتمع سرپوشیده‌ همراه با 57 ویلا، زمین تنیس، استخر، یک مرکز خرید لوکس و سالن استراحت دارد. در دهکده جیاردینو یک مدرسه بین‌المللی انگلیسی‌زبان با ظرفیت 2500 دانش‌آموز قرار دارد. این مدرسه برای تحصیل افرادی که قصد اقامت دائم در قطر را دارند وجود دارد.

ایزولا دانا (Isola Dana)

جزیره مروارید قطر تاج زرین قطر است و ایزولا دانا نگین اصلی این تاج است. این منطقه یکی از باشکوه‌ترین جاذبه‌های گردشگری دنیا است. این جزیره 9 جزیره مستقل دارد و مساحتی حدود 2 هکتار دارد. همچنین خصوصی‌ترین منطقه مسکونی در جزیره مروارید قطر است. این جزایر هرکدام یک ساحل بزرگ و یک اسکله حفاظت‌شده برای لنگر انداختن قایق‌های تفریحی دارند.

شما هر تصوری که درباره زندگی اشرافی دارید را می‌توانید در این جزیره به واقعیت تبدیل کنید. اگر به این جزیره سری بزنید شاهد خانه‌هایی هستید که شباهت زیادی به قصر پادشاهان دارند. همچنین نام این منطقه کلمه‌ای اسپانیایی به معنای جزیره و همین‌طور باارزش‌ترین مروارید دنیا است.

جزیره مروارید قطر

مدینا سنترال (Medina Centrale)

مدینا سنترال قطب پرجنب‌وجوش جزیره مروارید قطر است. این منطقه یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری قطر است. مدینا سنترال در مرکز جزیره قرار دارد. قطعاً می‌توانیم بگوییم که شلوغ‌ترین نواحی جزیره مروارید، مدینا سنترال است. مدینا سنترال محیط پویایی دارد و شما می‌توانید با پیاده‌روی در خیابان‌های این ناحیه یاد شهر‌های ساحلی مدیترانه‌ای بیفتید.

از امکانات رفاهی و تفریحی می‌توانیم به پارکینگ‌های با ظرفیت بالا، کافه و رستوران، سینما، مکان‌های مخصوص کودکان، شهره بازی و مراکز تفریحی برای بزرگسالان اشاره کنیم. همچنین پلاژهای عمومی، تراس‌ها، باغ‌ها و سایبان‌های در این منطقه وجود دارد. اگر اهل خرید باشید می‌توانید با  دست پر مدینا سنترال را ترک کنید. مدینا سنترال یک مرکز خرید وسیع و بیش از 130 فروشگاه دارد. فروشگاه‌های مدینا سنترال هم اجناس برند و هم اجناس غیر برند عرضه می‌کنند. فراموش نکنید که رستوران‌ها و کافه‌های این منطقه بسیار پرطرف‌دار است. این رستوران‌های مجلل با وعده‌های غذایی لذیذ و خوشمزه قطری، از شما به‌خوبی پذیرایی می‌کنند. همچنین در این منطقه جشن‌های گوناگونی مشاهده می‌شود که برای گردشگران جذابیت خاصی دارد.

باغ پرلیتا (Perlita Garden)

باغ پرلیتا طبیعتی زنده در جزیره است. این باغ در جنوب مدینا سنترال قرار دارد. این باغ ترکیبی از خانه‌های مسکونی و محیطی سرسبز و ویلاهای لوکس است. اقامت در این باغ حس زندگی را به شما القا خواهد کرد. باغ پرلیتا از شلوغی مدینا سنترال دور است اما به مراکز خرید دسترسی آسانی دارد.

جزیره مروارید قطر

تفریحات جزیره مروارید قطر

  • سینما نوو (Novo Cinemas)
  • مگا پلیس یا مینی پلیس (Megapolis/Minipolis)
  • کیدی زون (Kiddy Zone)
  • پله‌های پیانویی (Piano Stairs)
  • کریو سیتی (Curio City)
  • کارگاه سفالگری (Encounters Clay)
  • سالن یخی سابزیرو (Subzero Ice Lounge)
  • بازی‌کردن در زمین‌های بازی عمومی
  • خریدکردن در مراکز خرید جزیره مروارید

در آخر

هرساله مسافران زیادی از سراسر دنیا به جزیره مروارید قطر می‌روند. همان‌طور که ذکر کردیم در این مکان جاذبه‌های گردشگری زیادی وجود دارد که شما می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید. اگر قصد سفری خاطره‌انگیز را دارید ما به شما منطقه مروارید قطر را پیشنهاد می‌کنیم.