تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

سفر به استانبول در زمستان

بی شک استانبول یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در بین گردشگران ایرانی است که هرساله در روزهای مختلف سال از آن ها میزبانی می‌کند.جاهای دیدنی استانبول ، مراکز خرید و تفریحات شبانه این شهر باعث شده تا محبوبیت آن روز به روز بیشتر شود.اما سوالی که مطرح است این است که ایا سفر به استانبول در زمستان مناسب است یا خیر؟با مجله گردشگری هم اقلیم همراه باشید تا به جواب این سوال برسیم.

سفر به استانبول در زمستان

اجاره روزانه خانه در تهران

حتما ببینید : تفریحات شبانه استانبول


سفر به استانبول در فصل زمستان مزایا و معایب خاص خود را دارد،بعضی از گردشگران بر این باورند که اگر می‌خواهید سفری ارزان را تجربه کنید باید فصل زمستان را برای سفر انتخاب کنید؛اما برخی دیگر معتقدند آب و هوای سرد لذت یک سفر دلچسب را از شما می‌گیرد.در هر صورت سفر به استانبول در فصل زمستان می‌تواند یک تجربه خاص باشد.در ادامه مزایا و معایب سفر به استانبول در زمستان را خواهیم گفت.

1: سفری ارزان خواهید داشت

همانطور که اشاره کردیم مهمترین مزیت سفر در زمستان این است که قیمت ها نسبت به فصول دیگر ارزان تر هستند.اگر فصل زمستان را برای سفر انتخاب کنید ، پرواز ها و هتل های استانبول دارای قیمت مناسب تری نسب به سایر فصول هستند.

در فصل زمستان درخواست تور و پرواز استانبول کاهش شدیدی پیدا می‌کند و همین باعث می‌شود قیمت بلیط هواپیما و هتل های استانبول به شدت کاهش یابد.جالب است بدانید گاهی اوقات قیمت پرواز استانبول در فصل زمستان تا 75 درصد کاهش می‌یابد.


از دست ندهید : راهنمای سفر به استانبول


2: از شلوغی و ازدحام دور هستید

اگر از شلوغی و ازدحام بیزار هستید ، بهترین زمان سفر به استانبول برای شما فصل زمستان است.در این فصل با توجه به خلوت بودن شهر می توانید راحت تر از جاذبه های گردشگری استانبول بازدید کنید و در وقت خود صرفه جویی کنید.

3: حراج های زمستانه استانبول منتظر شما هستند

یکی از مهمترین دلایلی که استانبول را محبوب کرده ، حراجی ها و فستیوال های خرید است که در مراکز خرید بزرگ این شهر برگزار می‌شود.معمولا در هر فصل در استانبول شاهد جشنواره های خرید هستیم و فصل زمستان هم از این موضوع مستثنی نیست.

حراج استانبول

در فصل زمستان برند های معتبر دنیا در مراکز خرید استانبول حراجی های خود را برپا می‌کنند و اجناس مرغوبی که از سال قبل روی دست آن ها مانده را با قیمتی فوق العاده مناسب به فروش می‌گذارند.

معمولا اواخر آذر ماه و اوایل دی ماه حراجی های استانبول رونق زیادی می‌گیرند؛پس از جشن سال نو میلادی هم درصد تخفیف ها بیشتر می‌شود.

4: تفریحات زمستانی مهیج

شاید این مورد چندان اهمیت نداشته باشد اما به هر حال یکی از مزیت هایی است که در سفر خود در فصل زمستان می‌توانید داشته باشید.اسکی کاراتپه استانبول یکی از مهیج ترین تفریحات زمستانی در این شهر است که بسیاری از گردشگران آن را تجربه می‌کنند.محل برگزاری این اسکی حدود 3 ساعت با استانبول فاصله دارد اما می‌توانید با خرید تور یک روزه اسکی کارتاپه به راحتی خود را به آن برسانید.

استانبول زمستان

این 4 مورد از مهمترین مزیت های سفر به استانبول در فصل زمستان بودند؛حال در ادامه به معایب این سفر می‌پردازیم.

شرایط بد آب و هوایی

می توان گفت تنها عیب سفر در فصل زمستان سرد بودن آب و هوا است.در این فصل هوای استانبول بسیار سرد و خشک می‌شود و ممکن است در برخی از روزها آزار دهنده باشد.بنابراین قبل از سفر در این فصل حتما لباس های مناسب زمستان را به همراه خود داشته باشید.