تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

کریسمس در استانبول

کریسمس یکی از بزرگترین جشن های دنیا و جشن سال نو میلادی است که توسط مسیحیان جشن گرفته می‌شود.در کشور ترکیه و شهر استانبول با توجه به اینکه بیشتر مردم مسلمان هستند کریسمس به اندازه کشورهای غربی اهمیت ندارد اما به واسطه اینکه استانبول شهری توریستی و پر از گردشگر است می توانید یکی از بهترین جشن های کریسمس را در آن شاهد باشید.با هم اقلیم و یک راهنمای سفر دیگر همراه باشید.

جشن کریسمس در استانبول

کریسمس در کلیساهای استانبول

هر ساله در روز 24 دسامبر جشن کریسمس که یادآور تولد عیسی مسیج است در سراسر دنیا برگزار می‌شود.این جشن فرصت بسیار مناسبی برای سفر به استانبول و لذت بردن از جاذبه های این شهر است.در این روز ضیافت های بزرگی در استانبول برگزار می شود و هدایای جذابی نیز پخش می‌شود.

اجاره روزانه خانه در تهران

اگر می‌خواهید کریسمس خود را به بهترین شکل ممکن بگذرانید و خاطره ای خاص را برای خود رقم بزنید پیشنهاد می‌کنیم در روزهای کریسمس سری به کلیساهای تاریخی استانبول بزنید.می توان گفت این کلیساها بهترین تدارکات را برای گردشگران خارجی که برای جشن کریسمس به استانبول آمده اند ، فراهم می‌کنند.

کلیسای استانبول

یکی از بزرگترین کلیساهایی که می تواند از آن بازدید کنید کلیسای سنت آنتونی است که در 24 دسامبر از ساعت 8 صبح با خواندن سرودی،رسما جشن میلاد مسیح را شروع می‌کند.همچنین در روز بعد مراسم دیگری به چهار زبان مختلف انگلیسی،لهستانی،ایتالیایی و ترکی برگزار می‌شود.

کلیسای یادبود کریمه نیز برنامه های ویژه ای برای کریسمس دارد.این کلیسا که به کلیسای انگلستان نیز مشهور است در محله بی اوغلو واقع شده است.در ساعت 7 صبح روز کریسمس می توانید با رفتن به این کلیسا شاهد مراسم انگلیسی همراه با پایکوبی باشید.


از دست ندهید : جاهای دیدنی استانبول


جشن های خیابانی استانبول در کریسمس

شب کریسمس استانبول

در ایام کریسمس در استانبول شاهد گردشگرانی زیادی از نقاط مختلف دنیا خواهید بود که شور و حال خاصی را به شهر هدیه می‌کنند.در این روزها جشن های زیاد و متنوعی در نقاط مختلف استانبول برگزار و تورهای جذابی نیز اجرا می‌شود.نیمه شب ها می توانید در خیابان های مشهور استانبول شاهد آتیش بازی و جشن و شادی مردم باشید و در کنار آن ها به جشن و پایکوبی بپردازید.

خرید شب کریسمس در استانبول

یکی از جذاب ترین بخش های سفر به استانبول گشت و گذار در مراکز خرید آن است.همه ما استانبول را با مراکز خرید معروف و حراجی های آن ها می‌شناسیم و می‌دانیم که این شهر یکی از بهترین مکان ها برای خرید است.حال اگر این خرید در شب کریسمس باشد چه بهتر! در شب سال نو میلادی فروشگاه ها و مراکز خرید استانبول حال و هوای ویژه ای پیدا می‌کنند.

حراج مرکز خرید جواهیر

برخی از مراکز خرید در این زمان حراجی های فوق العاده ای را برپا می‌کنند تا به نوعی به مردم عیدی و هدیه بدهند.پیشنهاد می‌کنیم در شب کریسمس حتما به مراکز خرید معروف استانبول مانند مرکز خرید جواهیر سری بزنید تا علاوه بر خرید های مناسب و ارزان از یک شب شاد و مفرح لذت ببرید.

غذاهای مخصوص کریسمس در استانبول

یکی از جذاب ترین بخش های سفر به استانبول در ایام کریسمس خوردن غذاهای مخصوص آن است.غذای اصلی شب کریسمس در استانبول بوقلمون شکم پر است.رستوران های زیادی در استانبول و در شب سال نو میلادی این غذا را ارائه می‌دهند که از آن ها می توان به رستوران هانکار ، رستوران حاجی عبدالله و رستوران جهانگیر اشاره کرد.

رستوران های استانبول

البته غذاهای دیگری نیز به غیر از بوقلمون شکم پر در این رستوران ها سرو می‌شود؛به عنوان مثال رستوران شانگری-لا واقع در منطقه بشیکتاش شام شب کریسمس را با گوشت سینه گاو ، مرغ و ماهی را به طعمی ویژه به گردشگران ارائه می‌دهد.

اگر به دنبال تفریحاتی فراتر از جشن های خیابانی و رفتن به رستوران ها هستید ، پیشنهاد می‌کنیم ساعت 6 بعد از ظهر به تنگه بسفر بروید.قایق خصوصی زوو در این ساعت منتظر شماست.این قایق ساعت 6:30 بعد از ظهر تا ساعت 9 شب در تنگه بسفر حرکت می‌کند و امکانات متنوع و غذاهای لذیذی را در اختیار شما می‌گذارد.