تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

گرفتن ویزا فرانسه هرگز آسان نیست و تمام این حرص خوردن‌ها به خاطر 90 روز اقامت است! برای بعضی از افراد 90 روز اقامت با این ویزا در منطقه شینگن کافی نیست و قصد دارند به هر طریقی در این منطقه حتی به قیمت مجازت شدن بمانند. بازنگشتن به کشور‌تان پس از پایان مجوز ویزا تبعات و مجازاتی برای شما به همراه دارد که می‌تواند حتی منجر شود که تا سال‌ها نتوانید به منطقه شنگن سفر کنید.

ویزای شینگن در فرانسه

برای بیشتر ماندن وسوسه نوشید، اطلاعات شما ثبت شده است!

اولین چیزی که باید بدانید این است که افسر سفارت بر اساس اطلاعاتی که شما به آنها داده‌اید تصمیم می‌گیرد که چند روز به شما مجوز اقامت در منطقه شنگن را بدهد! از زمانی که وارد کشور فرانسه می‌شود اطلاعات ورود شما با ریز جزئیات ثبت می‌شود. یعنی در مورد اینکه چه زمانی وارد این کشور شده‌اید، با چه نوع بلیطی، چه شرکت هواپیمایی و… کاملاً اطلاع دارند. پس درصورتی‌که اقامت بیش از موعد داشته باشید حتی یک ساعت نیز در سیستم اطلاعاتی فرانسه به ثبت رسیده است.

اجاره روزانه خانه در تهران

اقامت بیش از موعد عمدی با غیر عمدی فرق نمی‌کند!

برای اداره مهاجرت فرانسه هیچ فرقی نمی‌کند که به چه دلیلی از حد مجاز اقامت خود فراتر رفته‌اید! برای مثال شاید یک فرد به دلیل بیماری نتواند فرانسه را ترک کند و در بیمارستان بستری باشد. یا یک فرد به دلیل فراموش‌کردن تاریخ به‌پایان‌رسیدن اعتبار ویزای خود از فرانسه خارج نشود. هیچ فرقی به این دو فرد و وجود ندارد و برای هر دو در سیستم تخلف اقامتی ثبت می‌شود!

هیچ کس حق ندارد قانون 90 \ 180 روز را نقض کند

نه تنها افرادی که نیاز به اخذ ویزای فرانسه دارند؛ بلکه آن اشخاصی که از کشور‌های معاف از اخذ ویزا به

فرانسه سفر می‌کنند نیز نمی‌توانند بیشتر از 90 روز در هر 6 ماه در حوزه شنگن اقامت داشته باشند.

نوع ویزا در تخلف اقامتی تاثیر ندارد

هیچ فرقی نمی‌کند که با ویزای توریستی، تحصیلی کاری و… وارد فرانسه شده باشید. درصورتی‌که مجوز اقامت شما به پایان رسیده باشد و هنوز این کشور را ترک نکرده باشید تخلف شما در سیستم ثبت می‌شود.

ویزای شینگن

پیامدهای اقامت بیش از موعد در فرانسه

به دلیل اینکه سیاست و توافق نامه مشترکی بین همه کشورهای عضو شنگن در مورد جرائم اقامت بیش از موعد وجود ندارد، هر یک از کشور‌های حوزه شینگن از جمله فرانسه نیز قوانین مختص به خود را در این مورد اجرا می‌کند.

بر چه اساسی نوع مجازات شما تعیین می‌شود

مجازاتی که کشور‌های حوزه شنگن برای اقامت بیش از موعد در نظر می‌گیرند به تعداد روز‌های تخلف شما و کشور مقصد بستگی دارد. در فرانسه نیز به همین‌طور عمل می‌شود. هر چه‌قدر تخلف شما گسترده‌تر باشد مجازات سنگین‌تری برای شما در نظر گرفته خواهد شد.

به طور مثال آلمان به داشتن سخت‌گیرانه‌ترین قوانین مهاجرتی در کل منطقه شینگن معروف است. در صورت اقامت بیش از موعد تا چندین سال اجازه ورود به این کشور را به شما نمی‌دهد. همچنین یونان به اعمال جریمه سنگین به متخلفان مهاجرتی در منطقه شینگن معروف است.

مجازت‌‌های کشور فرانسه برای متخلفان

فرانسه بر اساس قوانین مهاجرتی خود متخلفین را به مجازات‌هایی نظیر دیپورت، جرائم نقدی، عدم صدور ویزا و… را در نظر گرفته است.

تخلف کنید دیپورت خواهید شد!

قیمت ویزای شینگن می‌تواند برایتان گران تمام شود! هنگامی که در فرانسه به طور غیرقانونی اقامت کنید، به کشور خود دیپورت خواهید شد. مراحل دیپورت به پرونده شما بستگی دارد. ممکن است بلافاصله تنها در عرض چند ساعت یا پس از چند روز دیپورت شوید. از سوی دیگر، اگر در حین سپری‌کردن مدت اقامتتان درگیر فعالیت‌های شوید که از نظر قانون این کشور جرم محسوب می‌شوند؛ به‌احتمال زیاد بازداشت و اول محاکمه می‌شوید و در صورت گناهکار شناخته‌شدن، مبلغ زیادی جریمه یا زندانی خواهید شد. پس از اتمام مجازات به کشور خود دیپورت و برای چند سال دیگر اجازه ورود به این کشور و منطقه شینگن را نخواهید داشت. البته این نوع مجازات بیشتر برای کسانی اعمال می‌شود که مدت زیادی از اقامت بیش از موعد آنها گذشته باشد.

عدم صدور ویزا تا چندین سال

حتی اگر بدون هیچ گونه جریمه یا مجازاتی به کشور خود بازگردید، باید بدانید که اقامت بیش از حد مجاز در فرانسه بر روی درخواست‌های‌ بعدی شما اثر خواهد گذاشت! افسران سفارت معمولاً به افرادی که یک‌بار قوانین مهاجرتی را نقض کرده‌اند مشکوک هستند و ویزا برای آنها صادر نمی‌کنند. این مشکل در بعضی مواقع تا 10 سال ممکن است ادامه داشته باشد. در بعضی موارد نیز افراد به دلیل اینکه هم‌زمان با تخلف مهاجرتی جرم نیز مرتکب شده‌اند برای همیشه از حضور در کشور‌های این منطقه منع خواهند شد.

مجازات‌های مالی

کشور فرانسه در صورتی که تعداد روز‌های اقامت بیش از موعد شما زیاد نباشد و چندین ماه یا سال از آن نگذشته باشد مجازات‌های مالی برای شما در نظر می‌گیرد. برای مثال این کشور افرادی را که از 1 روز تا 6 ماه اقامت بیش از موعد داشته باشند را به جریمه نقدی 500 تا 2000 یورویی محکوم می‌کند.

اگر شانس با شما یار باشد مجازات نخواهید شد!

در مواردی افراد بدون هیچ مجازاتی برای تخلف اقامت بیش از موعدشان در فرانسه، به کشور خود باز می‌گرد‌اند. اگر کودک یا فردی هستید که به دلیل بیماری، ناتوانی جسمی، جنگ، بیماری فراگیر (کرونا) نتوانسته‌اید به کشور خود بازگردید، به احتمال زیاد با هیچ عواقبی برای اقامت بیش از حد مجاز مواجه نخواهید شد.

البته این موضوع زمانی صادق است که از قبل به مسئولین اداره مهاجرت این کشور خبر داده و برای تمدید ویزای فرانسه اقدام کرده باشید.

قانون 90/180 شینگن

چگونه از اقامت بیش از موعد جلوگیری کنیم؟

بسیاری از افرادی که ناخواسته با ویزای توریستی فرانسه بیش از حد مجاز اقامت دارند در مورد زمان منقضی شدن روادید خود اطلاعی ندارند یا اطلاعات آنها نادرست است! این موضوع هم به خاطر درک نادرست است قانون 90/180 شینگن است! برای درک بهتر این قانون همیشه این سؤال را از خودتان بپرسید که در 6 ماه گذشته چند روز در این منطقه اقامت داشته‌اید. به یاد داشته باشید که اولین روز اقامت شما روز ورودتان به این حوزه است، حتی اگر درست قبل از نیمه‌شب باشد.

سفر با ویزای توریستی فرانسه و درخواست پناهندگی

نمی‌توان با ویزای ویزای توریستی به فرانسه سفر کرد و پس از ورود به آنجا درخواست پناهندگی داد. در این موارد قانون دوبلین بر پرونده شما حاکم می‌شود. به این معنی که در صورت سفر به فرانسه و درخواست پناهندگی، اداره مهاجرت این کشور وظیفه رسیدگی به پرونده شما را دارد. اما باید بدانید که این کار به‌سختی تحمل درد از صفر شورع کردن است! درخواست پناهندگی نیاز به رزرو وقت از سفارت فرانسه در تهران ندارد و مستقیماً توسط اداره مهاجرت این کشور بررسی می‌شود.