تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

بازار کاوه اهواز

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری هم اقلیم شما را با بازار کاوه اهواز آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این بازار معروف در شهر اهواز در ادامه با ما همراه باشید.

اهواز مرکز استان خوزستان یکی از بهترین شهرهای ایران که جاهای دیدنی و جاذبه های گردشگری فراوانی دارد. جاهای دیدنی اهواز که یکی از شهرهای صنعتی و نفت‌خیز کشورمان است و اکثر مردمان آن به زبان عربی و فارسی سخن می‌گویند زبانزد خاص و عام است. یکی از کارهایی که میتوان در اهواز انجام داد خرید کردن است و یکی از بازارهای اهواز برای خرید سوغاتی، بازار کاوه اهواز است که در ادامه آن را به شما معرفی می کنیم.

اجاره روزانه خانه در تهران

بازار کاوه اهواز (Kaveh market) با قدمتی که به دوره‌ی پهلوی برمی‌گردد، بهشت خوش‌خوراک‌ها است. گذشته از میوه و سبزی نوبرانه‌ که تر و تازه‌اش در کاوه پیدا می‌شود، پاتوق سوغاتی‌فروشی‌ها نیز در این مکان است. مشتریان بازار کاوه اهواز بومیان منطقه و تمامی گردشگرانی هستند که در جست و جوی مواد غذایی تازه و انواع آبزیان صید روز هستند میباشد.

در خیابان کاوه اهواز اولین چیزی که می‌بینید و البته بوی آن‌ را احساس می‌کنید، ماهی و میگوی تازه است. کلوچه، خرما، رطب، شیره‌ی خرما، ارده، حلوا شکری و حلوا ارده مرغوب در بازار کاوه به‌وفور یافت می‌شود. بوی ترشی‌های خوشمزه‌ی جنوبی هم به مشام‌تان خواهد رسید.

بازار کاوه اهواز
بازار کاوه اهواز

وقتی از سمت خیابان طالقانی و ضلع غربی خیابان کاوه وارد بازار می‌شوید، سینی‌هایی پر از ماهی‌های کوچک و بزرگ که با نظم و ترتیب کنار هم چیده‌ شدند و میگوهای تازه به استقبالتان می‌آیند. حتی می‌توانید به عنوان سوغاتی از ادویه‌های خوش‌عطر این بازار تهیه کنید. در اهواز از هرکس آدرس یک عطاری خوب را بپرسید، به شما عطاری مرتضی علی را پیشنهاد می‌کنند. این عطاری بزرگ در خیابان نظامی، بین کاوه و طالقانی واقع شده و در هر ساعتی به آن سر بزنید، شلوغ است. در این عطاری از انواع ادویه‌های جنوبی تا محصولات گیاهی مثل صابون‌های گیاهی دست‌ساز را می‌توانید پیدا بکنید.

بعد از قسمت آبزیان و در امتداد این فروشندگان، بازار باطراوت و هفت‌رنگ میوه و تره‌بار شروع می‌شود. اینجا همه‌جور میوه و سبزی از سیب و پرتقال تا فلفل‌دلمه و کلم پیدا می‌‌شود. بین حجره‌های سبزی و میوه و ماهی، ویترین‌های رنگارنگ پر از ترشی و قره‌قروت خودنمایی می‌کنند.

65a9d90d 320c 4f1d a0fe cd7cd3db2092

انتهای بازار کاوه با انواع خرما و حلوا و کلوچه‌خرمایی شیرین می‌شود. شاید معروف‌ترین و محبوب‌ترین سوغات اهواز خرما باشد، اما اگر در فصل خاصی به این شهر سفر کنید، خارک و رطب هم پیدا می‌کنید. اهواز انواع مختلف خرما از جمله خرمای استعمران، خرما کبکاب، خرما زاهدی، خرما گنطار و… دارد که می‌توانید در این بازار پیدا کنید. همچنین می توانید فروشگاه های بزرگ لوازم خانگی و پوشاک را نیز در این بازار ببینید.

بازار کاوه اهواز
بازار کاوه اهواز

در این بازار کوچک شاهد حجره های کوچک و نزدیک به هم هستیم که غالب فروشندگان آن برای بهتر دیده شدن کالاها و اقلام خود، محصولات را به پیاده رو بیرون از حجره انتقال داده اند. البته به تازگی شهرداری منطقه در طی طرح ساماندهی بازار و مشاغل این منطقه به جمع آوری دست فروشان حاشیه نشین این بازار پرداخته و با کسبه ای که اقدام به انتقال کالاهای خود به پیاده رو می کنند برخورد قانونی می کند. این امر به این جهت صورت گرفته تا وضعیت بهداشتی بازار کاوه به کیفیتی مطلوب برسد.

آدرس بازار کاوه اهواز: استان خوزستان، اهواز، خیابان طالقانی و ضلع غربی خیابان کاوه (کیوان)

ساعت بازدید: از ساعت 07:00 تا 18:00 (جمعه ها تعطیل است).

هزینه بازدید: رایگان

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید: