تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

بهترین زمان سفر به کرمانشاه

کرمانشاه یکی از شهرهای پرجمعیت ایران است و در رتبه نهم از لحاظ جمعیت قرار گرفته است. این شهر در غرب ایران قرار دارد و دارای جاذبه های گردشگری بسیار زیادی است. کرمانشاه دومین پایتخت ساسانیان و همواره مورد توجه سلجوقیان بوده است. همین امر سبب پیدایش جاذبه های تاریخی و گردشگری زیادی شده است. به همین دلیل در اغلب فصل های سال، گردشگران و مسافران زیادی پرواز تهران کرمانشاه خریداری کرده و به این شهر سفر می کنند.

اجاره روزانه خانه در تهران

کرمانشاه دارای آب و هوای معتدل اما کوهستانی است زیرا از شمال به کوه های فرخ شاد و از جنوب به سفید کوه ختم می شود. این شهر بیش از 1350 متر از سطح دریا ارتفاع دارد. در دوران ساسانیان باغ های بسیار بزرگی در این شهر ساخته شد و تا مدت زیادی محل خوش گذرانی پادشاهان آن زمان بوده است. کرمانشاه آب و هوای کوهستانی دارد و ویژگی این آب و هوا این است که در بعضی از فصل ها دما به شدت کاهش پیدا می کند و سفر به این شهر در برخی از فصول سال مناسب تر است.

در این مقاله بهترین زمان سفر به کرمانشاه را بررسی خواهیم کرد.

بهار و تابستان کرمانشاه

از نطر آب و هوا بهترین زمان جهت سفر به این شهر دیدنی را می توان اوایل خرداد الی اواخر شهریور در نظر گرفت. در این ماه ها میانگین دمای کرمانشاه به 24 درجه سانتی گراد می رسد که یک دمای بسیار مناسب و مطلوب است.

این شهر رطوبت ندارد و شرجی نیست به همین دلیل تابستان های بسیار مطلوبی دارد. لازم به ذکر است که در برخی از روزهای تابستان دمای کرمانشاه به 35 درجه سانتی گراد نیز می رسد که در این روزها، کرمانشاه در گرم ترین حالت ممکن قرار می گیرد. اما اغلب اوقات دمای این شهر متعادل است. میانگین حداقل دمای این شهر به 14 درجه سانتی گراد می رسد.

اگر فصل بهار را برای سفر به این شهر انتخاب می کنید اواخر خرداد ماه زمان بسیار مناسبی است زیرا هوا به تدریج در حال گرم شدن است.

در اوایل فصل بهار هوا کمی خنک تر است و ممکن است باران های فصلی در این شهر شروع به باریدن کنند. هم چنین بادهای موسمی در این شهر در برخی از روزهای بهار شروع به وزش می کند. علاوه بر این به دلیل تعطیلات نوروزی، کرمانشاه در اوایل فروردین شاهد تعداد زیادی از گردشگران است. ازدحام و شلوغی در صف های بازدید از مکان های گردشگری ممکن است کمی آزار دهنده باشد. خنکی هوای کرمانشاه تا اردیبهشت ماه ادامه دارد و در ماه خرداد هوای کرمانشاه کم کم رو به گرما می رود.

شلوغ ترین زمان برای سفر به این شهرر اواخر بهار و اوایل تابستان است. این شهر در این فصل ها آب و هوای دلچسب و مطلوبی دارد. زیبایی طبیعت کرمانشاه در ماه های خرداد الی شهریور ماه به اوج خودش می رسد. اگر فصل های بهار و تابستان را برای سفر به این منطقه انتخاب می کنید، حتماً از طبیعت سراب نیلوفر، غار پراو، ریجاب، سراب قنبر، باغ گل ها، رودخانه های کرمانشاه، آبشار پیران و … دیدن کنید زیرا تماشای این مناطق در فصل های معتدل کرمانشاه هم چون تابستان لطف دیگری دارد.

پاییز و زمستان کرمانشاه

کرمانشاه نیز همانند سایر شهرهای کوهستانی دارای زمستان های سرد و خشکی است. در این فصل دمای هوای این شهر بسیار کاهش پیدا می کند. میانیگین دمای هوای کرمانشاه در زمستان به 1.3 درجه سانتی گراد می رسد. میانگین حداقل دما و میانگین حداکثر دما در ماه های دی و بهمن که سرد ترین ماه های سال هستند، به ترتیب 2.5 و 7.5 درجه سانتی گراد است. لازم به ذکر است که گاهی میانگین دما در این فصل به زیر صفر نیز می رسد.

علاوه بر این به دلیل شلوغی و پر جمعیت بودن این شهر، آلودگی هوا در برخی از فصل های سال بیشتر می شود. در فصل زمستان و پاییز پدیده وارونگی هوا سبب آلوده تر شدن هوای این شهر می شود. به همین دلیل سفر به این شهر در این فصل ها مقرون به صرفه تر است زیرا قیمت بلیط هواپیما و هزینه مراکز اقامتی بسیار کمتر می شود.

خلوت ترین زمان سفر به این شهر را می توان فصل زمستان دانست. آب و هوای کرمانشاه در زمستان مهم ترین عاملی است که سبب شده است تا تعداد مسافران و گردشگران کمتر از سایر فصل ها باشد. در برخی از روزهای زمستانی کرمانشاه، در جاده های اطراف یخبندان های سنگینی به وجود می آید و همزمان شدت بارش برف نیز افزایش پیدا می کند.

بهترین زمان سفر به کرمانشاه

بهترین زمان سفر به کرمانشاه جهت شرکت در جشنواره ها

یکی از دیدنی ترین جشنواره هایی که هر سال در کرمانشاه برگزار می شود، جشنواره ای است که از زنان و مردان کرد یارسان در دالاهوی تشکیل شده است. این زنان و مردان به نواختن ساز تنبور مشغول هستند. شرکت کنندگان در این جشنواره به آواز و هم خوانی اشعار مختلف می پردازند. جشنواره مخصوص کرمانشاه همه ساله و در فصل پاییز و ماه مهر برگزار می شود. اگر تماشای این جشنواره برای شما اهمیت دارد بهتر است ماه مهر را جهت سفر به کرمانشاه انتخاب کنید. این مراسم بخشی از مراسم بزرگ تر به نام مهرگان است که همه ساله در بسیاری از شهرهای ایران برگزار می شود. هدف از برگزاری این جشنواره انتقال پیام دوستی، برادی و اتحاد میان آئین یارسان و دیگر مردم جهان است.

بهترین زمان سفر به کرمانشاه براساس هزینه

همان طور که پیش تر گفته شد، کرمانشاه در اواخر بهار و اوایل تابستان شاهد بیشترین تعداد گردشگران و مسافران است. این شهر در این فصل ها بهترین آب و هوا را دارد. به همین دلیل تعداد گردشگران بیشتر از سایر فصل ها می شود. همزمان با بیشتر شدن تعداد مسافران، قیمت مراکز اقامتی و هزینه پرواز لحظه آخری نیز افزایش پیدا می کند. اما در فصل های پاییز و زمستان این شهر بسیار خلوت است زیرا هم مدارس بازگشایی می شوند و هم دمای هوا بسیار کاهش پیدا می کند. به همین دلیل بسیاری از هزینه های سفر کاهش پیدا می کند. مراکز اقامتی، بلیط ها، ورودیه مکان های گردشگری، دیدنی و … شامل تخفیف می شوند.

kermanshah3

سفر به کرمانشاه

کرمانشاه یکی از مقاصد محبوب گردشگران است. در تمامی ساعت های سفر در این شهر، می توانید مشغول باشید و از جاذبه های گردشگری متنوع کرمانشاه دیدن کنید. مکان های دیدنی این شهر به دو دسته تاریخی و طبیعی تقسیم بندی می شوند. تماشای طبیعت و باغ های این شهر در فصل های بهار و تابستان لذت بیشتری دارد.

از مهم ترین جاذبه های دیدنی این شهر می توان به طاق بستان، بیستون، گور دخمه صحنه، معبد آناهیتا، تکیه معاون ملک، طاق گرا، قوری قلعه، تالاب هشیلان، تنگ گولم، بنای تاریخی زیج منیژه، پارک کوهستان و … اشاره کرد. بسیاری از این جاذبه های گردشگری در خارج از شهر کرمانشاه و در نزدیکی آن واقع شده اند.

کرمانشاه سوغاتی های بسیار محبوبی نیز دارد. از بهترین سوغاتی های این شهر می توان به شیرینی کاک، قالی و جاجیم، نان برنجی، روغن کرمانشاهی، گیوه کرمانشاه و نان خرمایی اشاره کرد.

برای سفر به این شهر دیدنی می توانید از وسایل نقلیه مختلفی استفاده کنید. خودروی شخصی و اتوبوس های میان شهری از انواع وسایل نقلیه ای هستند که می توانید برای رسیدن به این شهر از آن ها استفاده کنید. راحت ترین راه برای سفر به شهر کرمانشاه خرید بلیط هواپیما به این شهر و استفاده از وسیله نقلیه هواپیما است. در صورت تمایل برای رزرو تور کرمانشاه می‌توانید از موتور جستجو بلیط هواپیما سفرمارکت استفاده کنید.