تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

جزایر فی فی

جزایر فی فی ، یکی از جذاب ترین جزایر در کشور تایلند است، این جزیره از کنا هم قرار گرفتن 6 جزیره دیگر در کنار هم ساخته شد است.در ادامه همراه وب سایت گردشگری هم اقلیم باشید تا با این جزیره شگفت انگیز زیبا در تایلند بیشتر آشنا شوید.

جزایر فی‌فی

اجاره روزانه خانه در تهران

کشور تایلند

کشور تایلند در خود سرزمین بکر و دست نیافته زیادی دارد جزیره هایی بیرون از آب  زیبایی این کشور را دوچندان کرده است.

و تعداد جزیره در تایلند نامشخص است گویی که هر روز زادولد می کنند.

جزایر فی‌فی

معرفی جزیره فی فی

جزیره فی فی نیز یکی از این جزایره است،که زیر مجموعه پوکت در 50 کیلومتری سمت شرق جزیره پوکت قرار گرفت همچنین  زیر مجموعه پارک ملی فی فی  نیز هست.

این جزیره با صخره آهکی بیرون از آب تشکیل شده و غار های در ساحل سفید شنی قرارگرفت که می توان در قدم زدن در سواحل از آن دیدن کنید.

این جزیره از دو قسمت تشکیل شده است، بخش کوچک تر خالی از سکنه است در بخش بزرگ تر نیز  افراد بومی و گردشگران هستند.

افراد بومی منطقه باعث پیشرفت این جزیره شده اند،زیرا که امکاناتی همچون هتل،رستوران،کافه بار هایی دنج با طراحی جذاب  است.در سواحل  باید چند ساعت صبری کرد. و غروب افتاب تماشا کرد.

جزایر فی‌فی

تاریخچه جزایر فی‌ فی

جزایر فی فی یکی از قدیمی ترین جزایره است به طوری که قبل از این دایناسور ها به زمین حکمرانی کنند.برمی گردد. قدیمی های جزیره معتقد هستند که نام جزیره از Krabi ” که یعنی ” شمشیر گرفته شده است، نام قبلی جزیره از یک اسم مالایی به نام Pulau Api-Api ” یعنی ” جزیره آتشین  می آید.

جزایر فی‌فی

جزیره های تشکیل دهنده جزیره فی فی

بزرگترین جزیره در میان شش جزیره  که قابل سکونت و توریستی است.

امکانات رفاهی بسیار نیز در جزیره وجود دارد مانند رستوران ،کافه،بانک،خودپرداز،سوپرمارکت،هتل لوکس است،و 50 درصد مردم ساکن در جزیره از دین اسلام پیروی می کنند.

کو فی فی از وقتی معروف شد که در فیلم ساحل با بازی لئوناردو دی کاپریو ساخته شد. بعد از فیلم این جزیره کوچک غیر مسکونی تبدیل به توریستی ترین منطقه جهان شد.شما برای بازدید از این جزیره کوچک باید 100 پات تایلند بپردازید.

جزایر فی‌فی

کو مای فای یکی دیگر از جزایر است که در آن درختان بامبو له فراوانی دیده می شود برای همین همچین نامی برایش در نظر گرفته شد است.

جزیره بدی با نام کو یونگ در شمال جزیره فی فی دون که ساحلی سنگ بزرگ دارد برای بازدید از ساحل اسن جزیره حتما باید از کفش یا صندل استفاده کنید.

زیرا که در سواحل این جزیره مرجان ها و جوجه تیغی هایی دریایی وجود دارند که اگر پا بر روی آنها بگذارید کار شما به بیمارستان می کشد.

بی دا نوک  و بی دا نای نام دو جزیره آخر است که در تشکیل جزیره اصلی فی فی نقش داشته اند، از سنگ آهک تشکیل شده است و در جنوب جزیره فی فی قرار گرفته است.

جزایر فی‌فی

امکانات تفریحی جزیره فی‌فی

  1.  غواصی
  2. صخره نوردی
  3. یوگا
  4. قایقرانی
  5. پرش از صخره
  6. موج سواری
  7. ماهیگیری
  8. دیدن از پرنده بسیار کمیاب : در اردبهشت به تایلند بیاید.

جزایر فی‌فی

بازید از جزیره فی‌فی

50 درصد مردم که در جزیره هستند   مسلمان هستند پس سعی کنید روی پوشش خود دقت کنید و احترام متقابل به بومیان را رعایت کنید.

در فصل بهار به این جزیره بروید زیرا که هوای مطبوع و دلنشین دارد می توانید ازآن لذت ببرید.

دسترسی به جزیره  چگونه است؟

جزیر فاصله زیادی با پوکت دارد و باید شخصی به آنجا رفت زیرا که سفر دسته جمعی ندارد،شما میتوانید سواری کشتی های سریع السیر برویددر عرض 45 دقیقه به فی فی می رسید.

یا می توانید با استفاده از قایق و کشتی عمومی راهی شوید که بلیط آن کم تر است ولی زمان را دوبرابر می کند.

جزایر فی‌فی

مقالات مرتبط