تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

پیست اسکی خوشاکو

در این مقاله قصد داریم شما را با پیست اسکی خوشاکو آشنا کنیم ، در ادامه همراه ما در مجله گردشگری هم اقلیم باشید.

پیست اسکی خوشاکو

اجاره روزانه خانه در تهران

یکی از استان های مرکزی ایران آذربایجان غربی با مرکز شهر ارومیه است. این استان تنها استان هم مرکز با کشور ترکیه است . قسمت جنوب استان کرد نشین بوده اند و به نام مکریان شناخته می شوند.به علت همجوار بودن با کشور ترکیه طبیعت زیبا و قشنگی دارد.یکی از مکانهای ورزشی تفریحی این استان زیبا ، پیست اسکی خوشاکو است.

پیست اسکی خوشاکو

پیست اسکی خوشاکو

در منطقه راژان که یکی از خوش آب و هواترین منطقه های آذربایجان غربی است و در 30 کیلومتری غرب ارومیه پیست اسکی خوشاکو قراردارد. این پیست در زمستان در شمال غرب ایران از کانون های ورزش زمستانی کشور این پیست می باشد که دارای امکانات مناسب از قبیل کوه های با شیب مناسب ، چشم انداز زیبا ، امکانات رفاهی و…است.

این پیست زیبا و زمستانی شهر ارومیه هر ساله با آمدن سرما و بارش برف پذیرای اسکی بازان داخلی و خارجی و گردشگران و مسافران می باشد. همچنین پذیرای کشورهای علاقه مند به ورزشهای زمستانی هم می باشد.

پیست اسکی خوشاکو

پیست اسکی که در شمال غرب ایران است با 50 هزار متر مکعب و پوشش گیاهی مناسب قابل استفاده در تابستان به عنوان پیست اسکی روی چمن هم می توان بازدید کرد.پیست خوشاکو در ارتفاع 2800 متر از سطح دریا و 1200 متر طول دارد.

امکانات رفاهی

پیست اسکی خوشاکو

این پیست زیبا سه تله سیژ و تله آموزشی دارد.همچنین اگر لوازم اسکی ندارید اما دوست دارید اسکی بازی کنید می توانید لوازم اسکی را با قیمت مناسب اجاره کنید.اگر هم گرسنه شدید پایین پیست یک رستوران شیک و تمیز وجود دارد که ساندویچ ساده ، چای ، نسکافه به مشتریان عرضه می کند.همچنین سرویس بهداشتی هم در این مکان وجود دارد.

هتلی هم در نزدیکی پیست برای اقامت گردشگران و ورزشکاران وجود دارد که مربیان و اسکی بازان می توانند در این هتل به اقامت داشته باشند.البته این هتل قدیمی است و کیفیت مناسبی ندارد پس بهتر است هتلی درون شهر برای اقامت انتخاب کنید.

چطور به پیست اسکی خوشاکو برویم؟

برای رفتن به پیست 2 مسیر وجود دارد

مسیر1: از ارومیه که بروید، جاده انهر به سمت ترگور بروید.بعد از سه راه 14 شهید به سمت چپ بروید تا به جاده روستای خوشاکو برسید.

مسیر2: از ارومیه که بروید سمت تفریگاه بند بروید.از سد شهر چای و روستای راژان به سمت راست بروید تا پس از شهر سیلوانا و روستای برده سور به جاده روستای خوشاکو بروید.

در فصل زمستان به علت برف در جاده ها حتما از تجهیزات زمستانی مثل زنجیر چرخ استفاده کنید و همراه خود حتما لوازم ضروری را داشته باشید تا دچار مشگل نشوید.


آدرس: ایران  ، استان آذربایجان غربی ، 30 کیلومتری غرب ارومیه، منطقه راژان ، روستای خوشاکو

ساعت کاری: روزهای تعطیل از ساعت 9 تا 16