تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

آیا تابه‌حال با تور سفرکرده‌اید؟ قرار نیست حتماً تجربه سفر شما با تورلیدرهای ماهر در سفرهای خارجی دنبال شود. شما می‌توانید در ایران عزیز هم حتی با تورهای ایران‌گردی هم‌سفر شوید. شاید با خود بگوید فرصت سفر رفتن در روزهای غیر تعطیل مثل ایام نوروز و تابستان را نداریم. باید بگویم تورهای یک‌روزه شمال گردی یکی از ایده ال ترین انتخاب‌های برای شما خواهد بود. به این خاطر که در آخر هفته‌ها این تورها برگزار می‌شود یا در ایام تعطیلات رسمی بین هفته شما با آن ها هم‌سفر خواهید شد.

از سوی دیگر به مکان‌های بکری سفر خواهید داشت که هیچ‌گاه در سفر به شمال آن را تجربه نکرده‌اید. در آخر هم باید از مزیت‌های هم‌سفر شدن با دوستان جدید و تجربه کردن یک سفر گروهی برای شما بگویم که در نوع خود بی‌نظیر است. در ادامه قصد داریم برخی از مکان‌های دیدنی شمال که قرار است با یک تور یک‌روزه در پیش روی شما باشد برای شما بگویم. پس با ما همراه شوید چون قرار است از جاهای دیدنی بابلسر یا از اینکه ماسال کجاست و آشنایی با قلعه رودخان برای شما بگویم

اجاره روزانه خانه در تهران

ییلاقات ماسال سوچاله

تورهای یک‌روزه شمال گردی

تور شمال گردی یکی از تورهای طبیعت گرد به شمار می‌آید. شما می‌توانید به‌صورت گروهی یا انفرادی این تور را تجربه کنید. وعده‌های غذایی آماده، پرداخت هزینه ورودی شما به مکان‌های تفریحی، هزینه رفت‌وآمد از مقصد تا مبدأ و هزینه‌های رفت‌وآمد بین‌شهری بخشی از مزیت‌های هم‌سفر شدن با تورهای شمال گردی است.

جاهای دیدنی بابلسر را می‌شناسید؟

همین‌که در جاده‌های شمالی به گشت‌وگذار بپردازید حال و هوای شما عوض خواهد شد؛ اما اگر به بابلسر سفر داشتید از یاد نبرید که در این شهر مکان‌های بسیاری ازجمله پل معلق بابلسر، منطقه‌ توریستی کرفون، منطقه ساحلی میرود بابلسر، رودخانه بابلرود، آبشار شی الیم، روستای گالشکلا، باغ وحش بابلسر، سد لاستیکی بابلسر و امامزاده ابراهیم بابلسر چشم‌انتظار شما است.

ماسال کجاست

 سوغاتی‌های خوشمزه بابلسر

از صنایع‌دستی تا شیرینی‌های خوشمزه و خوراکی‌های محلی بابلسر را می‌توانید با خود به شهر و دیارتان ببرید. صنایع‌دستی نظیر حصیربافی، منبت‌کاری، عروسک‌های محلی، معرق‌کاری، گلیم‌بافی، زیلو و ده‌ها کاردستی دیگر بخشی از انتخاب شما خواهد بود. همچنین می‌توانید انواع ترشیجات محلی، زیتون و فراورده‌های آن، سبزی محلی، کلوچه و ماهی شمال را برای دوستان و اقوام خود به‌عنوان سوغاتی خریداری کنید.

 ماسال کجاست؟

ییلاقات ماسال کجاست؟  اگر می‌خواهید به ماسال بروید در همین ابتدا باید بگویم قرار است که پا به بهشت ایران بگذارید. ماسال شاید یک شهر کوچک در شمال غرب رشت در مرکز استان گیلان باشد؛ اما آب‌وهوای بکر و طبیعت بی‌نظیر آن سالان توریست‌ها و گردشگران بسیاری را به سمت خود می‌کشاند. ماسال مکان بی‌نظیری برای پناه گاه امنی برای فرار کردن از آلودگی‌های شهر و دنیای مدرن و ماشینی محسوب می‌شود. شهر ماسال در ۶۰ کیلومتری شهر تالش و ۵۵ کیلومتری رشت در مرکز استان گیلان قرار دارد. این شهر تا تهران، حدود ۳۸۰ کیلومتر فاصله دارد و برای رسیدن به آن باید حدود پنج ساعت رانندگی کنید.

ییلاق ماسال اولسبلانگاه

 در ارتفاع ۱۴۹۰ متری از سطح دریان و در ۲۷ کیلومتری شمال غرب شهر ماسال واقع‌شده است. نام این ییلاق یعنی محل روییدن درخت ممرز پس شما شاهد درختان ممرز، اولس یا «شَرَم» که بین ۱۵ تا ۲۵ متر رشد می‌کند در این ییلاق خواهید بود. در این ییلاق تا دلتان بخواهد گوشت تازه، نان، تخم‌مرغ، شیر، کره و پنیر محلی می‌توانید نوش جان‌کنید.

ییلاقات ماسال سوچاله

یکی دیگر از معروف‌ترین ییلاقات ماسال سوچاله است که پس از اولسبلنگاه واقع‌شده است. این منطقه تفریحی در ۲۵ کیلومتری جنوب ماسال و در فاصله ۱۸۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد. سوچاله به مکانی گفته می‌شود که در آن گیاه گلپر و خنجری می‌روید. البته ییلاقات دیگری نظیر ییلاق تلارگاه ماسال، ییلاق شنبه راه ماسال، ییلاق خندیله پشت ماسال، ییلاق ملومه بند ماسال، ییلاق اسپی دشت ماسال و چندین ییلاق دیگر برای پذیرایی از شما عزیزان مهیا است.

ماسال کجاست

آیا تابه‌حال به قلعه رودخان رفته‌اید؟

قرار است با شما در مورد یکی از دژهای تاریخی و نظامی ایران بگویم. پس با ما به شهرستان فومن سفر کنید چون قرار است در میان انبوهی از درختان جنگلی یک قلعه مستحکم و پایدار را به شما معرفی کنیم. این قلعه در دل خود رازهای مگوی بسیاری را پنهان کرده است که همین امر دلیل اصلی بازدید از آن به شمار می‌آید. اگر به ۲۰ کیلومتری جنوب غربی فومن در نزدیکی روستای رودخان، بر فراز ارتفاعات جنگلی منطقه حیدر آلات بروید شاهد قلعه‌ای خواهید بود که در ارتفاعی بین ۶۵۵ تا ۷۱۵ متر از سطح دریا واقع‌شده است.

چرا قلعه رودخان برای بومی‌ها و گردشگران جذاب است؟

شاید با شنیدن نان قلعه شما هم قدری احساس ترس کنید چون داستان‌های رمزآلودی همیشه پشت پرده است. قلعه رودخان هم از این قاعده مستثنا نبوده و مردم بارها به وجود جن و ارواح در این قلعه اشاره داشته‌اند. در نزدیکی این قلعه رودخانه‌ای به نام رخون قرار دارد و اصل نام این قلعه از این رودخانه وام گرفته است. رخون به معنی رود خون است. البته نام‌های دیگری چون حسامی، سکسار، سگسار و سگسال برای این قلعه اسرا آمیز توسط بومی‌ها عنوان‌شده است. حتماً برای تماشای این قلعه عجیب کفش مناسب به پا داشته باشید چون قرار است ۱۶۰۰ پله را طی کنید. البته در طی کاوش‌های باستان‌شناسی در امتداد دیوارها و برج‌ها تنها ۹۳۵ پله از زیرخاک بیرون کشیده شده است به همین خاطر نام دیگر این قلعه را هزار پله گذاشته‌اند.

کلام آخر پیرامون تورهای شمال گردی

با خواندن این مطلب قطع به‌یقین با خودخواهید گفت. باوجوداین همه مکان‌های بکر و تماشایی چرا همیشه سفر به شمال منتهی به دریا و هتل شده است. باید به شما بگویم شما تجربه‌های بهتری را در طول سفر کسب خواهید کرد اگر یک تور لیدر ماهر با شما هم‌سفر باشد.

تماشای مکان‌های بکر، خوردن غذاهای خوشمزه محلی، صرف هزینه کم و آشنا شدن با هم‌سفران و دوستان جدید از مزیت‌های هم‌سفر شدن با تورهای گروهی است که صدالبته این امر به‌صورت خصوصی و انفرادی هم برای شما عزیزان مهیا است. امید است مطالب ارائه‌شده در راستای جاهای دیدنی بابلسر و رسیدن به اصل مطلب که ماسال کجاست و آشنایی بیشتر با قلعه رودخان برای شما عزیزان مؤثر واقع‌شده باشد.