تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

آبشار بیشه لرستان

لرستان یکی از استان های بسیار زیبا و دیدنی کشور ایران است که جاذبه های گردشگری متنوع و حیرت انگیزی را در خود جای داده است.برخی از گردشگران لرستان را به عنوان بهشت جاذبه های طبیعی ایران می شناسند.لرستان علاوه بر جاذبه های طبیعی یکی از شهرهای تاریخی و پر فراز و نشیب کشورمان ایران است.یکی از دیدنی های استان لرستان آبشار بیشه لرستان است که در این مطلب از مجله گردشگری هم اقلیم به معرفی آن می پردازیم.

آبشار بیشه

اجاره روزانه خانه در تهران

آشنایی با آبشار بیشه لرستان

همانطور که گفتیم آبشار بیشه لرستان یکی از دیدنی های این استان است که گردشگران زیادی را از سراسر کشور به سمت خود می کشاند.این آبشار زیبا در بین جنگل های بلوط و کوه های زاگرس واقع شده و می تواند ساعاتی دلچسب و تکرار نشدنی را برای گردشگران رقم بزند.به جرات می توان گفت این مکان یکی از بهترین مکان های گردشگری برای دوست داران طبیعت است.در اطراف آبشار بیشه لرستان امکانات رفاهی خوب و مناسبی هم برای گردشگران تدارک دیده شده و بازدید کنندگان می توانند یک روز لذت بخش را در این مکان بگذرانند.

آبشار بیشه دارای 48 متر ارتفاع است و یکی از بلند ترین آبشار های ایران محسوب می شود.آب این آبشار  پس از رسیدن به زمین حدود 10 متر مسیر را طی می کند وسپس به رودخانه سزار می رسد.


همچنین بخوانید : دریاچه گهر لرستان


تاج آبشار دارای 20 متر ارتفاع است و منبع تامین آب آبشار چشمه هایی هستند که در نزدیکی آن وجود دارند.برای رسیدن به آبشار بیشه لرستان می بایست از حدود 35 کیلومتر به سمت شهر درود حرکت کنید و سپس حدود 65 کیلومتر به سمت شهر خرم آباد در حرکت باشید.

نکته جالب در مورد آبشار بیشه لرستان این است که به عنوان چهل و هشتمین اثر ملی ایران در سال 1387 توانست در فهرست میراث طبیعی ایران قرار گیرد.

تفریحات آبشار بیشه لرستان

آبشار بیشه لرستان

در این آبشار علاوه بر بازدید و لذت بردن از چشم انداز زیبا و شگفت انگیز می توانید از تفریحات متنوعی هم استفاده کنید و لذت ببرید.برخی از تفریحاتی که می توانید در آبشار بیشه تجربه کنید را در ادامه معرفی خواهیم کرد.

پیک نیک : یکی از بهترین تفریحاتی که می تواید در آبشار بیشه لرستان تجربه کنید پیک نیک رفتن است.پیشنهاد می کنیم غذای مورد علاقه خود را درست کنید و با خود به کنار رودخانه ببرید  و میل کنید و یا اینکه در کنار رودخانه اقدام به پخت یک غذای سبک و خوشمزه کنید.اما توجه داشته باشید که به طبیعت آسیب نزنید و زباله های خود را جمع کنید.برای پیک نیک امکاناتی در کنار رودخانه در نظر گرفته شده است که می توانید از آن ها استفاده کنید.

گشت و گذار در روستای بیشه : روستای بیشه نیز به خودی خود بسیار دیدنی است.بنابراین پیشنهاد می کنیم از این روستا بازدید کنید و با مردم محلی آن کمی گفت و گو کنید.

از شنا کردن در این منطقه خودداری کنید!

شنا در آبشار بیشه

در نقاط مختلفی از این منطقه تابلوهای شنا ممنوع را خواهید دید اما با این وجود برخی از افراد باز هم به شنا کردن می پردازند.از شما عزیزان خواهشمندیم به تابلوها توجه کنید و قوانین را رعایت کنید تا نسل های بعد از ما هم بتوانند به راحتی از طبیعت لذت ببرند.

بهترین زمان سفر به آبشار بیشه

بهترین زمان برای سفر به آبشار بیشه لرستان که یکی از جاهای دیدنی ایران است فصل بهار می باشد.در کل استان لرستان استانی چهار فصل است که می توانید در هر زمان از سال به آن سفر کنید و لذت ببرید اما به دلیل اینکه آبشار بیشه در منطقه ای کوهستانی قرار دارد در زمستان دارای آب و هوای بسیار سرد است به همین دلیل سفر به آبشار بیشه لرستان در فصل زمستان به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

آبشار

چگونه به آبشار بیشه لرستان برویم؟

برای رفتن به آبشار بیشه لرستان می توانید از ماشین شخصی و یا قطار استفاده کنید.

سفر با ماشین شخصی : اگر قصد سفر به آبشار بیشه با ماشین شخصی را دارید باید بدانید که مسیر سختی پیش روی شماست.برای رسیدن به این آبشار باید می توانید از سمت شهر خرم آباد و یا شهر درود اقدام کنید.در شهرهای درود و خرم آباد تابلوهای آبشار بیشه را خواهید دید که شما را هدایت می کنند.لازم به ذکر است مسیر شهر درود نسبت به خرم آباد 20 کیلومتر طولانی تر است.

سفر با قطار : یکی از امکانات خوبی که در منطقه آبشار بیشه لرستان وجود دارد خط راه آهن است.این راه آهن از بین کوه های زاگرس می گذرد و چشم اندازهای بسیار جذابی را به گردشگران هدیه می دهد.برای رسیدن به آبشار بیشه می توانید از راه آهن شهرستان درود استفاده کنید.زمانی که در ایستگاه از قطار پیاده شدید تابلوهای راهنمایی در مسیر وجود دارد که شما را برای رسیدن به آبشار بیشه راهنمایی می کنند.


همچنین بخوانید : سفر به کیش با قطار


در فصل بهار بهترین آب و هوا و شرایط جوی را در این منطقه شاهد خواهید بود.فصل تابستان و پاییز نیز برای سفر به این آبشار مناسب هستند و آبشار و طبیعت اطراف آن در این فصول دیدنی و زیبا می شوند.