تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

مرز ترکیه کی باز می شود ؟

ترکیه یکی از کشورهایی است که عبور و مرور ایرانی ها به آن بسیار زیاد بود و بسیاری از افراد ایرانی برای گردشگری،تجارت و یا کارهای اقامت خود به این کشور سفر می کردد اما همانطور که می دانید در پی شیوع ویروس کرونا در ایران این کشور خیلی سریع مرزهای خود با ایران را بست تا بتواند از شیوع این ویروس در ترکیه جلوگیری کند که متاسفانه موفق هم نبود.تصمیم بستن مرزها برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا تصمیم درستی بود اما سوالی که امروز در ذهن بسیای از مردم است این است که مرز ترکیه کی باز می شود ؟با مجله گردشگری هم اقلیم همراه باشید.

حقیقت این است که هنوز تاریخ دقیقی برای باز شدن مرزهای ایران و ترکیه اعلام نشده اما صحبت هایی که در این باره شده نشان می دهد به احتمال فراوان مرزهای این دو کشور تا پایان ماه رمضان که با اوایل خرداد مصادف می شود بسته خواهد بود.

اجاره روزانه خانه در تهران

بر طبق تحقیقات صورت گرفته از سوی اعضای صنف گردشگری و کارشناسان این صنف و طبق اطلاعاتی که از کشور ترکیه رسیده به احتمال فراوان مرزهای ترکیه و ایران اواخر خرداد یا اوایل تیر 99 باز می شود و مسافران ایرانی می توانند همانند گذشته سفرهای خود به کشور ترکیه را انجام دهند و برنامه های مسافرتی خود را از سر بگیرند.

مرز ترکیه کی باز می شود

پیامد های بسته شدن مرزهای ایران و ترکیه

حال که به پاسخ این سوال که مرز ترکیه کی باز می شود رسیدیم بهتر است کمی درباره پیامد های ناشی از بسته شده مرزهای ایران و ترکیه بیندازیم.

همانطور که گفتیم این تصمیم برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تصمیم درستی بود اما واقعیت این است که پیامد های منفی این تصمیم نیز بسیار زیاد بود.هم کشور ایران و هم کشور ترکیه پس از این تصمیم از لحاظ تجاری و گردشگی ضررهای زیادی را متحمل شدند.ضرر کشور ترکیه در پی بستن مرزهای خود رو به ایران به قدری بود که برخی از نمایندگان صنوف شهر وان از مقامات ترکیه درخواست کردند تا زمانی که مرزهای ترکیه رو به ایرانیان باز شود به مردم هر وان از لحاظ معیشتی کمک شود.

از طرف دیگر تمامی مراکز خرید،فروشگاه ها،رستوران ها و کافه ها و هتل های شهر های توریستی ترکیه به خصوص شهر استانبول که ایرانیان زیادی به این شهر سفر می کردد به دلیل نبود گردشگر ضررهای بسیار زیادی دیدند.


همچنین بخوانید : طولانی ترین پرواز مسافربری جهان


ایران نیز به لحاظ تجاری و اقتصادی آسیب های جدی دید چراکه مسیر صادرات و تجارت ایران رو به کشور ترکیه و اروپا بسته شد.همه این ها باعث می شود این سوال که مرز ترکیه کی باز می شود در ذهن بسیاری از افراد ایرانی و ترکیه ای ایجاد شود و همه چشم انتظار این اتفاق باشند.

پروازهای ایران و ترکیه