تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

آشنایی با جاذبه های گردشگری وارنا

جاهای دیدنی وارنا :: وارنا سومین شهر بزرگ بلغارستان و یکی از شهرهای توریستی و بسیار زیبای این کشور است و معمولا افرادی که به بلغارستان سفر می کنند مقصد اصلی شان این شهر است.وجود این شهر ساحلی در امتداد دریای سیاه و سواحل آرامشبخش آن باعث محبوبیت این شهر در بین گردشگران جهان شده و در سال های اخیر ایرانیان زیادی نیز به این کشور سفر کرده اند.توجه داشته باشید که برای ورود به این کشور باید ویزا دریافت کنید.در این مطلب قصد داریم جاذبه های گردشگری وارنا را به شما معرفی کنیم.با مجله گردشگری هم اقلیم همراه باشید.

باغ دریا

باغ دریای وارنا

اجاره روزانه خانه در تهران

باغ دریا که یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری وارنا به شما می رود در واقع پارک بزرگی است که در امتداد ساحل کشیده شده و تا داخل شهر می رود.معمولا اهالی شهر وارنا برای اینکه چند دقیقه ای را با آرامش سپری کنند به این منطقه می روند که در آن جاذبه های دیگری مانند باغ وحش و دلفیناریوم نیز وجود دارد.

دیدنی های زیادی در باغ دریا وجود دارد اما بهترین چیز این است که می توانید در پیاده رو های عریض آن چند دقیقه ای را قدم بزنید و به آرامش برسید.باغچه ها و فضاهای سبز موجود در این محیط شما را شاداب می کنند.همچنین مجسمه یوری گاگارین که به دست خودش در سال 1961 در مقابل مردم افتتاح شد در کوی فضانوردان این باغ وجود دارد که می توانید آن را هم ببینید.

جنگل سنگی

جنگل سنگی وارنا

یکی از جاذبه های گردشگری وارنا که باید در سفر خود آن را ببینید جنگل سنگی است.جنگل سنگی به نوعی منطقه ای رازآلود است که در بیرون شهر قرار دارد و معمولا تورهای مختلفی برای بازدید از آن برگزار می شود.زمانی که پا به این جنگل بگذارید متوجه می شوید که چرا نام آن جنگل سنگی است!دلیل آن این است که در تمام نقاط این جنگل ستون های سنگی از دل خاک بیرون آمده اند.افسانه ها در مورد این جنگل می گویند یک غول بزرک این ستون ها را با یک چکش داخل زمین فرو کرده است.از لحاظ علمی هنوز دلیلی برای پیدایش این ستون های سنگی پیدا نشده است.


همچنین بخوانید : جاهای دیدنی استانبول


موزه باستان شناسی

موزه باستان شناسی

افرادی که به تاریخ و باستان شناسی علاقه دارند معمولا در سفر به بلغارستان از موزه باستان شناسی وارنا بازدید می کنند به همین دلیل این موزه یکی از بهترین جاهای دیدنی وارنا محسوب می شود.

یکی از مهم ترین بخش های این موزه بازدید از مجموعه ی طلا و اشیایی با ارزشی است که در گورستان شهر باستانی با قدمت 6500 سال پیدا شده اند.به همین دلیل طلای وارنا به عنوان قدیمی ترین گنجینه طلای جهان شناخته می شود.در یکی از قبر های این گورستان حدود 1.5 کیلوگرم  طلا وجود داشت.در این موزه می توانید قطعات دیگری از جواهرات مختلف،اشیایی زینتی و دکوری و … را مشاهده کنید.

تفریحات ساحلی

سواحل وارنا

قطعا یکی از دلایل محبوبیت شهر وارنا تفریحات آبی و وجود سواحل بسیار زیبای آن است.به همین دلیل تفریحات ساحلی و سواحل این شهر یکی دیگر از جاذبه های گردشگری وارنا به حساب می آیند که معمولا همه افراد از آن استقبال می کنند.در سواحل این شهر می توانید چند ساعتی را به تفریحات آبی هیجان انگیز بپردازید و یا استراحت کنید و از تماشای چشم انداز زیبای اطراف لذت ببرید.

همچین می توانید از نوشیدنی ها و غذاهایی که در این ساحل به فروش می رسند نوش جان کنید.در فصل تابستان در سواحل وارنا کنسرت های موسیقی جذابی برگزار می شود و گروه های موسیقی فضایی دلچسب و شاد را به وجود می آورند.اما اگر از آن دسته افرادی هستید که از جاهای شلوغ فراری هستید پیشنهاد می کنیم به ساحل فیچوزا بروید چراکه ساحلی بکر و خلوت است.

کلیسای جامع وارنا

کلیسای جامع وارنا

شاید گنبدهای زیبا و مسی این کلیسای زیبا را در کارت پستال های مربوط به شهر وارنا دیده باشید.کلیسای جامع وارنا پس از آزادی بلغارستان از حکومت عثمانی در اواخر قرن 19 توسط روس ها ساخته شد و اکنون یکی از معروف ترین جاهای دیدنی وارنا به حساب می آید.در ورودی این کلیسا حدود 50 تندیس وجود دارد که در اوایل قرن 20 توسط تزار نیکلاس دوم روسیه اهدا شد.بسیاری از اشیاء و دکوراسیونی که در این کلیسا وجود دارد به مرور زمان و در زمان های مختلف به ان اضافه شده است.

پارک آبی آکوا پلیس

پارک آبی آکوا پلیس

معمولا ما ایرانی ها در سفر به کشورهای اروپایی دوست داریم از پارک های آبی این کشورها نیز استفاده کنیم چراکه اغلب آن ها بسیار پیشرفته هستند و وسایل بازی درون آن ها هیجان انگیز و لذت بخش است.همانطور که گفتیم شهر وارنا یکی از بهترین نقاط برای تفریحات آبی است پس تعجب نکنید که بهترین پارک های آبی منطقه نیز در این شهر وجود دارند.


همچنین بخوانید : جاهای دیدنی پوکت


به ادعای مسئولان این شهر پارک آبی آکوا پلیس زیباترین پارک آبی در منطقه اروپای شرقی است و مردم می توانند تفریحات بی نظیری را در آن تجربه کنند.از نکات خوب این پارک آبی این است که می توانید با خیال راحت به همراه خانواده و کودکان خود از تفریحات آن لذت ببرید.این پارک آبی یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری وارنا است که افراد زیادی مخصوصا در فصل تابستان از آن استفاده می کنند.

گلدن سندز

جاذبه های گردشگری وارنا

 

کمی قبل تر از سواحل زیبای وارنا صحبت کردیم و گفتیم که یکی از مهم ترین بخش های توریستی این شهر سواحل آن هستند.حال یکی از زیباترین و محبوب ترین مناطق ساحلی وارنا را به شما معرفی خواهیم کرد.این منطقه جایی نیست جز گلدن سندز.اگر در فصل تابستان به بلغارستان و شهر وارنا سفر می کنید حتما خودتان را به گلدن سندز برسانید و در آن از چشم انداز فوق العاده و نسیم دریای سیاه لذت ببرید.در این مجموعه که به سبک تفرجگاه های مدیترانه ای ساخته شده امکاناتی مانند هتل،رستوران،امکانات تفریحی،امکانات حمل و نقل و … وجود دارد.

حمام های رومی وارنا

حمام های رومی وارنا

مجموعه حمام های رومی در جنوب شرقی شهر وارنا قرار دارند.قدمت این حمام ها به سال 100 میلادی باز می گردد و بخشی از آن دارای 25 متر ارتفاع است که با قرارگیری بر روی آن می توانید تمامی امکانات این محوطه را ببینید.

حتی فضای کوتاه زیر کف اتاق که در فصل زمستان هوای گرم در آن دمیده می شد قابل مشاهده است که جذابیت خاصی دارد.در این مجموعه پیاده روهایی با ارتفاع زیاد وجود دارد که کمک می کند به راحتی به بازدید از حمام های رومی وارنا بپردازید.پیشنهاد می کنیم شب ها به این محل بروید چراکه با روشن شدن چراغ ها بسیار زیبا می شود و قطعا بی دلیل نیست که در بین جاهای دیدنی وارنا شناخته می شود.

صخره های شگفت انگیز

جاهای دیدنی وارنا

این صخره های زیبا و حیرت انگیز از جاذبه های گردشگری وارنا محسوب می شوند که همانند آن در دنیا کم است.در سال 1949 این صخره های عجیب و غریب توسط دولت به عنوان پدیده های ملی نام گرفت.مانند جنگل سنگی که مکانی عجیب و باورنکردنی بود این منطقه نیز تا از نزدیک دیده نشود باورش سخت است.

صخره های موجود در این منطقه از جنس سنگ آهک هستند و شکل های عجیب و غریب آن ها در اثر گذر زمان و اتفاقات طبیعی به وجود آمده است.صخره نوردان علاقه زیادی به این صخره ها دارند و افراد معمولی نیز برای بازدید از آن ها به این منطقه سفر می کنند.

صومعه الادزا

صومعه الادزا

یکی دیگر از جاهای دیدنی وارنا صومعه الادزا است.در فاصله کمی از شمال شرقی شهر وارنا مجموعه ای از غار و صومعه ی ارتدکس وجود دارد که بخشی از منطقه ی محافظت شده کنار دریا است.این غارها به دست بشر ساخته شده اند و در صخره ای کوهستانی با نمایی که ارتفاع آن 25 متر است کنده کاری شده اند.

در داخل این صومعه موزاییک ها و نقاشی های جالب قرون وسطایی قابل مشاهده هستند.بعد از بازدید از این صومعه می توانید به سمت جنگل پیاده روی کنید و از اتاق ها و راهروهای زیرزمینی که مردگان را در آن ها به خاک می سپردند بازدید کنید.

در این مطلب جاهای دیدنی وارنا را به همراه تصاویر و توضیحات به شما معرفی کردیم و امیدواریم در سفر به این شهر بتوانید برنامه ریزی خوبی برای بازدید از ان ها داشته باشید.پیشنهاد می کنیم قبل از سفر از سامانه استعلام ممنوع الخروجی وضعیت ممنوع الخروجی خود را بررسی بفرمایید.اگر تجربه سفر به وارنا را دارید آن را با ما در میان بگذارید.