تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

بازارهای سنتی بوشهر

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری هم اقلیم بازارهای سنتی بوشهر را به شما معرفی خواهیم کرد. برای آشنایی بیشتر با بازارهای بوشهر در ادامه با ما همراه باشید.

استان بوشهر از استان های جنوبی ایران است که در حاشیه خلیج فارس واقع شده و به دلیل صادرات و واردات دریایی، صنعت صیادی، وجود ذخایر نفت، کشاورزی و نخلداری، از اهمیتی ویژه برخوردار است و پایتخت انرژی ایران لقب گرفته است. بوشهر بندری شبه جزیره ای محسوب می شود و یکی از زیباترین بندرهای جنوب کشور است که گردشگران زیادی را به سمت خود می کشاند. این بندر زیبا پر از جاهای دیدنی و تاریخی و همینطور سواحل بسیار زیبا است.

اجاره روزانه خانه در تهران

یکی از کارهایی که در سفر انجام می دهیم، خرید کردن است. بوشهر نیز مانند اکثر شهرهای ایران هم بازارهای قدیمی و سنتی دارد و هم پاساژها و مجتمع های مدرن و جدید، که هر کدام حال و هوای خاص خود را دارند. در ادامه بازارهای قدیمی بوشهر را به شما معرفی می کنیم.

بازار قدیم بوشهر (بازار صفا)

این بازار از دوران قاجار به یادگار مانده و یکی از پررونق‌ترین مراکز خرید بوشهر است. بازار قدیم بوشهر به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده و معماری جذابی دارد. بوشهری‌ها به این بازار، بازار صفا هم می‌گویند. اگر مسافر شهر بوشهر هستید حتما به بازار قدیمی شهر سربزنید،‌ در این بازار می‌توانید علاوه بر مایحتاج روزانه، خوراکی‌های مختلف بوشهری، لوازم خانگی، لوازم مسی و… را خریداری کنید. اطراف این بازار کافه ناخدا، یکی از بهترین کافه های بوشهر را پیدا می‌کنید.

بازارهای سنتی بوشهر
بازارهای سنتی بوشهر

بازار ماهی‌فروشان بوشهر

اگر به شهرهای ساحلی سفر می‌کنید، رفتن به بازار ماهی‌فروش‌ها را از دست‌ ندهید. بازار ماهی‌فروشان بوشهر حدود ۵۰ سال قدمت دارد و به نسبت کوچک است و شاید پرسه‌زدن در آن چندان آسان نباشد، اما اگر از عاشقان میگو و ماهی‌های متنوع و تازه هستید، حتما از دیدن این بازار لذت خواهید برد. تابستان‌ها بیشتر میگو و زمستان‌ها بیشتر ماهی شوریده، حلوا سفید، خارو، راژو در بازار ماهی‌ بوشهر پیدا می‌شود. همه روزه و حتی جمعه‌ها از ساعت 7 صبح تا 7 بعد از ظهر می‌توانید به بازار ماهی‌فروشان بروید. اما پیشنهاد می‌کنیم صبح تا ظهر خریدتان را انجام دهید تا خیال‌تان از بابت تازگی ماهی خریداری شده راحت باشد.

bb597fd6 444c 4778 b934 1f27e02d1461

برای خرید خوراکی‌های محلی در بوشهر کجا بریم ؟

اگر بخواهید خرما، رب‌های محلی، سبزی خشک و… را در خود شهر تهیه کنید، می‌توانید به خیابان بیسیم بروید. در کنار فروشگاه انارگل مغازه‌ کوچکی وجود دارد که از آن می‌توانید این اجناس را با کیفیت خوب تهیه کنید.

بازارهای سنتی بوشهر
بازارهای سنتی بوشهر

پنیر نخل از کجا بخریم ؟

پنیر نخل چیست؟ مغز سفید تاج درخت خرماست که بسیار خوشمزه است! پنیر خرما را می‌توانید از کنار جاده و نخلستان‌ها تهیه کنید. اگر اهل گشت‌وگذار در اطراف مقصد اصلی‌تان هستید، کافی است حدود یک ساعت از بوشهر دور شوید و به بخش آب‌پخش استان بوشهر بروید.  نخلستان‌های آب‌پخش بوشهر از متراکم‌ترین نخلستان‌های ایران هستند. در فصل زمستان پنیر خرما را در کنار جاده‌هایی که دو طرفش نخلستان وجود دارد، می‌فروشند.

نخلستان های آببخش 768x512 1

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید: