تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

سوغات تبریز چیست ؟

سوغات تبریز چیست :: امروز قصد داریم سری به شمال غرب ایران بزنیم. استان آذربایجان شرقی، شهر زیبای تبریز. تبریز یکی از شهر های زیبا و تمیز ایران می‌باشد که همواره به شهر اولین ها معروف بوده است. این شهر طی سال های مختلف به عنوان پایتخت ایران شناخته شده است؛ به همین دلیل، بسیاری از جاذبه های گردشگری ایران در این شهر وجود دارد که گردشگران مختلف از اقصی نقاط جهان را به سوی خود جذب کرده است.

یکی از بخش های اصلی سفر، سوغات مربوط به آن شهر است که یاداور تاریخ، تمدن و فرهنگ هر مکانی است. امروز با هم سری به خوشمزه های سوغات تبریز می‌زنیم. با مجله گردشگری هم اقلیم همراه باشید.

اجاره روزانه خانه در تهران

باقلوای تبریز

باقلوا

باقلوا یکی از محبوب ترین شیرینی ها میان مردم ایران است. این شیرینی خوش طعم را در تمام نقاط شهر تبریز می‌توانید پیدا کنید. باقلوای تبریزی معمولا از آرد، شکر، تخم مرغ ، هل و… تهیه می شود که با طعم های مختلفی مثل پسته ای، نارگیلی، بادامی و… به فروش میرسد.

اگر قصد خرید سوغاتی دارید، پیشنهاد میکنیم باقلوای شهر تبریز را در الویت قرار دهید.

حلوا برزک

حلوا برزک

حلوای بزرگ یکی از محبوب ترین سوغات تبریز است.حلوای برزک را می توانید در بازار ها و بازارچه های سنتی تبریز پیدا کنید. حلوای برزک با رنگ تیره خود، مورد تعریف افراد محلی و بومی شهر تبریز می باشد. این حلوا توسط دانه روغنی به نام برزک سیاه تهیه می شود و دارای خواص بسیار زیاد درمانی است. برزک سیاه را می توانید از عطاری های محلی شهر تبریز تهیه کنید.

آجیل تبریز

سوغات تبریز چیست

آجیل های شهر تاریخی تبریز شهرتی جهانی دارند. چرا که تجارت آجیل در تبریز و صادرات آن به کشور های دیگر، یکی از پررونق ترین مشاغل شهر تبریز است. این تجارت،، از دوره قاجار شروع شده و همچنان به قوت خود پابرجاست.

همچنین آجیل یکی از اصلی ترین خوراکی های شهر تبریز است که می توان در تمام خانه های تبریزی آن را یافت. آجیل چهار مغز، که شامل بادام، پسته، بادام هندی و بادام کاغذی است، از بهترین نوع آجیل این شهر است. جالب است بدانید به جز پسته که برای استان های دیگر است، اکثر این آجیل ها در آذربایجان شرقی کشت می‌شود و به بار آمده زحمات تبریزی ها است.

سوغات تبریز چیست ؟

قرابیه تبریز

قرابیه تبریز

قرابیه نام کلوچه سنتی تبریزی است که معمولا در مراسمات شهر تبریز می‌توان آن را مشاهده کرد. این کلوچه خوشمزه شامل موادی چون آرد، شکر، وانیل و تخم مرغ می باشد و روی آن با پسته، بادام و… تزئین می شود.

نوقا تبریزی

نوقا تبریزی

می توان گفت نوقا شباهت بسیار زیادی به گز دارد. این شیرینی سنتی تنها مخصوص شهر تبریز نیست، بلکه در اروپای جنوبی و خاورمیانه هم طرفداران زیادی دارد. همان طور که گفنه شد این شیرینی شباهت زیادی به گز دارد و از سفیده تخم مرغ، شکر، وانیل و گردو تهیه شده است.

لبنیات تبریزی

لبنیات تبریزی

لبنیات تبریز شهرت بسیار زیادی دارد. به طوری که نیازی به تعریف از آن نیست. مهم‌ترین محصول دامداران تبریزی، لبنیات است که آن را در سراسر ایران میتوان یافت. پنیر لیقوان از جمله معروف ترین محصولات تبریز می‌باشد که با طعم خاص خودش، طرفداران بسیاری دارد.

فرش و قالیچه تبریز

فرش تبریز

قالی بافی نیز یکی از مهم ترین صنایع دستی آذربایجان شرقی است. به طوری که قالی بافی از گذشته های دور تا کنون مورد توجه بوده و اکنون نیز تبریز را به عنوان یکی از بزرگ ترین صادر کنندگان فرش در جهان میشناسیم. بنابراین خرید فرش برای منزلتان، یکی از بهترین انتخاب هایی است که میتوانید بری خرید سوغات در تبریز داشته باشید.

گلیم بافی

بافت گلیم از صنایع قدیمی تبریز و هنر دست مردمان زحمت کش این شهر است. این گلیم ها را میتوانید به عنوان زیر انداز و یا تزئین استفاه کنید. در بافت گلیم های سنتی تبریز از پشم گوسفند، موی بز و ابریشم استفاده زیادی می شود.

چرم تبریز

چرم تبریز

محصولات چرم تبریز ساخته بومیان تبریزی است و در سراسر جهان بسیار معروف است. جنس و مقاومتان کیف و کفش های چرم تبریز به قدری خوب است که می توانید سالیان سال از آن ها استفاده کنید و از طرح ها و نقش های مختلف آن لذت ببرید.

سوغات تبریز چیست ؟

سفال و سفالگری

سفالگری تبریز

شهر صنعتی تبریز یکی از شهر های فعال در زمینه تولید سفال و سرامیک می باشد. این ظروف زیبای سفالی مناسب برای طراحی دکور خانه میباشند. بنابراین یکی از مناسب ترین انتخاب ها جهت زیباسازی خانه آشنایانتان طروف سفالی تبریزی است.

تبریز یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری ایران است. بنابراین میتوانید این شهر تاریخی مدرن را به لیست مناطق خود اضافه کنید و سر فرصت حتما سری به این شهر زیبا بزنید. در طی سفر خود خرید سوغات تبریز را فراموش نکنید.

همچنین بخوانید :