تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

جزیره موش آنتالیا

جزیره موش آنتالیا  جزیره کوچک است که کسی در آن زندگی نمی‌کند. وسعت آن 0.15 کیلومتر مربع است و در میان دریای مدیترانه قرار دارد. سیچان آداسی جزیره‌ای گرد و دایره‌ای شکل است که مکانی بکر و زیبا در جنوب خلیج کالکان به حساب می‌آید. در ادامه همراه وب سایت گردشگری هم اقلیم باشید تابا این جزیره  بیشتر آشنا شوید.

این مکان از جاذبه‌های گردشگری ترکیه و  از شهرستان کاس است. و با سرزمین اصلی 1.5 کیلومتر فاصله دارد. جزیره دیگری هم در نزدیکی این جزیره قرار گرفته که به نام جزیره مار شناخته می‌شود. این جزیره در جنوب غربی جزیره موش واقع شده و مکانی شگفت انگیز برای ورزش‌های زیر آب است. حتی مبتدیان هم می‌توانند از ورزش‌ها و تفریحات این جزیره لذت ببرند.

اجاره روزانه خانه در تهران

جزیره موش آنتالیاجزیره موش آنتالیا

جزیره موش که در زبان ترکی به آن «سیچان آداسی»(Sıçan Adası) می‌گویند، در سواحل آنتالیا و ساحل زیبای کالکان قرار دارد. این ساحل کمتر مورد توجه توریست‌‌ها است و چندان مشهور نیست. به همین دلیل بافت سنتی خود را تا حد زیادی حفظ کرده و می‌توان تاریخ آنتالیا را در آن دید.

جزیره موش آنتالیا در تاریخ نام‌های زیادی داشت. قدیمی‌ترین نام این جزیره لیرناتیه (Lyrnateia) بود. در دوران امپراتوری روم به آن آتلبوسا (Attelebussa) می‌گفتند. دریانوردان ایتالیایی قرون وسطی از نام رناتیا استفاده می‌کردند. اولیا چلبی، مسافر مشهور امپراتوری عثمانی در قرن هفدهم، جزیره را «کبوتر» نامید و در قرن نوزدهم نام آن «رصد» (Rasat) بود.

یک بندر کوچک ماهیگیری در غرب آنتالیا در نزدیکی جزیره موش قرار دارد. فاصله این جزیره تا آناتولی هم کم است. از غرب به شرق جزیره، شیب دارد و ضلع شرقی آن به یک صخره بلند ختم می‌شود.

جزیره موش آنتالیا

چرا به اینجا جزیره موش می‌گویند؟

چندین جزیره کوچک در اطراف جزیره موش آنتالیا قرار دارد که در هیچ‌کدام از آنها، هیچ خبری از موش نیست! این جزیره به دلیل شکل ظاهری و کوچک بودن آن، به اسم جزیره موش معروف شد. توریست‌های زیادی به دیدن این جزیره نمی‌روند و این به دلیل وجود مارهایی است که در جزیره موش زندگی می‌کنند.

 در زمان‌های خیلی قدیم در این جزیره موش‌ها زندگی می‌کردند، اما وجود این مارها باعث شده که هیچ موشی نتواند در آن زنده بماند. اما بعضی از توریست‌های شجاع و ماجراجو، خطر گشت زدن در این جزیره را به جان می‌خرند. مارهای این جزیره اغلب پرندگان و ماهی‌ها را شکار می‌کنند. البته گاهی این مارها خودشان غذای بعضی از پرندگان می‌شوند.

پس نگران گردشگری در این جزیره نباشید چرا که تفریحات هیجان‌انگیزتری هم در اینجا انتظار توریست‌ها را می‌کشد.

برای رسیدن به جزیره موش آنتالیا باید با کشتی سفر کنید که از نزدیک‌ترین اسکله در ساحل کالکان حدودا 40 تا 50 دقیقه زمان لازم است. بعد از آن باید ادامه راه را با قایق بروید. چون بخاطر وجود صخره‌ها، کشتی نمی‌تواند در این مسیر پهلو بگیرد. وقتی که به این جزیره نزدیک می‌شوید، می‌توانید از دور پرندگانی را که بر فراز جزیره در پرواز هستند، ببینید.

وقتی به جزیره موش رسیدید، می‌توانید از طبیعت بکر و زیبای آن و یک سفر ماجراجویانه لذت ببرید. در گذشته از این جزیره برای نگه‌داری وسایل و غنائم دزدان دریایی استفاده می‌شد و در واقع پاتوق دزدان دریایی بوده است. این مساله دوستداران هیجان را به خود جلب می‌کند. شاید ردپایی از آثار گذشته دزدان دریایی پیدا کنید!

resized 436778 822

هزینه‌های تور گردشگری و غواصی

هزینه رسیدن به جزیره موش بستگی به این دارد که با چه وسیله‌ای به دیدن آن بروید. البته می‌توانید از تورهای مدیترانه‌ای که برای ایرانیان تدارک دیده شده، استفاده کنید. این تورها شامل کشتی‌سواری و یک وعده غذا و گردش در جزیره موش است.تور گردشگری در حدود 70 دلار هزینه دارد.

اگر بخواهید با قایق در این جزیره گردش کنید، هزینه آن چیزی حدود ۲۰ دلار است. برای غواصی هم هزینه جدا باید پرداخت کنید و نسبت به خدماتی که انتخاب می‌کنید تا ۲۵۰ دلار می‌رسد.

تفریحات جزیره 

  غواصی یکی از این تفریحات است. عمق آب در ساحل شنی غرب به 8 متر و در ساحل شنی شرقی به 22 متر می‌رسد. همچنین یک غار زیر آب در سمت شرقی جزیره وجود دارد که موقع قواصی نباید دیدن آن را از دست داد.

 امکان شنا در اطراف جزیره هم وجود دارد به شرط آنکه شناگر ماهری باشید.

 بافت این جزیره صخره‌ای است، پس می‌توان هیجان یک صخره‌نوردی متفاوت را در این جزیره تجربه کرد.

 شیرجه زدن از بالای صخره‌ها به داخل آب. یکی دیگر از تفریحات این جزیره شیرجه زدن است که به هیجان یک گردشگری لذت‌بخش اضافه می‌کند.

 طبیعت‌گردی در این جزیره را تجربه کنید و خاطره یک گردش آرام را برای خود رقم بزنید. علاوه بر این تماشای آب‌های بی‌کران دریای مدیترانه، بسیار آرامش‌بخش است و خستگی را از یادتان می‌برد. به خصوص در هنگام غروب خورشید این آرامش و زیبایی بیشتر هم می‌شود.

یکی دیگر از جاذبه های جزیره موش، آثار پیدا شده از قلعه کوچکی است که متعلق به زمان پادشاهی

سلطان محمد رشاد بوده و گفته می‌شود که غنائم و وسایل دزدان دریایی را در آن نگه می‌داشتند. البته نمی‌توان به آن استناد کرد چون شبه‌هایی در این مورد وجود دارد.