تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

 شهرهای گمشده جهان 

 شهرهای گمشده جهان که توسط باستان شناسان و یا مردم محلی پیدا شدند این شهر ها برای خود جهانی ناشناخته دارد که هر کدام بیانگر گذشتگان قبلی زمین هستند در ادامه همراه وب سایت گردشگری هم اقلیم باشید تابا این شهر باستانی بیشتر آشنا شوید.

۱- دولاویرا

به دولاویرا لقب اولین تمدن هندی نیز داده اند. تاریخ زیست این شهر قبل از فروپاشیش به ۱۴۵۰ سال قبلا از میلائ نیز بر می گردد. این شهر علاوه بر این که اولین تمدن هند است،

اجاره روزانه خانه در تهران

به دلیل ساختار عجیب و غریب مخازن آبی و برج های دیده بانیش نیز معروف شده است اما جالب است این نکته را بدانید که این شهر کمتر از یک قرن است که کشف و پیدا شده است آن هم به دست یک توریست! در واقع در سال ۱۹۶۷ بود که جی. پی. جوشی این شهر را پیدا کرد و آن را به جهانیان معرفی نمود.

دولاویرا

۲- تروی

 آیا فیلم تروی را دیده اید این شهر افسانه ای واقعا وجود دارد و واقعا تمامی اتفاقاتی که در این افسانه ی منظوم و فیلم تروی به تصویر کشیده شده، در این شهر اتفاق افتاده است. تروی پایتخت پادشاهی تروآ است که در حال حاضر در شمال غربی آناتولی در ترکیه است.

تروی

این شهر بسیار مورد حمله قرار گرفته و تخریب شده است اما مجددا بازسازی شده است. با تمامی این تفاصیل و اهمیت بالای این شهر اما این شهر باستانی تا سالیان سال ناشناخته بود تا این که فرانک کالورت انگلیسی این شهر را پس از قرن ها پیدا کرده و به آن پا گذاشت

تروی

۳- تیکال

یکی از بزرگ ترین مقرهای فرمانروایی قوم معروف و باستانی مایا، تیکال که در جنگل های استوایی گواتمالا واقع شده، بوده است. قدمت این شهر به ۴۰۰ سال قبل از میلاد باز می گردد و معماری پلکانی خاص و عجیبی دارد.

تیکال

این که چرا این شهر خالی از سکنه شده است تا به حال در هاله ای از ابهام مانده است اما یکی از قوی ترین نظریات این است که این شهر به خاطر شیوع بیماری و مرگ و میر ناشی از آن در قرن ۱۰ ساکنین خود را از دست داده است.

تیکال

۴- پترا

ناباتینو نام مردمانی با رسوم عجیب است که ۲ هزار سال پیش در پترا می زیسته اند.

تیکال

این شهر در دل یک کوه کنده شده است. پترا در اردن است و ثبت جهانی شده است. بسیاری از کسانی که از این شهر دیدن کرده اند معتقدند که پتر یکی از عجیب ترین مکان های دنیا است!

اما از این عجیب تر این است که این جاذبه ی باستانی حفاظت شده در سال ۱۸۱۲ به دست یک گردشگر سوئیسی به نام یوهان لودویگ بورخاردت کشف شد.و تا قبل از آن ناشناخته بوده است

تیکال

۵- پمپی

پمپی در ناپل ایتالیا قرار گرفته است و همانطور که می دانید مردمانش در سال ۷۹ میلادی با مردم شهر هرکولانیوم به دلیل فوران آتشفشان کاملا تخریب و به خاکستر تبدیل شدند.

تیکال

پمپی بالاخره در سال ۱۷۴۸ توسط یک مهندس و جهانگرد اسپانیایی کشف شد.

۶-شهر هاتوسا

«هاتوسا» شهری مستقر در ترکیه فعلی، مرکز قلمرو «هیتایت»ها، حدود به 2000 سال قبل از میلاد بود هیتاییت ها اولین تمدن انسان ها در عصر برنزی بوده است.

bf7d3efa b688 4258 852a 48e2b770c756

 شاید درباره ی هاتوسا این نکته عجیب ترین مورد باشد که این شهر پس از این که قرن ها مقتدرانه بر تمامی مناطق اطرافش فرمانروایی کرد و تاثیرات فراوانی بر روی نژاد بشری گذاشت به شکلی کاملا رازگونه منقرض شد و از بین رفت! هنوز هم دانشمندان و کارشناسان نتوانسته اند علت آن را کشف نمایند. این شهر توسط یک گردشگر در سال ۱۸۹۳ میلادی کشف شد.

هاتوسا

۷- سیداد پردیدا

در سال ۸۰۰ میلادی، در کشور کلمبیا مردم کی از قوم های معروف این کشور به نام تایرونا شهری را ساختند

سیداد پردیدا

 

که امروز به آن سیداد پردیدا یا شهر گمشده می گویند.

سیداد پردیدا

 

در رابطه با بسیاری از زوایای این شهر هنوز هم ابهاماتی وجود دارد و خیلی از سوال ها هنوز هم بی جواب است. سیداد پردیدا به دست عده ای از جستجوگران گنج و طلا، آن هم از نوع باستانیش در سال ۱۹۷۲ کشف شد البته این شهر در سال ۱۹۷۶ به دست گروهی از باستان شناسان و مرمت گران مورد بازسازی قرار گرفت.

سیداد پردیدا

۸- شهر مِساروده

بومی های قاره ی آمریکا در این شهر باستانی که در حال حاضر در کلورادو قرار گرفته است، زندگی می کرده اند. این تمدن در بین سال های ۶۰۰ تا ۱۳۰۰ میلادی بوده است.

8fda21a9 b7aa 4da8 a1ae 4bd11b619bb1

زیبایی این شهر به دلیل ساختار عجیب و خانه‌های تراشیده شده آن در دل یک صخره بزرگ است. این شهر در اوایل قرن پانزدهم تخلیه شد و دوباره در سال 1776 میلادی توسط چند مبلغ دینی مکزیکی کشف شد.

در سال 1906، تئودور روزولت رییس جمهور وقت آمریکا، مساورده را به عنوان یک میراث ملی حفاظت شده اعلام کرد تا از تخریب آن جلوگیری شود.

البته این شهر تا سال ها بعد از میلاد مسیح هنوز هم جان داشت تا این که در سال های اولیه ی  قرن ۱۵ میلادی تخلیه شد. این شهر متروکه و خالی از سکنه و کاملا خالی از سکنه شده بود.

مِساروده

۹- شهر سوخته

شهر سوخته یکی از میراث های گذشتگان است که در استان سیستان و بلوچستان قرار دارد. سیستان و بلوچستان قدمت زیادی دارد و از شهرهای قدیمی ایران است. شهر سوخته در کناره جاده زابل به زهدان در کیلومتر ۵۶ زابل قرار دارد. این شهر با قدمتی بیش از ۵۰۰۰ سال در ساحل رود هیرمند و دریاچه هامون ساخته شده است.

در گذشته این شهر از نواحی سرسبز ایران بوده و در آن درختانی مثل افرا، سپیدار، بید مجنون و … وجود داشته است. اولین بار، کلن بیت که از ماموران نظامی بریتانی بود پس از بازدید از این شهر نام آن را شهر سوخته گذاشت و به این اشاره کرد که آثار آتش سوزی را در آن دیده است.

شهر سوخته

سپس باستان شناسان ایتالیایی به مدت ۱۱ سال در فاصله سال های ۱۳۴۶ تا ۱۳۵۷ بر روی این شهر تحقیقاتی را انجام دادند. گفته می شود که علت اصلی نابودی این شهر آتش سوزی نبوده بلکه دلیل اصلی دو عنصر آب و باد بوده که در طی سالیان این تمدن را از بین برده است.

10.ماچوپیچو

«ماچوپیچو» واقع در استان کاسکوی کشور پرو است. این سازه پیچ در پیچ در سال 1450 ساخته شد ولی 50 سال بعد طی حمله اسپانیایی‌ها خالی از سکنه شد. تاریخدان آمریکایی «هیرام بینگام» در سال 1911 توجه جهانیان را دوباره به این مکان جلب کرد.

ماچوپیچو

ماچوپیچو