تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

آشنایی با خیابان شاردنی تفلیس

شهر تفلیس به عنوان پایتخت کشور گرجستان در سال های اخیر به یکی از توریستی ترین شهرهای این کشور تبدیل شده و افراد زیادی حتی از ایران برای بازدید از جاذبه های تفلیس به این شهر سفر می کنند.تفلیس جاذبه های تاریخی و گردشگری متنوعی دارد.در این مطلب از هم اقلیم قصد داریم یکی از خیابان های معروف این شهر به نام خیابان شاردنی تفلیس را به شما معرفی کنیم.

خیابان شاردنی کجاست ؟

خیابان شاردنی تفلیس یکی از معروف ترین خیابان های این شهر است که گردشگران می توانند چند ساعتی را در آن گشت و گذار کنند و لذت ببرند.این خیابان زیبا و پیچ و خم دار بخشی از تفلیس قدیم را شامل می شود که در آن انواع بارها ، فروشگاه ها و باشگاه های مختلف به چشم می خورد.هتل ها ، رستوران ها و کافه های زیادی نیز در این خیابان وجود دارد.

اجاره روزانه خانه در تهران

خیابان شاردنی تفلیس

رستوران ها و فروشگاه های این خیابان معمولا در روزهای آخر هفته تا نیمه شب و ساعات نزدیک به صبح باز هستند و از گردشگران و میهمانان پذیرایی می کنند.همین موضوع باعث می شود که این قسمت از شهر تفلیس و خیابان شاردنی شب ها پر جنب و جوش تر از روزها باشد و در واقع روزها این خیابان خلوت است.در کل می توان خیابان شاردنی را بخش شب زنده دار شهر دانست که در آن شاهد مردمی شاد و صدای زیبای موسیقی خواهید بود.


حتما بخوانید : راهنمای سفر به گرجستان


همه چیز درباره خیابان شاردنی تفلیس

این خیابان در گذشته با نام “دارک رو” شناخته می شد و ی مرکز فرهنگی و اجتماعی بود و برای تجارت نیز مورد استفاده قرار می گرفت.پوششی که سقف آن ایجاد کرده بود باعث تاریک شدن خیابان می شد و به همین دلیل آن را دارم رو نامگذاری کردند.

این خیابان در قرن 21 به افتخار شخصی فرانسوی به نام ژان شاردن که حدود 400 سال پیش گردشگر بزرگی به حساب می آمد تغییر نام داد و به خیابان شاردنی مشهور شد.

این شخص در خانواده ای زرگر به دنیا آمده بود و خود نیز زرگر ماهری بود.او همچنین جهانگرد مشهوری نیز بود و در سفرهای خود از شهر تفلیس نیز گذر کرده بود.در سفر به تفلیس آنجا را شهری زیبا و دیدنی در شمالی ترین بخش کشور ایران معرفی کرد که زنان و مردانی مهربان و جذاب داشت.او برای مدتی تاجر خصوصی شاه عباس دوم بود و در سفرنامه خود گرجی ها را مردمی مهمان دوست معرفی کرده بود.

خیابان شاردنی

رستوران ها و کافه های خیابان شاردنی

در کار فروشگاه ها و گالری های جذاب و مدرنی که در این خیابان وجود دارند رستوران ها و کافه های زیبا و دلنشینی هم دیده می شوند که در بیشتر آن ها قهوه ، چای ، قلیان ، آب میوه و نوشیدنی های سرد و گرم دیگری به فروش می رسد.البته ساندویچ و غذاهای سرد ساده نیز در این کافه ها سرو می شود.


قبل از سفر حتما به این صفحه مراجعه کنید : استعلام ممنوع الخروجی آنلاین


اما اگر گرسنه هستید و می خواهید یک غذای کامل نوش جان کنید پیشنهاد می کنیم به یک رستوران بروید.یکی از رستوران های معروف گرجی که در این خیابان هم شعبه دارد رستوران ماچاخلا است.اگر به غذاهای ایرانی علاقه دارید می توانید به رستوران معروف سید آبادی در خیابان شاردنی مراجعه کنید.

از جاذبه های اطراف خیابان شاردنی که می توانید از آن ها هم بازدید کنید می توان به پل صلح تفلیس ، رودخانه کورا ، کلیسای سیونی و کلیسای جامع سنت جرج اشاره کرد.

شاردنی