تور های تابستان 1403لحظه آخراجاره خودرو در دبی

وقتی به طراحی استادیوم های قطر برای جام جهانی نگاه می‌کنیم شگفت زده می‌شویم اما جای تعجب ندارد. زیرا هر پروژه ای در این کشور در بالاترین استانداردهای جهانی انجام می‌شود. در این مقاله با ما  در هم اقلیم، همراه باشید تا با این استادیوم ها مختلف آشنا شویم.

استادیوم های قطر 2022

تا زمان برگزاری یکی از رویدادهای مهم ورزشی دنیا که هر چهار سال یکبار اتفاق می‌افتد چند ماهی بیشتر نمانده است. جام جهانی این بار در قطر برگزار خواهد شد و تفاوتی که این بار در این رویداد مهم ورزشی شاهد خواهیم بود تغییر فصل برگزاری آن است. جام جهانی که همیشه در فصل تابستان برگزار می شود، این بار به دلیل شرایط آب و هوایی کشور میزبان یعنی قطر، و گرمای شدید این کشور در فصل تابستان، به فصل پاییز موکول شد. زمان دقیق برگزاری جام جهانی امسال در 21 نوامبر (30 آبان 1401) خواهد بود. اما قطر پس از برگزیده شدن به عنوان میزبان با سرعتی شگفت انگیز اقدام به طراحی و ساخت استادیوم‌های بی‌نظیری کرد که در ادامه مطلب آنهارا برای شما معرفی می‌کنیم.

اجاره روزانه خانه در تهران

نکاتی که باید درباره قطر بدانید را در دو  مطلب زیر به خوبی شرح داده‌ایم.

استادیوم الثمامه

فرم دایره‌ای و جسورانه ورزشگاه از چفیه ایده گرفتی شده است چفیه  کلاهی سنتی  است که بافته و تزئین شده است  که قرن‌ها توسط مردان و پسران در سراسر خاورمیانه استفاده می شده. اینکه از یک نماد عربی برای ساخت این استادیوم استفاده شده حس عزت و استقلال را به خانواده های عرب منتقل می‌کند و اینکه از یک نماد پسرانه و مردانه برای ساخت استادیوم استفاده شده بیانگر این است که پسران جوان عرب مسیری روشن و تازه را برای پیشرفت در این راه در پیش رو دارند.

ورزشگاه الثمامه به عنوان نماد جوانی کشور قطر است که به ظهور این کشور به عنوان یکی از بازیگران اصلی در صحنه ورزش جهانی اشاره می کند.

استادیوم الثمامه

محوطه سازی و فضای سبز این مجموعه جلوه و شکوه آن را دو چندان می‌کند. مناطقی برای بازی و استراحت  در این مجموعه در نظر گرفته شده است که نه تنها برای زیباسازی این مکان است، بلکه با هدف اصلی بهبود زندگی و آینده جوامع محلی ایجاد شده است.

ظرفیت این مجموعه ورزشی 40000 نفر است که در برنامه ریزی مجموعه برای بعد از جام جهانی زمین فوتبال20000 نفری همچنان برای فوتبال و سایر رویدادهای ورزشی استفاده خواهد شد. 20000 صندلی دیگر به پروژه های دیگر در جهت توسعه فوتبال اهدا خواهد شد. شعبه ای از کلینیک ورزشی مشهور جهانی آسپتار در محل افتتاح می شود و جایگاه های فوقانی ورزشگاه به بوتیک هتل تبدیل خواهد شد.

طراح این استادیوم ورزشی یکی از دفاتر مهندسی مشهور و قدیمی‌ عربی (AEB) است. AEB جوایز معماری ملی و بین المللی متعددی را برای سبک خود که ارائه دهنده فرهنگ قطری، عربی و اسلامی دریافت کرده است.

آیا می‌خواهید برای تماشای جام جهانی به قطر بروید؟ پس بهترین هتل‌های که برای میزبانی از تماشاگران این رویداد ساخته شده است را بشناسید.

استادیوم الجنوب

الوکره یکی از قدیمی ترین مناطق مسکونی قطر است، که در آن به صید مروارید می پرداختند. قایق‌های سنتی که در فعالیت صید مروارید  استفاده می شد، الهام بخش طراحی استادیوم الجنوب بودند. شرکت زاها حدید، طراحی جسورانه این استادیوم بی نظیر را بر عهده داشت.

استادیوم در پیش ورودی خود با ارائه یک پارک زیبا به استقبال هواداران فوتبال رفته و به آنها خوش آمد گویی می کند. همچنین هواداران زیادی قبل و بعد از مسابقات در اطراف الوکره گشت وگذار خواهند کرد. بازدیدکنندگان می‌توانند در امتداد اسکله قدم بزنند، کالاهای محلی منحصربه‌فرد را در بازار سوق بخرند یا با تاریخ غنی منطقه در یک موزه آشنا شوند.

استادیوم الجنوب

فقط بازدیدکنندگان خارج از کشور نیستند که می توانند از این مکان فوق العاده لذت ببرند. مدرسه؛ سالن عروسی؛ مسیرهای دوچرخه سواری، اسب سواری و دویدن؛ رستوران ها؛ بازارها؛ سالن های ورزشی؛ و پارک تنها برخی از امکانات رفاهی هستند که در این مجموعه در نظر گرفته شده تا تمام مخاطبین بهترین لحظات خود را در آن سپری کنند.

پس از جام جهانی 2022 قطر، ورزشگاه الجنوب به خانه جدیدی برای ورزش و سرگرمی در جنوب قطر تبدیل خواهد شد. ظرفیت 40000 نفری این ورزشگاه به  20000 نفر کاهش خواهد یافت . 20000 صندلی دیگر به پروژه های دیگر برای توسعه فوتبال در خارج از کشور اهدا خواهد شد.

استادیوم البیت

این استادیوم در شهر الخور در 35 کیلومتری شمال دوحه واقه شده است. فرهنگ انعطاف پذیر شهر  الخور این پتانسیل را داشت تا میزبان یکی از استادیوم های جام جهانی که گردآورنده چندین فرهنگ در این رویداد است، باشد.

هوادارانی که وارد این میدان 60000 نفری می شوند هرگز چیزی شبیه به آن را ندیده اند. یک سازه چادری غول پیکر، کل ورزشگاه را که در شهر شمالی الخور قرار دارد، پوشانده است. این استادیوم میزبان بازی افتتاحیه جام جهانی 2022 و بازی‌های مستقیم تا نیمه نهایی خواهد بود.

استادیوم-البیت

این استادیوم که توسط بنیاد Aspire Zone طراحی شده است، نام خود را از بیت الشعار، چادرهایی که مردم بادیه نشین و عشایر در قطر و منطقه خلیج فارس برای سکونت خود استفاده می کردند، گرفته است.

در طراحی استادیوم به گذشته و حال قطر احترام گذاشته شده است، در حالی که نگاهی بر آینده جامعه دارد. این مجموعه یک مجموعه پایدار با هدف احترام به محیط زیست است که همسو با اهداف توسعه پایدار در قطر است.

سازه چادری بالایی این استادیوم قابل حمل است.  صندلی‌های لایه بالایی با طراحی مدولار است و پس از جام جهانی 2022 حذف می‌شود و به کشورهای در حال توسعه‌ای که به زیرساخت‌های ورزشی نیاز دارند داده می‌شود.

استادیوم بین المللی الخلیفه

این استادیوم 40000 نفری که در مرکز تمام استادیوم 2022 قرار دارد، نقشی محوری در این مسابقات ایفا می‌کند. جغرافیای منحصربه‌فرد و سیستم‌های حمل‌ونقل پیشرفته این استادیوم، آن را جز بهترین‌ها در عرصه بین‌المللی قرار می دهد.

سازه اصلی این مجموعه در سال 1976 ساخته شد. دولت قطر به بازسازی و نوسازی این مجموعه برای رقابت های جام جهانی 2022 پرداخت. طی این بازسازی و نوسازی استادیوم دستخوش تغییراتی شده است. اکنون دارای یک شکل فوق مدرن و قوس های دوگانه است که نشان دهنده تداوم و در آغوش گرفتن طرفداران از سراسر جهان است.

استادیوم-بین-المللی-الخلیفه

در داخل استادیوم، تمام قسمت‌های نشیمن با یک سایبان پوشانده شده که بازدیدکنندگان در برابر عوامل محیطی محافظت می کند. در این مجموعه کنترل آب و هوا بیشتر توسط فناوری‌های خنک‌کننده پیشرفته ارائه می‌شود.

موزه ورزش و المپیک 3-2-1 قطر که از طریق یک مسیر پیاده رو به استادیوم متصل شده است، بر تاکید این مکان بر گذشته خود و ایجاد تصویری از آینده ای هیجان انگیز قطر مهر تایید می گذارد.

ادامه این مطلب را می‌توانید در مطلب زیر بخوانید